"Greek National Pride" blog / ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ / ΕΛΛΑΔΑ / ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ / Εξοπλισμοί

Παρουσίαση των T-50 PAK FA και Su-35ΒΜ στην Πολεμική Αεροπορία (βίντεο με νέα πτήση PAK FA)


Σε παρουσίαση του νέου ρωσικού μαχητικού Su-35 πρόκειται να προχωρήσει η ρωσική κρατική εταιρεία εξαγωγών αμυντικού υλικού Rosoboronexport στην Πολεμική Αεροπορία μέσα στους επόμενους μήνες, αλλά το ενδιαφέρον βρίσκεται αλλού:

Θα υπάρξει και ένας φάκελος βασικής γενικής παρουσίασης των δυνατοτήτων του υπερμαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς Τ-50 PAK FA της Sukhoi! To μεν Su-35 θα είναι υποψήφιο στην αξιολόγηση της Π.Α. για το Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος όπως έχει ήδη αποκαλύψει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο τ.192 και τυχόν επιλογή του αεροσκάφους θα είχε ως αποτέλεσμα την «εισαγωγή» της Ελλάδας στο στενό κλαμπ των υποψήφιων χωρών για να αποκτήσουν το υπερμαχητικό 5ης γενιάς.

Σε ότι αφορά το κόστος του τελευταίου υπολογίζεται σε $125 εκατ. η μονάδα, λιγότερο από το μισό του F-22 Raptor και σημαντικά χαμηλότερο από το υποδεέστερο F-35. Για το τελευταίο, το οποίο η ρωσική Αεροπορία θεωρεί ως βασικότερο αντίπαλο σε σχέση με το F-22 γιατί θα κατασκευαστεί σε 15πλάσια ποσότητα από αυτό, οι Ρώσοι έχουν φτιάξει ειδικό φάκελο (για το θέμα έγινε αναφορά από τον πρωθυπουργό της Ρωσίας Βλάντιμιρ Πούτιν στον ομόλογό του του Ισραήλ Μπέντζαμιν Νετανιάχου κατά την διάρκεια της επίσκεψης του τελευταίου στη Ρωσία πριν ένα μήνα.

Στο μεταξύ κυκλοφόρησε το πρώτο βίντεο που δείχνει το PAK FA σε κοντινές λήψεις με νέο καμουφλάζ και όλες τις λεπτομέρειες της αεροδυναμικής – stealth του γραμμής και την κίνηση των ακροφυσίων μεταβλητής ώσης.

Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας (αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Vladimir Popovkin), ανακοίνωε ότι σκοπεύει να προβεί σε παραγγελία των πρώτων δοκιμαστικών 10 PAK FA  μεταξύ των ετών 2013 και 2015 και μεταξύ 2016 και 2017 θα προβεί σε προμήθεια 60 μαχητικών για να ακολουθήσουν άλλες δύο παραγγελίες των 60 αεροσκαφών μέχρι το 2023, όπως δήλωσε ανώτατος ρώσος αξιωματούχος. «Θα αρχίζουμε την εν  σειρά αγορά των μαχητικών το 2016 και συνολικά 60 μαχητικά θα αγοραστούν με βάση το χρονοδιάγραμμα μας» δήλωσε.

Ο αρχηγός της Αεροπορίας, Col. Gen. Alexander Zelin, ανέφερε ότι η πρώτη παρτίδα αεροσκαφών θα διαθέτει τους παλαιότερους κινητήρες και όχι αυτούς που είναι υπο ανάπτυξη για το 5ης γενιάς αεροσκάφος.

Ο Ρώσος πρωθυπουργός Β.Πούτιν δήλωσε ότι 30 δισ. ρούβλια (περίπου $1 δισ. δολλάρια) έχουν ήδη διατεθεί στο πρόγραμμα και άλλα 30 δισ. ρούβλια θα απαιτηθούν για την ολοκληρωσή του, μετά την οποία τα υπάρχοντα συστήματα πρόωσης, οπλισμού, και κάποια άλλα, θα αναβαθμιστούν με καινούρια που θα είναι και αυτά 5ης γενιάς. Εν συνεχεία θα απαιτηθούν περίπου $6 δισ. για την πρώτη παρτίδα μαχητικών.

Τόνισε ότι το αεροσκάφος θα έχει χρόνο ζωής 30 με 35 έτη, υπο τον όρο να υποστεί τις απαραίτητες εργασίες εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης, και θα είναι περίπου 3 φορές φθηνότερο των αντίστοιχων δυτικών αεροσκαφών.

Σε μια αντίστοιχη δήλωση προέβη και ο αντιπρόεδρος της Ρωσίας, ο πανέξυπνος Sergei Ivanov απο το TURAYEVO, ο οποίος τόνισε ότι «Είμαστε υποχρεωμένοι να δημιουργήσουμε ένα αεροσκάφος που θα είναι φθηνότερο απο τα αντίστοιχα 5ης γενιάς των άλλων κρατών. Το δικό μας αεροσκάφος πρέπει να είναι καλύτερο και φθηνότερο απο τα άλλα αεροσκάφη» δήλωσε κατα την διάρκεια συνάντησης στο Κεντρικό Ινστιτούντο Αεροπορικών Κατασκευών.

Στην Π.Α. περιμένουν τις παρουσιάσεις ως «μάννα εξ ουρανού», ενώ όπως διέρρευσε οι Ρώσοι εκτός των αεροσκαφών θα παρουσιάσουν και ολόκληρο το σύστημα παραγωγής τους, σε ένα συνολικό πακέτο βιομηχανικής πρότασης συμπαραγωγής του Su-35 στην Ελλάδα.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr


83 thoughts on “Παρουσίαση των T-50 PAK FA και Su-35ΒΜ στην Πολεμική Αεροπορία (βίντεο με νέα πτήση PAK FA)

  1. Ρωσικό πολεμικό αεροσκάφος σε χώρα ΝΑΤΟ είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ!!!!!!. Η προπαγάνδα του περιοδικού ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ- DEFENCENET ως πλασιέ Ρωσικών συστημάτων έχει ξεφύγει τελείως. Τα ρωσικά συστήματα είναι σε πολλούς τομείς ανώτερα των δυτικών αλλά η αγορά οπλικών συστηματων δεν είναι καλάθι νοικοκυράς σε σε λαική. Εχουν ουρές, παρασκήνιο και καραμπόλες που είναι πιο εμφανή σε μικρές, φτωχές και εξαρτημένες χώρες όπως η Ελλάδα.
    Ολο το marketing των Ρώσων γίνετε στη κλασσική στρατηγική «ΠΙΕΖΩ ΤΟ ΜΕΙΖΩΝ (SU-35) ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΩ ΤΟ ΕΛΛΑΣΩΝ» (BMP-3, Kornette, αναβάθμιση S-300, επιπλέον ΤΟR). Να λέγονται τα πράγματα με το όνομα τους για να μην ονειρεύονται μερικοί. Να θυμίσω σε ορισμένους που βιάζονται, οτι το 1996 η ΠΑ είχε στείλει πιλότους στη Ρωσία, είχαν γίνει αντίστοιχες παρουσιάσεις του SU-27, είχαν πετάξει από Ταναγρα ρωσικά μαχητικά. Το αποτέλεσμα ήταν ΤΟR-MI σε ένα άλλο διαγωνισμό. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και τώρα.

  2. Σωστά τοποθετείς τά πράγματα αγαπητέ Βασίλη. Μέχρι τώρα έτσι ήταν οί παράμετροι τού ζητήματος όπως τά αναφέρεις. Όμως τώρα όταν οσονούπω οί πασσάδες τής Άγκυρας θά σουλατσάρουν πάνω από τό Αιγαίο μέ steathl f35. Τό παιχνίδι τών γραικύλων πού μάς κυβερνούν : τά μισά από εδώ τά μισά από εκεί. Καί τά δύο αφεντικά ευχαριστημένα καί μόνη ζημιωμένη ή εθνική μας άμυνα. Τελείωσε θέλω νά πιστεύω ανεπιστρεπτί….. Μπορεί αυτή τήν στιγμή νά μή δούμε ακόμα sou 35 , νά δούμε όλα τά άλλα πού γράφεις [θετική άπαραίτητη ή παρουσία τους]. Όμως ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ Η ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ Η ΠΕΡΙΡΕΟΥΣΑ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΚΑΙ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΟΙ »ΑΕΡΗΔΕΣ». Αυταπόδεικτα τά εθνικά μας συμφέροντα μάς »σπρώχνουν» κοντά στήν αρκούδα καί τίς μηχανές της. Θέλεις τήν αίσθηση πού έχω επί τού θέματος: τά επόμενα χρόνια ό στόλος τών αεροσκαφών τής ΠΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΓΑΛΛΟΡΩΣΣΙΚΟΣ[ RAFALE, SU35]. Καί μία διευκρίνηση βέβαιως θά έχει φύγει νύχτα ή Χούντα πού μάς επέβαλλαν οί δανειστές τοκογλύφοι, φεουδάρχες μας υπό τόν GEOFRY GEORGE MINEIKO PAPADREOU. Tό γρηγορότερο διότι ή καταστροφή πού κάνουν στήν πατρίδα ωχριά μπροστά τους Ή ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΩΝ! ΕΤΟΥΤΟΙ ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΤΡΟΙΚΑ ΤΟΥ IMF [ΔΝΤ] ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ! ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΣ

  3. Πάντα Αμερικανόδουλοι,τι είδους σύμμαχοι είμαστε με αυτούς, και τρώμε συνεχώς σφαλιάρες,εμφανέστατη εχθρική πολιτική,και με όποιον ηγέτη τους στην εξουσία,δηλαδή με τους καπόνε-κόζα νόστρα, με τους στρατοκράτες Τούρκους, νταβατζήδες τους ,να αμφισβητούν Ελληνικό χώρο, και να μας απειλούν κάθε μέρα-ώρα για τα δικά τους συμφέροντα,και οι πολιτικοί μας όλο επικύψεις κοντά μισό αιώνα τώρα,και χειρότεροι αυτών οι στρατιωτικοί [μας μέχρι τώρα] εθνικόφρονες, οι βασιλιάδες μας δικαιολογούνται γιατί αυτοί δεν ήταν και ούτε είναι Έλληνες, απλώς είδαν σβέρκο και κάθισαν,μήπως ρώτησαν κανέναν Έλληνα,τον Έλληνα τον ενδιαφέρει τι θα κάνει η ομάδα του η το κόμμα του,σκέτη τρέλα.,κανένας Ελληνόδουλος ηγέτης θα υπάρξει καμιά φορά για αυτή την έρμη ΧΏΡΑ επιτέλους.-

  4. Φίλε Πάνο η Ελλάδα δε μπορεί να αγοράσει ρωσικά αεροπλάνα. Δε το έκανε παλαιότερα όταν δεν ήταν υπό καθεστώς ΔΝΤ. Οι Ρώσοι όπως και καθε ξένος λαός δεν είαι φιλλέληνας ή ανθέλληνας. Λεφτά θέλουν ως νταβατζήδες απένατι σε μία μικρή χώρα όπως η Ελλάδα. Με διαλυμένη οικονομία λόγω ΟΑ, ΟΣΕ ,ΟΤΑ 1200000 υπαλλήλους δε γίνεται να είσαι ανεξάρτητος ακόμα και αν αποφάσιζε ο ποιο αγνός και αδέκαστος Ελληνας. Ας το καταλάβουμε αυτό. Εδώ ένα αγωγό πήγαμε να φτιάξουμε και κάηκε η Ελλάδα Τι να λέμε τώρα. Υπάρχουν τόσα άλλα πράγματα που μένουν να γίνουν μέχρι να πάρουμε ρωσικά μαχητικά που θα βγάλουμε άσπρα μαλλιά Εγραψα παραπάνω τι οπλα που δεν ερεθίζουν μπορούμε να πάρουμε για αρχή. Σε κάθε περίπτωση πάντως να είναι ξεκάθαρο ότι οι Ρώσοι ως μεγάλη δύναμη όσα όπλα και να πάρουμε δε πρόκιεται να μας υποστηρίξουν όπως εννοούμε εμείς. Μερίδιο απο τη πίττα θέλουν. Οπως χώνονται οι Αμερικανοί στην Ινδία που τη θεωρούν χωράφι τους έτσι μπουκάρουν και αυτοί σε χώρα ΝΑΤΟ. Θυμάστε τι έγινε με την Αικατερίνη στην επανάσταση? Γνωρίζετε την αντίθεση της Ρωσίας στην επέκταση των χωρικών μας υδάτων στα 12 μίλια? Μην εξαγνίζουμε τη Ρωσία. Συμφωνώ απόλυτα να ψωνίζουμε και από άλλα μαγαζιά αν έχουν καλή ποιότητα και τιμές στο μέτρο που μας συμφέρει και μπορούμε. Αλλο αυτό και αλλο ο τυφλός αντιαμερικανισμός ή φιλορωσισμός. Στη εξωτερική πολιτική δεν υπάρχουν συναισθηματισμοί ούτε φιλίες. ΜΟΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ.

  5. Τίμια είναι η πολιτική όταν κάποιοι σου αγοράζουν τα προϊόντα σου να αγοράζεις και εσύ από εκείνους. Λίγα χρήματα σου δίνουν, λίγα τους δίνεις. Αυτό που τελικά σε προσδιορίζει είναι με το ποιους κάνεις το νταλαβέρι. Αν είναι εύρωστοι τότε η πορεία σου είναι να τους μοιάσεις. Αν πάλι είναι φτωχοί και δεν πρόκειται να τους κατακτήσεις μάλλον φτωχός θα καταλήξεις και θα τους μοιάσεις.

    Είναι πιο καλά να κάνεις παρτίδες με Αμερικάνους ή Αραβες ή Ευρωπαίους αρκεί να μπορείς να έχεις ικανότητα.

  6. Φιλε stef,εν μερη με εχεις παρεξηγησει ως προς το εξης,εγω δεν ειπα οτι οι ρωσοι δεν βγαζουν καλα οπλα,εγω ειπα οτι ειναι πισω σε υψηλη τεχνολογια σε σχεση με τους αμερικανους.

    εγω θα ηθελα να τα παρουμε,αρκει βεβαια να ξερουμε και τις πραγματικες τους δυνατοτητες.οχι μονο βιντεο.
    βεβαια οσοι πιστευουν οτι οι ρωσοι θα δωσουν εξαγωγη το pak-fa ειναι τουλαχιστον αφελης.
    θα το δωσουν αλλα οταν οι ιδιοι θα φτιαχνουν 8-9 γενιας αεροσκαφος.

    καταδευτερον ξερει κανεις το κοστος υποστιριξης εαν παρει η Ελλαδα 40-50 τετοια;;;;καινουριες εγκαταστασεις(ειναι μεγαλυτερα απο τα f-16)καινουρια υλικα υποστηριξης,καινουρια οπλα,κτλ.

    κατατριτον οι φιλοι σας οι ρωσοι ηδη στελνουν τα SU-27 να εκπαιδευσουν τους φιλους μας τους τουρκους.

    κατατεταρτον,τι θα δωσουμε στους Ρωσους για αυτην την κινηση καλης θελησης;;

    και τελικα να δουμε και το χειροπιαστο,ποσο κανουν τα κουμασια;;;;

  7. ΦΤΑΝΗ ΠΙΑ ΜΕ ΤΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΑΚΙΑ!!!.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ!!!.ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΤΑ SU 35!!!!,ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ???.ΚΑΙ ΤΟ Τ-50 ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΕ ΚΟΣΤΟΣ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ F22

  8. Φίλε Βασίλη δε μπορώ να συμφωνήσω μαζί σου παρά μόνο στην τελευταία σου φράση:
    «Στη εξωτερική πολιτική δεν υπάρχουν συναισθηματισμοί ούτε φιλίες. ΜΟΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ.» Και σχεδιασμοί, θα μου επιτρέψεις να προσθέσω.

    Ανέφερες την Αικατερίνη στην επανάσταση, τη στάση της Ρωσίας για τα 12 μίλια. Εγώ από τη μεριά μου θα αναφέρω την πίεση των ΗΠΑ εναντίον της Ελλάδος και υπέρ των Σκοπίων, την πίεση των ΗΠΑ εναντίον της Ελλάδος και υπέρ της Τουρκίας σε όλα (Θράκη, Αιγαίο, Κυπριακό). Τα συμφέροντά τους κοιτάζουν και οι Αμερικάνοι – ή τουλάχιστον αυτά που, κοντόφθαλμα όπως πάντα, νομίζουν σήμερα ότι είναι τα συμφέροντά τους στην περιοχή (θεωρώντας δεδομένα υποτελείς τους κυβερνήτες της Ελλάδος).

    Γράφεις «Εδώ ένα αγωγό πήγαμε να φτιάξουμε και κάηκε η Ελλάδα». Δεν ξέρω αν είναι αλήθεια, αν είναι, όμως, τότε:

    1. Αποδεικνύεται ότι οι κυβερνώντες μας έκαναν μια κίνηση για το θεαθήναι, χωρίς να έχουν εκ των προτέρων σχεδιάσει ούτε το πως θα αντιδράσουν, ούτε παράλληες κινήσεις ούτε επόμενες. Ακόμα χειρότερα, σημαίνει ότι επρόκειτο για μια κίνηση σπασμωδική, χωρίς να εντάσσεται σε κάποιο ευρύτερο σχέδιο.

    Αυτό που θέλω να πω είναι το εξής: όταν κάνεις μια τέτοια κίνηση σημαίνει ότι έχεις και τις αντοχές να την υποστηρίξεις. Λες, π.χ., πριν το κάνεις: «κύριοι Αμερικάνοι θα σταθείτε για μια έστω φορά σύμμαχοι της Ελλάδος, επιτέλους; Αν δεν υπάρξει απάντηση, τότε το κάνεις, αλλά όχι μόνο του, ενταγμένο σ’ ένα ευρύτερο σχέδιο απαγκίστρωσης από τον «κατ’ επίφασιν σύμμαχο» και στην προοπτική μιας νέας συμμαχίας, εναντίον κοινών εχθρών. Και το υποστηρίζεις, λέγοντάς του «σε είχα προειδοποιήσει, με χάνεις». Και πίστεψέ με, Βασίλη, οι Αμερικάνοι δε θέλουν να μας χάσουν. Ας λένε ότι θέλουν για τη στρατιωτική σημασία της Τουρκίας, των Σκοπίων, του Κοσσόβου. Πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε και να το θυμόμαστε καλά:

    Η ΓΕΩΣΤΡΑΤΙΓΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΑΡΚΤΗ, ΥΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΟΤΙ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ.

    2. Το ΝΑΤΟ και οι ΗΠΑ είναι εχθροί – αφού οργάνωσαν μια επιχείρηση χάους εναντίον μας – οπότε δεν υπάρχει λόγος να παραμένουμε σε μια συμμαχία η οποία δεν έχει σε τίποτε ωφελήσει τη χώρα, μέχρι τώρα τουλάχιστον.

    Κάτι άλλο: η οικονομία της χώρας δεν διαλύθηκε ούτε από τους δημ. υπαλλήλους, ούτε από την ΟΑ, τον ΟΣΕ κλπ. αλλά από τις αρπαχτές εκείνων που την κυβέρνησαν τα τελευταία 35 χρόνια και τις καταστροφικές για τη χώρα (αλλά ωφέλιμες, όπως φαίνεται για το προσωπικό τους βαλλάντιο) επιλογές. Μεγάλο θέμα, ας το αφήσουμε προς το παρόν.

    Πράγματι, δεν πρέπει να υπάρχει ούτε φιλοοαμερικανισμός ούτε φιλορωσσισμός, Μόνο φιλοπατρία, και πιστεύω συμφωνείς σ’ αυτό. Ας δούμε μπροστά, κι ας προετοιμαστούμε για τις γεωστρατηγικές αλλαγές που έρχονται.

    Αλήθεια, ποια όπλα έχεις προτείνει; Δεν έχω δει το σχετικό σχόλιό σου.

    ΙΩΑΝΝΗΣ

  9. Γιάννη διακατέχεσαι από άκρατο αντιαμερικανισμό. Μην ξεχνάς οτι ανήκουμε στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ και αυτό σημαίνει δεσμεύσεις και υποχρεώσεις. Εκτός και αν υποστηρίζεις «το ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ιδιο συνδικάτο» να βγούμε απο αυτούς τους οργανισμούς τώρα που είναι όλοι οι άλλοι μέσα.

    Αοριστολογίες και γενικολογίες που αναφέρεις ουτε νόημα βγάζουν ούτε οδηγούν πουθενά. Εγώ πολύ απλά λέω ότι όπως συμπεριφέρονατι οι Αμερικανοί έτσι συμπεριφέρονται όλες οι υπερδυνάμεις. Δεν είναι ούτε καλύτεροι ούτε χειρότεροι οι Ρώσοι και οι Γάλλοι σε σχέση με τους Αμερικανούς. Ο συναισθηματισμός σου θυμίζει τα αντίστοιχα κόμματα μετά την επανάσταση

    Προσωπικά είμαι με το συμφέρον της πατρίδας μου, τη τσέπη ως φορολογούμενος και της πολυεπίπεδης εξωτερικής πολιτικής. Οι επαφές με τους Κινέζους (COSCO), οι αγωγοί (Ρωσία) και τo veto στα Σκόπια μέσω ΣΑΡΚΟΖΙ-FREMM δείχνουν το δρόμο που πρέπει να ακολουθεί η εξωτερική πολιτική.

    Να θυμίσω σε μερικούς ευκολοπιστους για να καταλάβουν πως λειτουργούν οι μεγάλες δυνάμεις ότι οι Ρώσοι πούλησαν τον αντιαρματικό ΚΟΡΝΕΤΤΕ και στους Τούρκους και τους προσφέρουν τους S-300. Nα τελειώνει λοιπον το αστείο με το ξανθό γένος και με τα εδώ παπαγαλάκια τους. Ειπα οπου μπορούμε, υπάρχει καλή ποιοτητα και τιμή, απεξάρτηση ΝΑΙ. Δες τα γραφόμενα νου για τις Fremm-Scalp Naval

    Ο αγωγός είχε πολύ καλή προετοιμασία αν θες να μάθεις. Απλά η παρτίδα και τα πονταρίσματα είναι μεγάλα για τα κυβικά μας.

    Δε καταλαβαίνω το πόνο σου για τα ρωσικά συστήματα αλλά αμα διαβάσεις το πάνω ποστάρισμα μου θα δεις σε ποια αναφέρομαι και ποια είναι στις δυνατότητες μας.
    SU-35, T-50 ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΑ. Υπάρχουν τεράστιες τεχνικές δυσκολίες περα απο τις πολιτικο- οικονομικο- διπλωματικές. Ασ γίνει πρώτα δοκιμή αποδοχής του S-300 που εκρεμμεί εδώ και 13 χρόνια, ασ υπογραφούν τα BMP-3, ασ αντικατασταυούν τα OSA με ΤΟR και βλέπουμε….. Δε πας από το δημοτικό στο μεταπτυχιακό χωρίς γυμνάσιο λύκειο. Με ΔΝΤ και 1200000 δημ, Υπαλλήλους όταν η Γαλλία έχει 700000 και η Ρωσία 1000000 μηδέν παραγωγή δε πας μακριά πασ στο ΔΝΤ. ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ.

  10. KAI GIATI RE BASILH NA MHN AGORASOYME APO MIA XORA POY FERETAI FILIKA PROS THN ELLADA OPOS GALIA H ROSIA KAI NA AGORASOYME APO THN AMERIKH POY FERETAI EXTHRIKA PROS THN ELLADA KAI NA EXARTOMASTE APO TO AN THA APOFASISEI NA MAS DOSEI ANTALAKTIKA?KAI TI EXEI KANEI TO NATO GIA EMAS MPOREIS NA APANTHSEIS?

  11. Φιλε Ιουλιανε,αν διαβασες καλα το αρθρο ειχαν ζητησει να κανουμε κοινες ασκησεις και φυσικα το αμερικανοφιλο ΥΠΕΘΑ μας δεν τους απαντησε ποτε!Οπως και με το ‘θαψιμο’ του φακελου των S-300!Τελικα υπαρχει εμπαθεια στο ΥΠΕΘΑ που δεν θελει συναλλαγες με αλλους πλην Αμερικανων και Νατοικων!Πρεπει επιτελους να δουμε τα πραγματα με αισθημα φιλοπατριας και εθνικου συμφεροντος και οχι οτι μας προσταζουν οι αφενταδες του ΝΑΤΟ.Τα χαλια τους τα ειδαμε σε Κυπρο-Σκοπια.Τι περιμενουμε;Να αγορασουμε μεταχειρισμενα F-16 χωρις οπλισμο,οπως το 2005,μονο και μονο για να μην αναστειλει εργασιες το αμερικανικο εργοστασιο;

  12. Επειδή θέλω να μάθω, φίλε Βασίλη, πες μου για την προετοιμασία που υπήρξε στο θέμα του αγωγού.
    Εμείς οι υπόλοιποι γνωρίζουμε ότι από τη μία υπογράφαμε για τον αγωγό με τη Ρωσία κι από την άλλη τασσόμασταν υπέρ της αντιπυραυλικής ασπίδας μπάίνοντας στο ρουθούνι των Ρώσων και ταυτόχρονα κάναμε δηλώσεις υπέρ ΝΑΤΟ και ΗΠΑ σε άλλα θέματα που τους έκαιγαν (για θέματα διεύρυνσης του ΝΑΤΟ).
    Δείχναμε δηλαδή ότι κοροϊδεύαμε και τον έναν και τον άλλον – και αυτό είναι που, πράγματι, δεν είναι για τα κυβικά μας.
    Αυτές τις κινήσεις τις κάνεις αν είσαι όντως έτοιμος και αποφασισμένος, προς χάριν των συμφερόντων της πατρίδας σου, να υψώσεις ανάστημα, και υποστηρίζεις τη στάση σου αυτή με κάθε κόστος.

    Πάμε παρακάτω. Που ακριβώς είδες τον άκρατο αντιαμερικανισμό μου;

    Στη διαπίστωσή μου ότι οι ΗΠΑ είναι εναντίον μας στο θέμα των Σκοπίων;
    Ψέμα είναι; Δε μας πιέζουν να το δεχθούμε; Από μιας αρχής δεν μας πίεζαν; Την προδοτική αποδοχή της σύνθετης ονομασίας από μόνοι τους την αποφάσισαν οι πολιτικοί μας (εκτός ΛΑΟΣ);

    Είναι ψέμα ότι οι Αμερικάνοι μας πιέζουν για συνδιαχείριση στο Αγαίο;

    Είναι ψέμα ότι συμμετέχουν στο παιχνίδι που στήνει η Τουρκία στη Θράκη; (Δεν πηγαίνουν κάθε λίγο και λιγάκι αμερικανοί πρόξενοι εκεί;)

    Τη στάση τους στην Κύπρο την ξεχνάμε;

    ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: Μη νομίζεις ότι αθωώνω τους δικούς μας πολιτικούς ή ότι παραβλέπω τις ευθύνες μας. Απλά επικεντρώνω στους σχεδιασμούς των ΗΠΑ και διαπιστώνω ότι έρχονται σε αντίθεση με τα συμφέροντα της πατρίδας μου, και είναι επικίνδυνοι γι’ αυτήν.

    Αυτό με καθιστά αντιαμερικανό κατά τη γνώμη σου;

    Πότε είπα ότι κάποια υπερδύναμη είναι καλύτερη απ’ την άλλη; Αυτό που λέω πάντα είναι «αυτοί κοιτάζουν το συμφέρον τους, εμείς τι κάνουμε».
    Δεν υπάρχει κανένας συναισθηματισμός σ’ αυτό. Υπάρχει ψυχρή λογική, που μου λέει ότι το κριτήριο στις συμμαχίες που κάνουμε πρέπει να είναι το συμφέρον μας, όχι το συμφέρον του ισχυρού της συμμαχίας και μόνο. Και εμείς (οι πολιτικοί μας, δηλαδή) μόνο αυτό δεν κοιτάμε.
    Δε νομίζω να είναι συναισθηματισμός το ότι θεωρώ σε λάθος βάσεις μια συμμαχία στην οποία οι «σύμμαχοί μου» με πιέζουν να παραχωρήσω εδάφη στον εχθρό μου. Αντίθετα, πιστεύω ότι είναι λογικό να αντιτείνω στις πιέσεις τους ένα επιχείρημα του τύπου «Κοιτάξτε, έχουμε αυτή τη συμμαχία ΚΑΙ για τα δικά μου συμφέροντα. Αν εσείς συμμαχείτε με όλους τους εχθρούς μου, τι έχω να κερδίσω από τη συμμαχία μαζί σας;»

    Από εκεί και πέρα, δεν έχω κανέναν απολύτως πόνο για τα ρωσικά όπλα. Θέλω απλά το καλύτερο για την πατρίδα μου, χωρίς παρωπίδες. Δεν επηρεάζομαι από τα παπαγαλάκια των περιοδικών ούτε από τα παπαγαλάκια του ΝΑΤΟ και των Αμερικάνων.
    Θα δω το σχόλιό σου στην ανάρτηση για τις FREMM, προς το παρόν όμως προσυπογράφω αυτό που λες: «οπου μπορούμε, υπάρχει καλή ποιοτητα και τιμή, απεξάρτηση ΝΑΙ».

    Μένει το θέμα της προσέγγισης Ρωσίας – Τουρκίας και του γενικότερου γεωστρατηγικού παιγνίου στην περιοχή. Επειδή η ώρα είναι περασμένη – και το σχόλιό μου αρκετά μακρύ – θα πω τη γνώμη μου αύριο.

    ΙΩΑΝΝΗΣ

  13. Προς Φίλο ανώνυμο

    1)Κανένας δε λέει να μην αγοράσεις από αλλού αλλά εκεί που σε πάιρνει. Παρε πρώτα τις FREMM που λυσσάνε οι Αμερικανοί και είανιο απείρως ευκολότερο και μέτά το συζητάμε για αεροσκάφη.
    2)ΜΟΟDYS, FITCH,GOLDMAN SACHS, MORGAN STANLEY,MERILL LYNCH, ΔΝΤ, NATO,ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ = ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΠΟΛΥΤΑ ΥΠΕΡΟΠΛΑ ΤΟΥ 2010 = MADE IN USA.
    Τι εχει να παρουσιάσει η Ρωσία απο τα παραπώνω? ΤΙΠΟΤΑ προς το παρόν τουλάχιστον.
    3)Στην εξωτερική πολιτική και τις διεθνείς σχέσεις υπάρχει το ρητό η «τέχνη του εφικτού»
    4) Θα αναφερθώ συνοπτικά τι εστί εισαγωγή ρωσικού πολεμικού αεροσκάφους από τεχνικής άποψης
    α) Νέα λογιστική υποδομή παντελώς ξένη προς την ΠΑ
    β) Νέα SHELTER, Nέα όπλα καθως τα υπάρχοντα δεν είναι συμβατά με τα ρωσικά.
    γ)Ηλεκτρονικά, LINK, συτήματα ΙFF, Σε ποιά πρωτόκολλα θα επικοινωνούν τα ρωσικά αεροσκάφη? πως θα συνεργάζονται με ιπτάμενα ραντάρ, πλοία, αντιεροπορικές πυρονολαρχίες?
    δ) Ποιος είπε ότι οι δυτικοί θα επιτρέψουν ποτέ να δοθούν επτασφράγιστα μυστικά των ΙFF και των ραντάρ τους?
    ε) Ρώτησε κανένας πόσο δεινοπάθησε ο ΕΣ να κάνει συμβατά σε ενιαιο δίκτυο αεράμυνας τά TOR MI? Γνωρίζει κανένας ότι Σ-300 δε μπορούν να ενταχτούν σε ενιαίο δίκτυο αεράμυνας?
    στ) Και αν οι Αμερικανοί, Γάλλοι, Γερμανοί σου κάνουν ένα εμπάργκο στα συστήματα που ήδη έχεις τι θα κάνουμε ? θα αχρηστεύσουμε όλα τα υπόλοιπα συστήματα και θα χτίσουμε από την αρχή?
    5) Οι εξοπλισμοί θέλουν προσεκτικά βήματα και ξεκινάς απο χαμηλής έντασης συστήματα που μπορείς να απορροφήσεις χωρίς κραδασμούς. Εχουν τέτοια οι Ρώσοι και μπορούμε ανετα να βρούμε, παίζοντας μπάλα μαζί τους καλύπτοντας και δικές μας ανάγκες.
    6) Ποιος εγγυάται ότι αν αγοράζαμε το SU-35 δε θα το πουλούσαν και στους τούρκους? Το έγραψα πιο πάνω. Ασκήσεις κάνουν τώρα με τους Τούρκους οι Ρώσοι και ο Βλαδίμηρος του Λιακόπουλου.

    Το ξαναλέω για να κλείσει το θέμα. Ρωσικά μαχητικά δε θα υπάρξουν ΠΟΤΕ στη ΠΑ για λόγους πολιτικούς, διπλωματικούς οικονομικούς κα τεχνικούς. ΜΟΝΟ στις θεωρίες αμπελοφιλόσοφων, σε παπαγαλάκια τύπου Στρατηγικής&ΣΙΑ και στα όνειρα ανίδεων μπορεί να γίνει.

  14. Προς Γιαννη

    Η ΗΠΑ είναι σαφώς εχθρικές προς τη χώρα μας σε όλα τα μέτωπα. Δυστυχώς είναι η μεγαλύτερη οικονομία στο κόσμο και η ισχυρότερη χώρα στρατιωτικά. Είναι σαν την Αρχαία Αθήνα και τη Ρώμη. Δυσττυχώς είμαστε μικροί, λίγοι και εσχάτως αδύναμοι για να τους αντισταθούμε ολοκληρωτικά.
    Μερικα πράγματα μπορούμε με σχέδιο και επιμονή να τα ανατρέψουμε. Πάντως να θυμάσαι ότι «τα κάστρα πέφτουν από μέσα και οχι από έξω «. Εκεί θα βρείς και την αιτία για τα δεινά που έρχονται

  15. Αγαπητέ stef, σ’ ευχαριστώ.
    Βρήκα το Video του Γαλλογερµανού ευρωβουλευτή Ντανιέλ Κον-Μπεντίτ.
    Το ενδιαφέρον σ’ αυτό το video είναι μετά από τέσσερα λεπτά, όπου αναφέρεται στους εξοπλισμούς μας.
    Εκεί αναφέρεται στην αγορά των Γαλλικών Ραφάλ από την Ελλάδα.

  16. Οι Ρωσσοι θα εχουν μεχρι το 2016 250 αεροσκαφη σουκχοι πακφα
    τα σχεδια τα εχουν δωσει βεβαια και στους ινδους για συμπαραγωγη φυσικα τα ινδικα πακφα δεν θα ειναι απο ηλεκτρονικης πλευρας τοσο αναπτυγμενα οσο το ρωσσικα και η
    ινδια θα εχει 250

  17. Μιλησιε σε ευχαριστω!Οντως τα λεει πολυ καλα!Αλλα δεν ξερω αν προσεξες οταν αναφερθηκε στον αφολισμο της Βορειας Κυπρου, καποιοι γελαγανε!!!Τι βλεπουν τα ματια μας, τι ακουνε τα αυτια μας…

  18. Κάθε τέτοια συζήτηση για Ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος στην Πολεμική Αεροπορία είναι εκτός πραγματικότητας και δεν έχει κανένα απολύτως νόημα.Σήμερα το F/A-18E/F Super Hornet με τιμή 42,7 εκατομμύρια δολάρια ανά αερoσκάφος είναι το φθηνότερο προηγμένο μαχητικό της Δύσης.

  19. Λοιπόν παίδες!
    Διάβασα τα παραπάνω σχόλια, τα οποία, μερικά τα βρήκα ενδιαφέροντα και άλλα διασκεδαστικά!
    Η γνώμη μου είναι ότι δεν πρέπει να προμηθευτεί η Π.Α. κι άλλα Αμερικανικά αεροσκάφη για τους εξής 2 λόγους:

    1ον. Τα F – 16 που διαθέτει ήδη η Π.Α. , αν και 3ης γενιάς, είναι πανάκριβα ενώ μία σοβαρή και υπολογίσιμη (από τους γείτονες) πολεμική αεροπορία εν έτι 2010 θα πρέπει να διαθέτει από 4ης γενιάς και άνω!

    Αρκετά από αυτά είναι καθηλωμένα στο έδαφος, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, επειδή : ή η LOCKHEED MARTIN έχει πάρει ψηλά τον.. αμανέ και ζητάει «τρελά λεφτά» για να μας τα δώσει, ή το κάνει σκόπιμα υπακούοντας στα μεγάλα αφεντικά της! Και ενώ τα χρειαζόμαστε σε πλήρη ετοιμότητα 24 ώρες 365 ημέρες, αυτά «κάθονται» στα υπόστεγα και αραχνιάζουν…
    Όσο αφορά τα γερασμένα F – 4 Fantom …. (Δεν κυκλοφορούν πια ούτε αυτοκίνητα τόσο παλιά στην Ελλάδα!) Δεν σηκώνουν άλλη αναβάθμιση και θα έπρεπε να αποσυρθούν εδώ και χρόνια! (Να μην αναφερθώ και στους «Μαθουσάλες» Α – 7 Corsair που είναι ακόμα σε υπηρεσία)

    2ον. Βαρέθηκα να βλέπω την Ελλάδα να αγοράζει μεταχειρισμένα μαχητικά, ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΠΟΣΥΡΟΥΝ ΟΙ Η.Π.Α. όπως το 3ης γενιάς F – 18 Hornet το οποίο μάλιστα το «βαφτίσανε και «Super Hornet» για να πουληθεί πιο εύκολα!
    Αφήστε δε που τα F – 18 είναι σχεδιασμένα για αεροπλανοφόρα!
    Κάθε φορά που αντικαθιστούν κάποιο σκάφος, αμέσως ψάχνουν κάποια χώρα όπως η ελλαδίτσα να τα «ξεφορτωθούν» βγάζοντας παράλληλα «φράγκα»!
    Ευτυχώς που δεν μας πούλησαν τα F – 14 TomCat που απέσυραν το 2006!
    Και η πλάκα είναι ότι «τα F» εύκολα μπορούν να τα «τυφλώσουν» μέσω δορυφόρου κατά την διάρκεια μιας αερομαχίας! (Δεν θα το θέλαμε αυτό στο Αιγαίο)
    Επομένως πρέπει να στραφούμε προς την Ευρωπαϊκή (Γαλλική για την ακρίβεια), και γιατί όχι, και Ρωσική αγορά!

    Η μεν Ευρώπη είναι ακριβή, η δε Ρωσία φθηνή!
    Προσφέρουν όμως και οι δυο 4ης γενιάς μαχητικά φθηνότερα σε σχέση με το Αμερικανικό 4ης γενιάς F – 35 που προσφέρεται επίσης στην Ελλάδα!

    Κύριοι, με τα σύγχρονα πολεμικά δεδομένα, τον πόλεμο σε ανάμεσα σε δύο χώρες τον κερδίζει ΟΠΟΙΟΣ ΥΠΕΡΙΣΧΥΣΕΙ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ!
    Η Ελλάδα διαθέτει από καλύτερους πιλότους, όμως δεν διαθέτει και τα καλύτερα αεροπλάνα…
    Σε ένα ζήτημα τόσο λεπτό όπως η ΑΜΥΝΑ δεν θα έπρεπε τα… πολιτικάκια να παίζουν, διότι είμαστε μόλις 10.000.000. λαός και δεν κινδυνεύουμε με νέα υποδούλωση αλλά με αφανισμό!
    Δείτε για παράδειγμα το Ισραήλ! Είναι μόλις 7.000.000. λαός, διαθέτουν τους καλύτερους πιλότους στον κόσμο και δεν έχουν ούτε ένα F – 16 καθηλωμένο στο έδαφος, διότι οι ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ τους έχουν πάρει πολύ ζεστά την υπόθεση «ΑΜΥΝΑ και ΥΠΑΡΞΗ» του έθνους τους στον χάρτη!

    Δεν ξέρω ποιο μαχητικό θα επιλεγεί τελικά, αλλά ελπίζω η επιλογή να γίνει με γνώμονα την ΑΜΥΝΑ και ΟΧΙ την ΜΙΖΑ!

    Είχα να πω κι’ άλλα πολλά, όμως σταματάω εδώ γιατί θα σας κούρασα!

  20. Παρακάτω παρουσιάζω κάποια πράγματα γιατί μερικά γραφόμενα είναι κυριολεκτικά εκτός πραγματικότητας

    1) H τιμή των 42.5 εκ δολλαρίων για το Φ-18 είναι για το Αμερικανικό Δημόσιο. Για εξαγωγικούς πελάτες δεν υπάρχουν αυτές οι τιμές για λόγους ευνόητους αλλά και λόγο ποσότητας.
    2)Η Ελλάδα δεν εχει αγοράσει ΠΟΤΕ μεταχειρισμένα αεροσκάφη, Ολα είναι του κουτιού. Το 1990 μόνο παραχωρήθηκαν μερικά Α-7 και F-4 σε αντάλλαγμα για την επέκταση παραμονής των Αμερικανών στη Σούδα.
    3)Τα Φ-4 ΑUP υπέστησαν ριζικό εκσυγχρονισμό το 1999-2004 σε ανώτερο επίπεδο απο το Φ-4 Τerminator και θα παραμείνουν σε υπηρεσία μέχρι το 2017-2018 ΑΝΕΤΑ.
    4)Το F-18 SUPER HORNET με ραντάρ ΑΕSA είναι αεροπλάνο ανωέτρο απο το F-16 και το Μ-2000 το οποίο ήταν η επιλογή της ΠΑ το 1980.
    5) Το Φ-14 ούτε καν ως σκέψη δεν προσφέρθηκε σε κανέναν ως εξαγωγίμο αεροσκάφος μετά το πάθημα με το Ιράν. Μαθυμίσω ότι είχε εμβέλεια κατάρριψης με τον πύραυλο ΑΙΜ-54 200χλμ τη μεγαλύτερη παγκοσμιως ακόμα και σήμερα.
    6) Το ΙΣΡΑΉΛ παίρνει ΤΖΑΜΠΑ αεροπλάνα στα πλάισια αμερικανικής βοήθειας(πχ 50 φ-16 SUFA και πρόσφατα 20 Φ-35) πέρα από τις πολύ ευνοικές τιμές.

  21. και να προσθεσω και εγω,οτι οι »μαθουσαλες» Α7 που θα αποσυρθουν αφηνουν μεγαλο κενο στην ΠΑ.
    ηταν ισως απο τα καλυτερα αεροσκαφη που περασαν ποτε απο την ΠΑ,στον ρολο τους.

  22. Το Α-7 είναι το καλύτερο αεροσκάφος που πέρασε απο την ΠΑ. Στιβαρή κατασκευή, πολυχαμηλό κόστος συντήρησης, τρομερή μεταφορά οπλικού φορτίου και πολύ μεγάλη εμβέλεια. Τα Α-7 αποτέλεσαν τον ισχυρότερο αποτρεπτικό παράγοντα της Ελλάδας μέχρι και το 2000 και ήταν ο εφιάλτης των Τούρκων. Τώρα τι κάνουμε που καμία υπάρχουσα σχεδίαση ούτε και οι νέες δε δίνει τόσο αποφασιστικό πλεονέκτημα όσο έδωσαν τα Α-7. Η επιλογή αεροσκάφους αυτή τη στιγμή είναι σταυρόλεξο για πολύ δυνατούς λύτες και το χειρότερο με αβέβαιο αποτέλεσμα.

  23. Έστω ότι οι Ισραηλινοί προμηθεύονται (ίσως επειδή η LOCKHEEED MARTIN είναι εβραϊκή όπως και άλλα μεγαθήρια εταιρίες στο είδος τους π.χ. Coca Cola) δωρεάν τα F – 16 τους, υπάρχει κανένα σκάφος τους καθηλωμένο ; Δεν νομίζω…
    Όσο για τα Α- 7 , «ΟΥΔΕΙΣ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΣ»
    Απ’ όσο ξέρω θα αποσυρθεί το 1013! Πιθανότερος αντικαταστάτης του (σε ρόλο βομβαρδισμών πάντα) το F -16!
    Όλα τα μαχητικά της Π.Α. είναι ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ με ΕΞΑΙΡΕΣΗ τις τελευταίες 2 παραλαβές F – 16, που ήταν καινούρια, αλλά τα ΧΡΥΣΟΠΛΗΡΩΣΑΜΕ…!!
    Το πρόβλημα είναι η ηλικία του αεροστόλου.
    Με αεροσκάφη που έχουν ηλικία μεγαλύτερη από αυτή των χειριστών τους, οποιαδήποτε συντήρηση κρίνεται ανεπαρκής. Ας μην ξεχνάμε ότι αεροσκάφη F-4, A-7 (και παλαιότερα τα F-5 και Mirafe F-1CG) κατασκευάστηκαν πριν από πολλές δεκαετίες και η υπερβολική χρησιμοποίησή τους δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την πτητική τους κατάσταση.

  24. Papakis Όλα τα μαχητικά της Π.Α. είναι ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ;;;;; Τί εννοείς οτι ενω τα αγοράσαμε από το εργοστάσιο για καινούργια μας τα έδωσαν μεταχειρισμένα; Από τα Α7, F1 και F4 αγοράζουμε καινούργια.

  25. Παράδειγμα : τα F-4 που αγοράστηκαν τότε, είχαν χρησιμοποιηθεί στον πόλεμο του Βιετνάμ (όπως και τα ελικόπτερα ΧΙΟΥΙ) τα οποία παραμένουν σε υπηρεσία στην Π.Α. και Ε.Σ. αντίστοιχα!
    Τα είχαν οι Αμερικάνοι για πολλά χρόνια σε υπηρεσία, επομένως έχουν υπεραρκετές ώρες πτήσης από την υπηρεσία τους σε USAF και HAF συνολικά!
    Ξανάλεω : «Όλα τα μαχητικά της Π.Α. είναι ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ με ΕΞΑΙΡΕΣΗ τις τελευταίες 2 παραλαβές F – 16, που ήταν καινούρια, αλλά τα ΧΡΥΣΟΠΛΗΡΩΣΑΜΕ…!!»
    ΔΕΝ ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΤΑ MIRAGE 2000 & 2000-5 τα οποία όντως τα παραλάβαμε ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ από τα εργοστάσια της DASSAULT !!!
    Και τα οποία πραγματικά ΤΡΕΜΟΥΝ οι απέναντι….

  26. Φίλε ΠΑΠΑΚΙ έχεις μαύρα μεσάνυχτα στα ορια του ακαταλόγιστου για θέματα της ΠΑ. Δες το παρακάτω πίνακα για να μη λες ασυναρτησίες.

    1)Τα 40 F-4E που αγοράστηκαν το 1970 ήταν ολοκαίνουργια.
    2)Τα 40 ΜΙΡΑΖ F-1 από τη Γαλλία και τα 60 Α-7 το 1974 ολοκαίνουργια
    2)Τα 40 F-16 Block 30/40 και τα Μ-2000 ΒGM το 1985 καινούργια.
    3)Τα 40 F-16 Block 50 to 1997 καινούργια.
    4)ΧΙΟΥΙ ελικόπτερα δεν υπηρετούν στη ΠΑ και ένα ελικόπτερο δεν έχει καμία σχέση με ένα αεροπλάνο. Τα ΧΙΟΥΙ που υπηρερούν στον ΕΣ είναι μερικά από το ΒΙΕΤΝΑΜ και δεν αγοράστηκαν αλλά παραχωρήθηκαν.

    Για πες μας ποιο αεροσκάφος και σε τι αριθμούς μας προτείνεις τώρα το 2010 που θα έχει τόσο αποτρεπτικό παράγοντα όσο είχαν τα Α-7.

    Για πες μας το κόστος ανά μονάδα των F-16 σε κάθε αγορά για να καταλάβουμε πως τα χρυσοπληρώσαμε και εναντι ποιου?

    Η ΗΜΙΜΑΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΑΘΕΙΑ (Σωκράτης)

  27. Μάλλον εσύ έχεις μαύρα μεσάνυχτα σε βαθμό, όχι ακαταλόγιστου, αλλά λοβοτομής!!!
    Η ΑΙΤΙΑ : Βλέπεις πολύ «Με Αρετή και τόλμη»
    Όσο για τα Χιουι, δεν είπα ότι αγοράστηκαν ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΠΑ ότι είναι της Π.Α. αλλά του Ε.Σ.

    Σου το παραθέτω ακριβώς όπως το έγραψα με copy – paste :
    «τα F-4 που αγοράστηκαν τότε, είχαν χρησιμοποιηθεί στον πόλεμο του Βιετνάμ (όπως και τα ελικόπτερα ΧΙΟΥΙ) τα οποία παραμένουν σε υπηρεσία στην Π.Α. και Ε.Σ. αντίστοιχα!»

    Γράψου ξανά στην πρώτη δημοτικού να σου μάθει η δασκάλα ΑΝΑΓΝΩΣΗ ή επισκέψου έναν οφθαλμίατρο…. Ή ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ (;)

    Η ΗΜΙΜΑΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΑΘΕΙΑ KAI Η ΠΛΑΝΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΟΛΩΝ (Papakis)

  28. Δε φτάνει που είσαι ΑΝΙΔΕΟΣ,ΑΣΧΕΤΟΣ και μειωμένης αντίληψης, συνεχίζεις να λες βλακείες και ασυναρτησίες.

    Που είναι τα μεταχειρισμένα αεροσκάφη της ΠΑ? Ο πίνακας αγορών που σου παρέθεσα για να ΞΕΣΤΡΑΒΩΘΕΙΣ περιλαμβάνει ολες τις αγορές της ΠΑ από το 1970-2000 Σε σύνολο αγορών 200 αεροσκαφών, που είδες έστω και ένα μεταχειρσμένο αεροπλάνο? ΠΟΥΘΕΝΑ!!!!! Ολα αγοράστηκαν καινούργια. Ειναι εμφανές ότι κατάπιες τη γλώσσα σου και καταφεύγεις σε ανυπόστατες κατηγορίες για να κρύψεις και να δικαολογήσεις την ΒΛΑΚΕΙΑ και ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ που σε δέρνει.

    Δύο πράγματα είναι άπειρα και ανεξάντλητα σε αυτό το κόσμο. Οι γαλαξίες και οι ηλιθιοι. (ΑΙΝΣΤΑΙΝ). ΚΡΕΕΙΤΟΝ ΣΙΑΩΠΑΝ ΠΑΡΑ ΛΕΓΕΙΝ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΕΣ

  29. Μια μικρή διόρθωση Προς ΑΣΧΕΤΟ

    «Κρειτον σιωπαν παρα λεγειν κουκουναρες»

  30. Συνέλληνες, όλοι μας λέμε τη γνώμη μας σχετικά με το τι πιστεύουμε ότι είναι καλύτερο για τις ΕΔ μας. Δεν αποφασίζουμε εμείς. Αποφασίζουν άλλοι, και δυστυχώς μάλλον αποφασίζουν με κριτήριο τη μίζα ή την έξωθεν πολιτική στήριξη.

    Θα μπορούσα να πώ πολλά για το πιο πιστεύω ότι είναι το προτιμώτερο αεροσκάφος – ή άλλα οπλικά συστήματα. Δεν αποκλείω τα ρωσικά, ούτε θεωρώ ότι τα εμπόδια που αναφέρει ο Βασίλης είναι μηδαμινά. Ούτε αξεπέραστα όμως. Ούτε είμαι πεπεισμένος ότι σ’ ένα τέτοιο ενδεχόμενο η Δύση θα αντιδράσει στο βαθμό που φοβούνται πολλοί. Δείτε τι γίνεται στην Τουρκία: κλείνει «πυρηνικές» συμφωνίες με τη Ρωσία, διαπραγματεύεται οπλικά συστήματα με τη Ρωσία… κι όμως οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ δεν φαίνεται να αντιδρούν.
    Το ζητούμενο είναι «τι ΕΔ θέλουμε». Τι ρόλλο οραματιζόμαστε για την πατρίδα μας. Τι κινδύνους αναγνωρίζουμε, τι σχεδιασμούς για την αποτροπή τους κάνουμε.
    Κάποτε βλέπαμε μόνο το Αιγαίο ως θέατρο πολέμου, την Κύπρο και τη Θράκη. Πλέον, φρονώ ότι το πιθανό θέατρο πολέμου πρέπει να επεκταθεί.
    Ολόκληρο το έδαφός μας, και ολόκληρο το έδαφος των εν δυνάμει εχθρών.
    Έτσι θα βρούμε τι χρειαζόμαστε.

    ΙΩΑΝΝΗΣ

  31. Προς ΠΑΝΑΣΧΕΤΟ (που αντί να επιχειρηματολογούν καταφεύγουν στην τακτική των ύβρεων ελλείψει επιχειρημάτων, ως συνήθως!!!)

    Αμφισβητώ κάθε πίνακα, περιοδικό, blog και οτιδήποτε άλλο έχει να κάνει με «ενημέρωση» στον χώρο της άμυνας, καθώς και κάθε μ@λ@κία που ειπώνεται από την εκπομπή «Με Αρετή και Τόλμη» τις οποίες κάποιοι τις παίρνουν και τις κάνουν ΣΗΜΑΙΑ!

    Κατά την δική σου «ΑρετοΤόλμειο» λογική η Π.Α. θα πρέπει να προμηθευτεί τα εξής :

    Από τα 1.600 περίπου Α – 7 που κατασκευάστηκαν συνολικά θα πρέπει να προμηθευτούμε περίπου 1.000! Αφενός θα έχουμε αριθμητική υπεροχή έναντι…. των απέναντι… Αφετέρου δεν θα μας κοστίσουν παραπάνω από το 10% του ΕΜΠΑΕ 2008 – 2015 οπότε θα τσεπώσουμε το υπόλοιπο 90%
    προς όφελός μας (;)
    Τα 800 από αυτά θα προέρχονται από αυτά που απέσυραν οι Αμερικάνοι το 1991 και τα υπόλοιπα 200 από την Πορτογαλική Πολεμική Αεροπορία που τα απέσυρε το 1999 και δεν τα χρειάζεται άλλο….

    Παράλληλα θα τα εξοπλίσουμε με πυραύλους ΑΙΜ-54 τεχνολογίας 1966 και βεληνεκούς 200 km, και με κόστος 500.000 € περίπου έκαστος (;)

    Με τέτοιο βεληνεκές πυραύλου τα Α-7 δεν θα χρειάζονται καν απογείωση διότι μπορούν να χτυπήσουν την Σμύρνη από την Τανάγρα άνετα, γλιτώνοντας έτσι πολλά καύσιμα…(;)

    Τα υπόλοιπο 90% του ΕΜΠΑΕ 2008 – 2015 που θα περισσέψει, μπορούμε να το διαθέσουμε για αγορά 200 Su – 35 ή 20 μόλις Eurofighter (;)

    Και αφού μας βοήθησες να λύσουμε το ΑΜΥΝΤΙΚΟ Κύριε ΞΕΡΟΛΑ, μας έμεινε τώρα μόνο το ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ …. πες και καμιά ιδέα να λύσουμε και αυτό (;)

  32. Συμφωνώ μαζί σου ΑΠΟΛΥΤΑ φίλε ΙΩΑΝΝΗ, όμως κάποιοι δεν λένε να καταλάβουν με ΤΙΠΟΤΑ!!!

  33. Τι λες ρε ΠΑΠΑΡΟΛΟΓΕ που δε ξέρεις να ξεχωρίσεις το κάθετο σταθερό από το φτερό ενός αεροπλάνου?

    1)Εγραψες κατ’έπανάληψη ότι εχεις βαρεθεί η ΠΑ να έχει μεταχειρισμένα αεροπλάνα. Σου απέδειξα με το πίνακα οτι η ΠΑ δεν ΕΧΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ.

    2)ο ΑΙΜ-54 ηλιθιε ήταν πιστοποιημένος μόνο στα Φ-14 τα οποία ποτέ δε τα πρόσφεραν για εξαγωγή οι Αμερικανοί.

    3)Απο που προκύπτει οτι εγώ, ρε βλακομετρο είπα ότι το Α-7 πρέπει να συνεχίσει να υπηρετεί στο μέλλον στη ΠΑ? Μόνο εσύ ως πανίβλκας εβγαλες τετοιο συμπέρασμα. Οι γνώστες ξέρουν ότι το Α-7 δε μπορεί να μεταφέρει κατευθυνόμενα βλήματα νέας γενιάς αλλά μόνο συμβατικές βόμβες και κάθε αεροπλάνο εχει διαρκεια ζωής. Οι στοκοι και οι ανίδεοι σαν εσένα έχουν μαύρα μεσάνυκτα.

    4)Ακουσες κάτι στο καφενείο και ερχεσε και γράφεις για αεροπλάνα. Στην Ελλάδα εισαι ότι δηλώσεις δυστυχώς.

    Δε ξερεις που να κρυφτεις από το ξεβράκωμα που σου εκανα πανίβλακα και ασχετε με τα δήθεν μεταχειρισμένα αεροσκάφη της ΠΑ που μόνο μακακες σαν εσενα ειδανε. Για αυτό παραληρείς, διαστρεβλώνεις και λασπολογείς.Η ασχετοσύνη σου, η βλακεία σου και οι ανακρίβειες σου για τα αεροπλάνα είναι τόσο γελοίες που είναι άναξιες σχολιασμού.
    Αντε πηγαινε να ξεστραβωθείς και να μαθεις τα βασικά, μπες σε κανένα αεροπλάνο ως επιβάτης, μάθε να ξεχωρίζεις τους τύπους οπτικά και μετα ελα να μιλήσεις για αεροπλάνα.
    ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ

  34. Γιαννη ξέρεις ότι έχουμε διαφωνήσει σε θεματα που αναρτώνται αλλά υπάρχει ένα επίπεδο στη συζήτηση μας οπως και με αλλα παιδιά. Τώρα να έρχεται ένας παπαρολόγος, ασχετος και πανιβλακας σα το ΠΑΠΑΚΙ που αμφιβαλλω αν έχει δει ή μπει σε αεροπλάνο και να μιλαει για τη ΠΑ ως ειδικος του κώλου εχει μεγάλη διαφορά.

  35. ΠΡΟΣ : SUPERΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΟΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΟΜΗΧΑΝΙΚΟΠΙΛΟΤΑΡΑ ΒΑΣΙΛΗ

    1ον ΔΕΝ ΣΕ ΕΒΡΙΣΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΩ ΕΠΙΠΕΔΟ αλλά επειδή σε τρώει ο κώλος θα κάνω τη θυσία να πέσω στο δικό σου επίπεδο!
    2ον ΠΑΠΑΡΟΛΟΓΟΣ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΣΑΙ
    ΕΤΥΧΕ ΝΑ ΔΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΙΚΟ «ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΘΕΤΟ ΣΤΑΘΕΡΟ» ΚΑΙ ΜΑΣ ΤΟ ΤΣΑΜΠΟΥΝΑΣ ΩΣ SUPER ΞΕΡΟΛΑΣ!!!!!
    3ον Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΣΟΥ ΑΦΗΣΕ ΣΤΗΝ ΜΑΝΑ ΣΟΥ 100.000 ΣΠΕΡΜΑΤΟΖΩΑΡΙΑ …. ΚΑΙ ΕΣΥ ΗΣΟΥΝ ΤΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΟ ;;;;;;;;;;;;
    4ον ΕΣΥ ΡΕ ΒΛΑΚΟΜΟΥΤΡΟ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΗΚΕΣ ΤΟ Α-7 ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ POST!
    5ον ΔΕΝ ΣΥΧΝΑΖΩ ΣΕ ΚΑΦΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΑΝΩΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΕΤΟΤΟΛΜΙΚΗ ΣΟΥ! ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΟΓΛΟΥ!!!!
    6ον ΠΟΙΟ ΞΕΒΡΑΚΩΜΑ ΡΕ ΠΑΝΗΛΙΘΙΕ, ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΗΤΑΝ ΟΛΑ ΠΛΗΝ ΤΩΝ MIRAGE ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ F-16 …
    7ον ΑΦΟΥ ΟΙ «ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ» ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΞΙΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙΣ ΡΕ ΠΑΝΑΣΧΕΤΕ ;;;;;;;;;;;;
    8ον ΕΧΩ ΜΠΕΙ ΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΕΣΥ ΡΕ ΒΛΑΚΑ!!!!!
    ΔΕΝ ΕΜΑΘΑ ΓΙΑ ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ Χ-BOX ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ «ACE COMBAT» ΟΠΩΣ ΕΣΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ……
    ΑΝΤΕ ΓΙΑ!!!!!
    Υ.Γ. ΕΠΙΜΕΝΩ ΣΤΟ ΟΤΙ «ΑΝ Η ΜΑΛΑΚΙΑ ΗΤΑΝ ΧΡΗΜΑ, ΤΩΡΑ ΘΑ ΉΣΟΥΝ…. ΟΧΙ ΩΝΑΣΗΣ ΑΛΛΑ … BILL GATES»

  36. Ναι φίλε Γιάννη, το επίπεδο πέφτει πολύ όταν κάποιοι δεν επιχειρηματολογούν και βρίζουν όταν στριμώχνονται!
    Οι κλασικοί ξερόλες δηλαδή!
    Θα προσπαθήσω να μην ασχολιθώ άλλο
    Θα προσπαθήσω να μην ασχοληθώ άλλο μ’ αυτόν τον μ@λ@κ@ γιατί έχει ξεφύγει πολύ …
    Ενώ το θέμα μας είναι το νέο μαχητικό ….

  37. Στό θέμα πού συζητάμε αγαπητοί μου μόνο δύο συνομιλητές καταννόησαν τήν ουσία τού αμυντικού προβληματός μας . Οί φίλτατοι ΙΩΑΝΝΗΣ καί ό papakis. Ό τελευταίος εξεθέσε μέ γλαφυρότητα καί σαφήνεια γιατί ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΠΑΡΟΥΜΕ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ. Εκτός τού ότι μάς δίνουν τά σαπάκια τους. Δέν αποδεσμεύουν τό σύνολο τού οπλισμού τού αεροσκάφους [ τούς Amraam 120 τελευταία τούς αποδέσμευσαν γιά μας] . Καί καταλήγει ώς πρός τίς δυνατότητες τους νά είναι μιά γενιά πίσω [ f16 χωρίς σύστημα αυτοπροστασίας πού ώσπου νά τοποθετηθεί, τό αεροσκάφος αποσύρεται]. Επίσης μάς εκβιάζουν ακόμα καί μέ τά ανταλλακτικά. ΑΛΛΑ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΟΛΑ: ΟΤΙ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΡΙΣΗΣ ΜΕ ΔΟΡΥΦΟΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΟΥΝ ΤΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑΡΡΙΠΤΟΥΝ! ΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΟΣ ΛΟΓΟΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΜΗ ΞΑΝΑΠΑΡΟΥΜΕ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ. ΑΛΛΑ ΤΑΧΙΣΤΑ ΝΑ ΞΕΦΟΡΤΩΘΟΥΜΕ ΟΣΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΣΟ -ΟΣΟ. Καί νά στραφούμε π.χ. Γαλλορωσσική αγορά νά βρούμε τήν υγεία μας! Δέν μπορούμε; ΠΩΣ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΤΑΙ ΜΕ Ν ΚΟΡΕΑ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΕΛΘ ΜΑΧΗΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ. Αλλά λησμόνησα ό Ερντογάν είναι πατριώτης καί γιά τά εθνικά του συμφέροντα δυσαρεστεί καί αγνωμονεί σέ οποιοδήποτε »ευεργέτη». Εκείνος ΔΕΝ ΠΑΡΕΔΩΣΕ ΣΙΔΕΡΟΔΕΣΜΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΟ ΤΟΥ ΣΤΟΥΣ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥΣ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΔΝΤ ΤΟΥΣ ΕΔΙΩΞΕ ΟΣΟ ΗΤΑΝ ΔΥΝΑΤΟ. Από τούς κουίσλιγκ πού λυμαίνονται τήν ταλαίπωρη ψωροκώσταινα περιμένετε πατριωτισμό; Αυτό πού μετρά για αυτούς τά εύσημα καί οί βραβεύσεις από τά υπερεθνικά αφεντικα ώς καλοί πράκτορες….. ΤΙ ΝΑ ΠΩ; ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΣ… Κουράγιο καί δύναμη συνέλληνες έρχονται εθνικες συμφορές καί δοκιμασίες

  38. Μην τρωγώμαστε μεταξύ μας, ρε παιδιά. Όλοι θέλουμε το καλό της πατρίδας μας, όλοι σκεφτόμαστε ποιό θα ήταν το ιδανικώτερο.
    Επίσης όλοι μας αγωνιούμε, γι’ αυτό και τα νεύρα καμιά φορά ανάβουν.

    Προσπαθώ να βάλω σε μια τάξη αυτά που διαβάζω.

    Βασίλη, ωραίος ο «Φοίνικας» με το Τόμκατ, που πράγματι δεν το αποδέσμευαν οι Αμερικάνοι. Επίσης, θυμάμαι κι εγώ ότι τα F-16 το 1985 αγοράστηκαν ως καινουργια (αν θυμάμαι σωστά, μάλιστα, ήταν χωρίς σύστημα αυτοπροστασίας).
    Φίλε Papaki, μήπως προσπαθείς να πεις ότι κάποια απ’ αυτά – ή όλα – στην πραγματικότητα ήταν μεταχειρισμένα; (ακούγεται σοκαριστικό, αλλά μου βάζεις ιδέες).
    Ή μήπως αναφέρεσαι σε F-5 ή F-104; (για τα οποία πρέπει να ομολογήσω ότι δε θυμάμαι πια πολλά πράγματα – και καλό θα είναι να κάνω μερικές επαναλήψεις).
    Πάντως είναι δεδομένο ότι σα χώρα έχουμε πάρει μεταχειριμένα οπλικά συστήματα, κάτι που δεν ήταν και το καλύτερο.

    Αυτό που αναφέρεις για τα ανταλλακτικά είναι αλήθεια (όχι ότι και οι πολιτικοί μας δεν προσπαθούν να κάνουν κι εκεί περικοπές), όπως επίσης είναι πιθανός κι ένας ηλεκτρονικός πόλεμος από τους «συμμάχους» μας σε περίπτωση ελληνοτουρκικής κρίσης, όπως λέει κι ο Πάνος. Αυτός βέβαια είναι πιθανός και στην περίπτωση που έχουμε Ρωσικά αεροσκάφη (ίσως να είναι πιο δύσκολος, ίσως όχι).

    Δεν αποκλείω καμία αγορά (αμερικανική, ρωσική). Ίδωμεν!

    Έχουν γίνει εγκλήματα στη χώρα μας. Ξεκινήσαμε την πολεμική μας βιομηχανία πριν τους Τούρκους, και βλέπετε το χάλι στο οποίο την έχουμε φέρει. Και μπορούσαμε να βρισκόμαστε σήμερα πολλύ πιο μπροστά απ’ τους γείτονες, αλλά… τι να πρωτο-πώ…
    Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι αυτή που βιώνουμε. Ο χρόνος δε γυρίζει πίσω, τουλάχιστον να μην ξανακάνουμε τα ίδια λάθη. Ας επιδιώκουμε συμπαραγωγές, τουλάχιστον, και ας κινηούμε επιτέλους έξυπνα.

    Σε επίπεδο γεωστρατηγικής, οι κινήσεις μας πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές, κααι ελπίζω επιτέλους να αρχίσουμε να βλέπουμε μπροστά. Ας έχουμε όραμα για την πατρίδα μας κι ας προσπαθίσουμε να δουμε πως θα είναι τα πράγματα στο μέλλον.

    ΙΩΑΝΝΗΣ

  39. ΠΡΟΣ ΡΕΝΤΙΚΟΛΟ ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΝΙΒΛΑΚΑ ΠΑΝΑΚΙ

    Στην αστήρικτη και τραγελαφική σου ανάλυση μηπως σου διέφυγε ότι μπορεί να πετάω αεροπλάνο?

    Οι μπουρδολογίες σου και η ασχετοσύνη σου στην αεροναυπηγική είναι ισοδύναμες με τη γνώση της ελληνικής γλωσσας και ιστορίας από ΠΥΓΜΑΊΟ.

    Και για να σου αποδείξω για μία ακόμα φορά πόσο πανίβλακας είσαι για αεροσκάφη θα σου πω το εξής.

    1)Αν τα αεροπλάνα ήταν μεταχειρισμένα θα είχανε από τη μάνα τους σύστημα αυτοπροστασίας. Δε θα παράγγελνε η ΠΑ το ΑSPIS1 ή το ΙCM για τα ΜΙΡΑΖ. Που να καταλαβεις τι σου λέω τώρα. Βρες μου ΕΝΑΝ οχι ΔΥΟ από την ΠΑ που θα ισχυριστεί οτι υπάρχει μεταχειρισμένο αεροσκάφος από τα 200 που σου ανέφερα. Μα΄λλον με τις ντομάτες και με τις λεμονοκουπες θα σε πάρουν.

    2)Αφού το κάθετο σταθερό σου επεσε βαρύ σαν ορολογία επειδή είσαι μπούφος θα σε ρωτήσω να μας πεις τους κινητηρες, την ώση, και το ραντάρ του κάθε τύπου για να γελάσουμε λίγο ακομα με τις βλακείες που θα ξαμολύσεις. που σε δέρνει.

    3) Τη τιμή του AIM-54 που τη βρήκες? Στο καφενειο της κολοπετινιτσας που συχνάζεις? Αφού αποσύρθηκαν μαζί με τα Φ-14 που ήταν τα μόνα αεροσκάφη που μπορούσαν να κάνουν βολή πως πουλούνται? Μόνο αστοιχείωτοι θα λέγανε τετοια πράγματα
    3)Από από ποιο τιμοκατάλογο εβγαλες οτι χρυσοπληρώθηκαν τα Φ-16? Μαλλον από το ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ?

    4)Το Α-7 είπα ότι ήταν τα καλύτερο αεροσκάφος και με τη μεγαλύτερη αποτροπη από οσα υπηρέτησαν μέχρι σήμερα στις τάξεις της ΠΑ. Η αντικατάσταση του στη σχέση κόστος προς αποδοση απο τους νέους τύπους είναι παρα πολύ δύσκολη. Οι εχοντες αεροπιρική παιδεία θα καταλαβουν. Οι στοκοι τύπου ΠΑΝΑΚΙΣ & σια σιγουρα οχι.

    Παρτο χαμπάρι. Ξεβρακώθηκες. Κανε μία χάρη στον ευατό σου και σε αυτούς που πετάνε αεροπλάνα. Καλυτερα να μασας παρά να μιλάς. ΕΙΣΑΙ ΑΣΧΕΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝΙΔΕΟΣ ΠΑΠΑΡΟΛΟΓΟΣ περί των αεροπορικών.

  40. Προς Πανο

    Αν κατάλαβα καλά λες να ξεφορτωθούμε ΟΣΟ ΟΣΟ ταχιστα
    τα αμερικανικά αεροσκάφη.

    με αλλα λόγια
    α)να διαλύσουμε τη ΠΑ (160 μάχιμα αεροσκάφη με τον οπλισμό τους)αξίας 10 δις και να φτιάξουμε μία νεα απο την αρχή.
    β)να πετάξουμε και τους PATRIOT
    γ)να πετάξουμε και τα ΑΗ-64 Αpache.

    Noμίζω οτι δε χρειάζεται απάντηση η τοποθέτηση σου.

  41. ΠΡΟΣ ΠΑΣΑ ΦΑΝΤΑΣΜΕΝΗ ΨΩΝΑΡΑ!!!
    ΔΕΝ ΣΟΥ ΑΠΑΝΤΑΩ ΑΝΑΛΟΓΑ ΡΕ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΑΚΟ ΔΙΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΜΑΧΗΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ SUPER ΕΙΔΙΚΟΙ ΟΠΩΣ ΕΣΥ!
    ΘΑ ΠΩ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ!
    ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΠΑΣ ΣΤΟ Γ.Ε.Α. ΝΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΕΣΥ ΤΑ ΠΑΝΤΑ (ΚΙ ΑΝ ΔΕΝ ΣΕ ΠΑΡΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΤΡΕΣ ,… ΤΥΧΕΡΟΣ ΘΑ ΕΙΣΑΙ)
    ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΑ ΜΑΣ…..

  42. Φίλε ΙΩΑΝΝΗ κάποια F-16 ήταν μεταχειρισμένα ως «συμπλήρωμα» ΕΚΤΟΣ των τελευταίων παραλαβών που είναι ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ !
    Ο, τι άλλο F διαθέτει η Π.Α. είναι μεταχειρισμένο και γερασμένο!

    Κάθε σκάφος 2ης γενιάς πρέπει να αποσυρθεί αντικαθιστώντας τα με ήδη υπάρχοντα 3ης γενιάς και τα 3ης γενιάς με 4ης και άνω!

    Αξιόπιστη και οικονομική λύση είναι τα Su – 35, όμως υπάρχουν προβλήματα ασυμβατότητας με τα δυτικά όπλα που ήδη διαθέτουμε, παρόλο που οι Ρώσοι υποσχέθηκαν προσομοιώσεις και προσαρμογές των πρωτοκόλλων επικοινωνίας των συστημάτων τους και των ραντάρ τους! Αυτό θα έπαιρνε 3-5 χρόνια!
    Από την άλλη οι Ρώσοι μας προσφέρουν το περιβόητο ΠΑΚ ΦΑ αν προχωρήσουμε στην αγορά των Su – 35 τώρα, όμως μέχρι να μπούμε στο πρόγραμμα ΠΑΚ ΦΑ και να παραλάβουμε τα πρώτα, θα έχουν βγει ήδη 6ης,7ης και 8ης γενιάς μαχητικά…Δηλαδή ζήσε Μάη μου…
    Η απόκτηση Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους πρέπει να γίνει κατά την γνώμη μου με τα εξής κριτήρια:
    1) Επιχειρησιακά :
    α) Ταχύτητα και Ικανότητα ελιγμού
    β) Ικανότερο οπλικό φορτίο (έναντι αυτό των καρντάσηδων)
    γ) Μεγαλύτερη διάρκεια πτήσης
    δ) Νέα ραντάρ και αντίμετρα

    2) Χαμηλά κόστη :
    α) Απόκτησης
    β) Πτήσης
    γ) Ανταλλακτικών
    δ) Συντήρησης

    3) Δυνατότητα συμπαραγωγής (με Ε.Α.Β.) σε ικανοποιητικό ποσοστό, κομμένη και ραμμένη αποκλειστικά για τις ανάγκες της Π.Α.
    4) ΟΧΙ ΜΙΖΑ!!!

    Το Su – 35 πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις, όμως υπάρχουν τα προβλήματα που ανέφερα παραπάνω!
    Επομένως μας μένει η Ευρωπαϊκή αγορά (η Γαλλική συγκεκριμένα).
    Καλούμαστε να επιλέξουμε το Rafale ή το Eurofighter!
    Το Rafale είναι κατά την γνώμη μου το επικρατέστερο, λόγω κόστους, έναντι του Eurofighter, όμως αν πουληθεί ένα από τα δύο στους «καλούς μας γείτονες» τότε αναγκαστικά θα επιλέξουμε το άλλο!
    Και τα δύο έχουν ΔΕΛΤΑ πτέρυγες όπως και τα Mirage (extreme maneuverability) τα οποία έχουν πονοκεφαλιάσει άσχημα τους απέναντι…!
    Σε περίπτωση που δεν γίνει καμία αγορά λόγω Δ.Ν.Τ. (ή δεν ξέρω ποια άλλη δικαιολογία θα βρουν τα πολιτικάκια) θα μπορούσαμε να κάνουμε τα εξής:
    1) Εκσυγχρονισμό των παλαιότερων F-16 (Block 50 και 52) με ραντάρ AESA αν γίνεται, αλλιώς να πάρουμε καμιά 15αριά και να τα μοιράσουμε ανά τέσσερα αεροσκάφη,1 με AESA και ζεύξη δεδομένων (το κάνει ήδη το Ισραήλ)

    2) ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ των μιράζ με Rafale για να είναι συμβατά με τα γαλλικά όπλα που ήδη διαθέτουμε.

    3) Νέο μαχητικό αεροσκάφος όχι τώρα, μιας και κανένα δεν έχει ραντάρ AESA εκτός των F-16 και F-18 αλλά μετά από 3 χρόνια. Προσωπικά θα ήθελα να παίρναμε το ΠΑΚ-50 το ρώσικο και το Su-35.(το Sukhoi το θεωρώ πολύ ανώτερο απο τα F-16 και F-18 και πιο αναβαθμισμένο απο τα δυτικά… Όλα τους εικοσαετίας σχεδιαστικά όμως και βάλε… )
    Δεκτή όποια διαφωνία, με επιχειρήματα και «χωρίς βρισιές σε όσους έχουν διαφορετικές απόψεις»!

  43. Γιαννη,

    η επιλογή ενός πολεμικού αεροσκάφους είναι πρώτιστα επιλογή πολιτική. Εγραψα στις αρχές για τα μη πολεμικά ΥΠΕΡΟΠΛΑ των ΗΠΑ και τις δυνατότητες της χώρας μας.
    Η δεδομένη στιγμή είναι πολύ δύσκολη από τεχνικής αποψης για την επιλογή η μη ενος αεροσκάφους.

    1) Το φ-35 δεν έχει πετάξει ακόμα και είναι άγνωστες οι τελικές δυνατότητες του. Εχω την εντύπωση οτι οι αμερικανοί στη προσπάθεια τους να πετύχουν το επιθυμητό δηλ. ενα τύπος να αντικαταστήσει 5 διαφορετικούς παλαιούς δε τα καταφέρανε στο εφικτό. Πολλά λέγονται και γράφονται και οπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Το κόστος επισης εχει ξεφύγει τελείως, έχει φτάσει σύμφωνα με το GAO στα 110 εκ + /μονάδα. Σίγουρα δεν είναι σε καμία περίπτωση αεροσκάφος εναέρια υπεροχής για τα ελληνικά δεδομένα. Προσωπικά πιστεύω ότι ή θα είναι του ύψους ή του βάθους.
    2) Το Rafale δεν έχει καμία εξαγωγική επιτυχία και μάλλον απογοητεύει τις προσδοκίες με τον αδύνατο κινητήρα και το μέτριο ραντάρ. ΟΙ Γάλλοι υπόσχονται στην εκδοση F-3 ραντάρ ΑΕSA και ποιο δυνατούς κινητήρες κατα το 2015. Δε τρελλαίνει πάντως. Δύσκολα θα παίξει λόγω και των μόλις 240 μονάδων από τη γαλλική ΠΑ και μάλλον λόγω ΦΡΕΕΜ θα μείνει εκτός.
    3)Το Εurofighter πολύ καλό αεροδυναμικα με ραντάρ ΑΕSA στην έκδοση Τranche 3 από το 2015 και αυτό και με ερωτηματικό ως προς την εξέλιξη του μετά τις περικοπές τών αμυντικών προυπολογισμών απο τους κατασκευαστές του. Το κόστος βαρύ 100 εκ/minimum. Eχει το πλεονέκτημα βέβαιων παραγγελιών περί των 500 αεροσκαφών. Σε πλεονεκτικότερη θέση από το Rafale.
    4) Το Φ-18 φοβερό αεροσκάφος με μεγάλο ογκο πυρός με ραντάρ ΑΕSA, φτηνό, αλλά παλιά σχεδίαση. Δεν είναι το ζητούμενο για την ΠΑ ως αεροσκαφος εναέριας υπεροχής.
    5) Τo ρωσικά SU-35 κορυφαίο αεροδυναμικά, σε εμβέλεια, σε όγκο, φτηνό αλλά μαζί με τα νεα οπλα και την υποδομή που θα απαιτήσει πάει στα ιδια επίπεδα με τα δυτικά, αλλά με ευπαθή και σαφώς υποδιέστερα ηλεκτρονικά από τα ευρωπαικά και αμερικανικά, κινητήρες με ερωτηματικό με βάση την ινδική και κινεζική εμπειρεία απο τα SU-27 τα ΜIG-29. ΔΕ θα ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΠΟΤΕ γιατί χώρα μέλος του ΝΑΤΟ,ΕΕ,ΔΝΤ είναι αδιανόητο να αγοράσει ρωσικά μαχητικά.

    Μάλλον η ΠΑ θα περιμένει αν δεν την εκβιάσουν. Η καλύτερη λύση προσωρινά είναι η αγορά από τα ΗΑΕ 30-35 Μ-2000Μκ5 και 20 νέων F-16 ADV για τη συπλήρωση των 40 στον ΑΡΑΞΟ και 10 για κάλυψη των απωλειών. Ηδη έχουμε 4 απώλειες στα BLOCK-50/52. Λύση οικονομική με μηδέν ρισκο που ομογενοποιεί το στόλο. Το 2015 που θα έχουν ωριμάσει οι σχεδιάσεις και θα δούμε ποy βρίσκεται το UKAV Νeuron, μπορεί να επιλεγεί με περισσότερη ασφάλεια ο νέο τύπος.

  44. Βασίλη, αν κρίνω από το φρασεολόγιό σου, μόνο ιπτάμενος δεν πρέπει να είσαι.
    Διάβασα όλα τα σχόλια από την αρχή και διαπίστωσα ότι εσύ άρχισες να επιτίθεσαι φραστικά παρασύροντας και τον άλλον!
    Ένας ιπτάμενος, ειδικά της πολεμικής αεροπορίας, δεν θα απαντούσε κατά αυτόν τον τρόπο, ακριβώς επειδή έχει ήθος.
    Το πολύ – πολύ να πετάς κανένα τσέσνα σε καμιά αερολέσχη, ή κανένα φ16 με τον φαλκον 4 στο e-haf.org
    Είδα τους πίνακες αγορών της αεροπορίας που παρέθεσες, οι οποίοι δεν αποδεικνύουν αυτό που λες διότι δεν είναι τεκμηριωμένοι.
    Το σύστημα αυτοπροστασίας των υποτιθέμενων μεταχειρισμένων αεροσκαφών, που προείπες, θα μπορούσε να έχει αφαιρεθεί πριν πουληθούν στην ελλάδα. Αυτό δεν το σκέφτηκες ?
    Το άλλο πάλι με το ΑΙΜ 54 ? το κόστος τους, γιατί το αμφισβητείς ? ρίξε μια ματιά στο ιντερνετ και θα δεις.
    Εσύ που έχεις αεροπορική παιδεία, μόλις ξεβράκωσες τον εαυτό σου και το χειρότερο είναι ότι δεν το έχεις καταλάβει και συνεχίζεις! Συνεχίζεις να ρεζιλεύεσαι
    Αυτά είχα να σου πω.
    Φιλικά Θάνος

  45. Φίλε Θάνο μην ασχολείσαι μαζί του γιατί θα αρχίσει να βρίζει και σένα!
    Θα βρεις τον μπελά σου…
    Σ’ ευχαριστώ πάντως!!

    Δες λίγο και αυτό το video, με ενδιαφέρει η γνώμη σου!

  46. Εντάξει, δεν τρελάθηκα κιόλας! Με ένα απλό βίντεο δεν μπορείς να ξέρεις τι ‘’παίζει’’ με αυτό το σκάφος. Αλλά όπως είπες πιο πάνω είναι (σαν γαλλικό) συμβατό με τα γαλλικά συστήματα που ήδη έχουμε. Το μόνο ίσως καλό που μπορείς να βρεις σε αυτό το σκάφος.

  47. Θανο,

    Νομίζω ότι δεν είσαι αντικειμενικός αλλά αβανταδόρος. Το τι πετάω, το αν εχω τελειώσει ΣΜΑ ή αν εχω μπει χιλιάδες φορές στο ΓΕΑ δεν παίζει ρόλο.

    Στο διαυτάτα:

    O πίνακας αγορών που παρέθεσα είναι αναλυτικός κατά χρονιά αριθμό, τύπο αεροσκάφους και block παραγωγής. Φαντάζομαι ότι δε περιμένεις εσύ ή καποιος αλλος τις ετικέτες του καινούργιου. Στον αντίποδα υπάρχει μία αοριστη και γενικόλογη αποψη που ξεκίνησε με ΟΛΑ ΤΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΤΗΣ ΠΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ το οποίο μαζεύτηκε σιγά σιγά μόνο σε κάποια Φ-16. Το συγκεκριμένο επιχείρημα εκτός της αστειότητας και της προσβολής προς το ελληνα φορολογούμενο και τη ΠΑ ενέχει και το βαθμό αγνοιας-ανεπαρκειας.

    2)Η γεννηση σου όπως και τοu φίλου σου που αβαντάρεις πρέπει να είναι μεταξύ 85-90 για αυτό και η κατάρτιση περί των ηλεκτρονικών παιχνιδιών αλλά και η μη γνώση για τα αεροπορικά δρώμενα πριν το 90.
    3)Σε καμία αεροπορική αγορά παγκοσμίως που ούτως η άλλως είναι σπανιότατες, οχι σε ποσότητες των 200 αεροσκαφών δε παραδίδονται αεροσκάφη χωρίς συστήματα αυτοπροστασίας. Δε θα είχε νόημα από πλευρά κόστους για το τελικό χρήστη. Αεροσκάφη fly away μόνο καινούργια παραδίδονται όπου ο πελάτης «στήνει» στο βαθμό που του επιτρέπει ο κατασκευαστής.
    4) Αν έκανες μία αντιπαραβολή τα block παραγωγής των αεροπλάνων με την ημερομηνία παραλαβής από την ΠΑ θα δεις ότι ήταν τρέχουσας παραγωγής. ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ κατασκευαστής δε χορηγεί μεταχειρισμένα αεροπλάνα από block τρέχουσας παραλαβής και φυσικά όχι σε κλίμακα των 40 που αγόραζε η ΠΑ.
    5)Ο Α/ΓΕΑ και νυν Α/ΓΕΕΘΑ αιτήθηκε στη USAF μόλις 8 αεροσκάφη F-16 block 30/40 για τη συμπλήρωση των απωλειών της πρώτης αγοράς το 1985 με στόχο τη δημιουργία μιας εκπαιδευτικής μοίρας F-16 και το αίτημα απορρίφθηκε χωρίς δεύτερη κουβέντα. Δεν είναι χαζοί οι κατασκευαστές.

    6)Δε χρειάζεταιο να σου πω οτι αν πάνε και πούνε στο Α/ΓΕΕΘΑ Γιαγκο περί μεταχειρισμένων αεροσκαφών ότι θα φύγουν απο το παράθυρο του 4ου ΟΡΌΦΟΥ ή από το Δ/ΚΛΑΔΟ του ΓΕΑ. Βλέπεις τυγχάνει να ήταν από τους πρώτους που είχαν πάι και πετάξει στην Αμερική με f-16 και όσο να είναι είναι ενοχλητικοί καποιοι μαιντανοί.
    7)Αλήθεια στο Ιντερνετ υπάρχει τιμοκατάλογος οπλικών συστημάτων? Λίγη σοβαρότητα. Kάποια ψήγματα ενδεικτικού κόστους ισως.Ο ΑΙΜ-54 ήταν συμβατός μόνο με το Φ-14.
    8)Αεροπλανα ούτε επιλέγονται ουτε κρίνονται απο videakia μπροσούρες και περιοδικά που είναι μπουκωμένα στη διαφήμιση κάθε κατασκευαστή.
    9)Συνιστώ ανεπιφύλακτα να βρείτε τα αρχεία του τότε τύπου μπας και ανοίξουν τα ματια. Τοτε ίσως βρεθεί η ευθιξία και το σθένος και ανακαλέσετε τις ανακρίβειες που προσβάλλουν τη νοημοσύνη και την αεροπορική ιδέα.

    Νομίζω αρκετά με VIDEO-FRIK, ημιμαθείς και αβανταδόρους.

  48. Βασίλη
    Καταρχάς να πω ότι είμαι γεννημένος τη δεκαετία του 70!
    Δεν έκανα αβάντα σε κανέναν, και το γεγονός ότι σε παρέσυρε και ‘’τσίμπησες’’ σε μια λογομαχία ένα 15χρονο (όπως λες) δείχνει ότι έχεις το ίδιο ανώριμο μυαλό με αυτόν, πράγμα απαράδεκτο για την ηλικία σου!
    Πόσο μάλλον για την ιδιότητά σου (Πιλότου ΓΕΑ) όπως ισχυρίζεσαι!
    Δεν είχα σκοπό να ποστάρω, όμως το έκανα επειδή με ενόχλησε ο τρόπος με τον οποίο ‘’στόλισες’’ και μάλιστα αδικαιολόγητα, τον άλλον συνομιλητή σου, που απλά είπε την γνώμη του (έστω με της λίγες γνώσεις που έχει στο αντικείμενο)
    Όσο για το ΑΙΜ-54 (επειδή δεν έχουμε πρόσβαση στα απόρρητα του ΓΕΑ και των κατασκευαστών όπως εσύ) η πηγή πληροφοριών μας, όλων των κοινών θνητών, είναι το διαδίκτυο και διασταύρωσή αυτών των πληροφοριών, μας οδηγεί σε συμπεράσματα.
    Πάρε έναν τιμοκατάλογο : http://en.wikipedia.org/wiki/AIM-54_Phoenix
    Μην ξεχνάς ότι όλοι όσοι ποστάρουν είναι απλοί πολίτες και δεν είναι ‘’ειδικοί’’ σαν εσένα και ακριβώς για αυτό δεν θα έπρεπε να τους βρίζεις αλλά να τους ‘’περάσεις γνώση’’ υποδεικνύοντας τους τι είναι σωστό , τι είναι λάθος και γιατί!!!

  49. Σοβαρευτείτε μην λέτε ότι σας κατέβει η σωστότερη και ρεαλιστική προσωρινή λύση την έστειλε ο ΒΑΣΙΛΗΣ »Η καλύτερη λύση προσωρινά είναι η αγορά από τα ΗΑΕ 30-35 Μ-2000Μκ5 και 20 νέων F-16 ADV για τη συμπλήρωση των 40 στον Άραξο και 10 για κάλυψη των απωλειών. Ηδη έχουμε 4 απώλειες στα BLOCK-50/52. Λύση οικονομική με μηδέν ρίσκο που ομογενοποιεί το στόλο».

  50. Τώρα να χαρακτηρίσω κι εγώ με την σειρά μου τον ΒΗΣΟ ως ‘’αβανταδόρο’’ του ΒΑΣΙΛΗ ? ΝΑΙ ή ΟΥ ?

  51. Η οικονομία της χώρας δεν επιτρέπει αυταπάτες φίλε θάνο η λύση που πρότεινε ο Βασίλης είναι ρεαλιστική που ευνοεί την Π.Α και ομογενοποιεί τον στόλο με αποτέλεσμα την μέγιστη επιχειρησιακή αξιοποίηση του. Η προσωρινή αυτή εφικτή λύση φυσικά είναι μέσα στα οικονομικά μεγέθη που μας επιτρέπει η μέχρι τώρα προοπτική της Ελληνικής οικονομίας.

  52. Σου το είπα θάνο… ας πρόσεχες!

    Για να τελειώνουμε…
    Και 2.000 F – 16 να μας ΧΑΡΙΣOYN οι Η.Π.Α. πάλι θα τον χάσουμε τον πόλεμο διότι οι φιλοτουρκικές κυβερνήσεις τους θα «τυφλώσουν» τα F-16 μας και οι πιλότοι μας θα πάνε σαν τα πρόβατα στην σφαγή σε έναν ενδεχόμενο ελληνοτουρκικό πόλεμο! Οπότε να μην αγοράσουμε τίποτα!

  53. ΒΗΣΟ

    Ελληνική οικονομία ….?
    Καλό! Το άλλο με τον «κωστίκα και τον γιωρίκα» το ξέρεις ?
    Πέρα από την πλάκα
    Η ελληνική οικονομία δεν επιτρέπει τίποτα, ούτε την κάλυψη της μισθοδοσίας των (υπεράριθμων) δημοσίων υπαλλήλων για τους επόμενους μήνες!
    Πόσο μάλλον την αγορά μαχητικών! Η πατρίδα μας οδηγείται σε πτώχευση και είναι βέβαιο! Αφού διαλύθηκε η οικονομίας, διαλύουν και τις Ε.Δ. μας! Κάτι έρχεται, κάτι μεγάλο και θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για όλα!
    Με τέτοια οικονομία η ’’ψωροκώσταινα’’ δεν είναι σε θέση να αντέξει έναν πόλεμο!
    Δεν υπάρχουν ’’προσωρινές λύσεις’’
    Μην ξεχνάς ότι ’’Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού’’

  54. θάνο

    Αν πάρεις από την αρχή τα postarismata μου θα δεις οτι προσπάθησα να εξηγήσω ορισμένα πράγματα αντικειμενικά χωρίς να παίρνω θέση υπερ ή κατά ενός συστήματος για λόγους ιδεοπλογικούς .

    Με αφορισμούς, ανακρίβειες και εμμονές σε τελείως λανθασμένα και σοβαρά θέματα που προσβάλλουν τη ΠΑ και το προσωπικό της είναι φυσικό να προκαλούν ισχυρές αντιδράσεις έστω και με ακομψο τρόπο.

    Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα απο την ημιμάθεια απο το ιδεολογικό φανατισμό και από την άρνηση αναγνωρίσης του λάθους.

  55. Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΓΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΗΑΕ 30-35 MIRAGE 2000-9 ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΑ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΠΥΡΑΥΛΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΣΕ ΤΙΜΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ . ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ ΟΠΟΙΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΑΓΟΡΑΣΤΕΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΣΥΜΠΑΡΑΓΑΓΩΓΗ ΟΠΩΣ ΟΙ FREMM . AN META TO 2015 ANAΣANOYME OIKONOMIKA ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΖΑΡΕΨΟΥΜΕ . ΕΠΙΣΗΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΝΤΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ S 400 TOR M 2 H PANTSIR H ISKANDER H ΤΟ ΥΠΕΡΟΠΛΟ (ASM) Yakhont (Sapphire) ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΟΠΛΙΣΟΥΜΕ ΤΑ NEA ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΝA ΕΧΟΥΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΚΤΟΞΕΥΣΗΣ SCALP . ΕΠΙΣΗΣ MEADS ΚΑΙ SAMP-T ΚΑΘΩΣ ΡΑΝΤΑΡ ΑΕΡΑΜΥΝΑΣ/ΑΝΤΙΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟΥ EL/M-2084 RAZ ΚΑΙ ΑΣΕ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΝΑ ΑΡΜΕΝΙΖΟΥΝ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ!

  56. Στα του θέματος λοιπόν

    1)Τα περί τύφλωσης των ελληνικών Φ-16 από δορυφόρους, σαπακια, και τα πρόβατα επί σφαγή είναι παντελώς ανυπόστατα. Ατυπο εμπάργκο στα ανταλλακτικά, κλείσιμο GPS στη περιοχή σύρραξης, μη αποδεύσμευση συγκεκριμένων όπλων, ολα αυτά μπορούν να γίνουν από κάθε κατασκευαστή πολεμικού υλικού προς κάθε χώρα όχι μόνο προς την Ελλάδα.

    2)Αμερικανικά όπλα η Ελλάδα θα αγοράζει πάντα γιατί οπως είπα η Αμερική είναι η σύγχρονη Ρώμη που έχει να στηρίξει βιομηχανίες, εργαζόμενους και ΑΕΠ στο έδαφος της. Επιπροσθετα έχει άλλα ΥΠΕΡΟΠΛΑ τύπου Μoodys, Goldmansachs, NATO κλπ.

    3)Η αμερικανική αεροναυπηγική είναι πολύ μπροστά και από την Ευρώπη και από τη Ρωσία. Πολύ λογικό όταν ο προυπολογισμός της Αμερικής είναι μεγαλύτερος από το σύνολο ολου του υπόλοιπου κόσμου. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν αξιόλογα συστήματα ισοδύναμα και από αλλες χώρες ουτε ότι θα πρεέπει να αγοράζουμε μονοπωλιακά από τις ΗΠΑ.

    4)Το Ρωσικό Τ-50 δεν έχει κάνει καλά καλά βασικές δοκιμές. Ποτε προλαβαν ορισμένοι και το αξιολόγησαν? Τα ρωσικά αεροσκάφη παραδοσιακά πάσχουν στα ηλεκτρονικά και αυτό τα καθιστά ευάλωτα. Ρανταρ ΑESA oi Ρώσοι δεν εχουν αναπτύξει καν όταν το F-22 το έχει εδώ και 10 χρόνια και μάλιστα έχει επεκταθεί στα F-18 και προσφέρετε χωρίς εξαγωγή μεχρι τώρα και στα Φ-16. Ποια είναι η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση του Τ-50 ? Ποιες είναι οι παραγγελίες του? Από που βγαίνει το κόστος του. Να θυμίσω ότι το F-35 ξεκινησε με εκτιμώμενο κόστος 60 εκ με τεχνολογία STEALTH οταν αντίστοιχα παπαγαλάκια το παρουσίαζαν στο ΓΕΑ τη πε ρίοδο 2002-2004. Τώρα εφτασε στα 100-110 εκ/μονάδα με βεβαιωμένες παραγγελίες άνω των 1500 αεροσκαφών. Το τ-50 ούτε το 1/4 δε πρόκιεται να φτάσει ακόμα και ουριο άνεμο.
    Yπάρχει ενας καταιγισμός marketing και πληρωμένων καταχωρήσεων κυρίως μέσα απο το περιοδικό Στρατηγική/defencenet για τις δυνατότητες των ρωσικών αεροσκαφών οι οποίες και ανακυκλώνονται απο διάφορους αφελείς και νεαρούς των videogames.
    Ολη η περίοδος του Ψυχρού Πολέμου έδειξε ότι τα ρωσικά αεροσκάφη υστερούσαν σε καίριους τομείς έναντι των δυτικών. Απόδειξη τα θρυλικά MiG-29 της τότε Ανατολικής Γερμανίας που μετά την επανένωση ήρθαν στα χέρια των Δυτικών. Ο τότε θρύλος αποδείχτηκε χάρτινος τίγρης. Μη ξεχνάς ότι η Ρωσία ΕΧΑΣΕ 10-12 χρόνια τεχνολογικής εξέλιξης μετα την κατάρρευση της και μόλις πρόσφατα αρχισε να στέκετε στα πόδια της.
    Τα παραπάνω ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΕΠ ΟΥΔΕΝΙ ότι τα ρωσικά αεροσκάφη είναι για τα σκουπίδια ή σαπάκια. Είναι αεροσκάφη όμως διαφορετικής φιλοσοφίας ξένης προς τη κουλτούρα της ΠΑ.

    5)Το wikipedia δεν αναφερει ότι ο ΑΙΜ-54 έιναι διαθέσιμος γιατί φυσικά δεν υπάρχει πλεον. Ο φίλος σου ομως προλαβε και τον πιστοποίησε στο Α-7 διαστρεβλωνοντας σκόπιμα τα λεγόμενα μου, τον κοστολόγησε , μεχρι και ΕΜΠΑΕ εφτιαξε. Δεν ανέφερες κουβέντα ομως για το πως τεκμηριώνεται ο ισχυρισμός του φίλου περί μεταχειρισμένων αεροσκαφών. Εγώ σου παρουσίσα με ακρίβεια όλες τις αγορές. Σου συνιστώ να ψάξεις και είμαι σίγουρος ότι θα ανακαλέσεις τα ειρωνικά σου σχόλια προς εμένα. Τις παρατηρήσεις σου, στο τελευταίο σου postarisma απο τη πλευρά μου θα τις λαβω σοβαρά υπόψιν.

  57. ΒΑΣΙΛΗ

    (Με συγχωρείς αλλά μόλις τώρα είδα το ποστ σου)

    Ναι, είδα από την αρχή τα ποσταρίσματα, δεν πήρες θέση όντως, ήσουν αντικειμενικός, ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕΣ κατά την γνώμη μου!

    Τώρα, το αν πρόσβαλλε ή όχι ο πιτσιρικάς την αεροπορία, δεν σου δίνει άλλοθι! Δεν μπορείς να αντιδράς έτσι και μάλιστα με ’’άκομψο τρόπο’’ όπως είπες κι εσύ!

    Σαφώς η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας, δεν υπάρχει αμφιβολία
    έπ’ αυτού, αλλά τον ’’ιδεολογικό φανατισμό’’ πού τον είδες ?

    Όσο για την ’’αναγνώριση του λάθους’’ που είπες, θα έπρεπε να αναγνωρίσεις κι εσύ με την σειρά σου και το δικό σου λάθος, δηλαδή που μίλησες έτσι στον παπάκι… Έχω άδικο ?

    Γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να κάτσεις να του εξηγήσεις ’’πώς έχουν τα πράγματα’’ μιας και είσαι γνώστης του αντικειμένου και όχι να τον ’’στολίσεις’’ έτσι! Ίσως να μάθαινε και κάτι!

    Εμένα πάλι με χαρακτήρισες ’’αβανταδόρο’’ !
    Επειδή σου είπα ότι αυτό που του έκανες δεν ήταν σωστό ?
    Τι έπρεπε να κάνω? Να σε πλακώσω κι’ εγώ στα μπινελίκια?
    Όχι! Δεν είναι της ηλικίας μου! Είμαι πάνω από 30 χρονών και δεν με παίρνει πλέον να ’’πιτσιρικίζω’’ (Όταν πηγαίνω γήπεδο μόνο, ρίχνω κανένα μπινελίκι στον διαιτητή για κανένα οφ-σαιντ που σφύριξε)

    Αλίμονο αν ‘’πλακωνόμασταν’’ έτσι με κάθε πιτσιρίκι στο διαδίκτυο επειδή ποστάρισε κάτι, το οποίο μπορεί να είναι βλακεία ή όχι.

    Είτε μας αρέσει είτε όχι, ο καθένας έχει ελευθερία λόγου και έχει το δικαίωμα να ποστάρει ό,τι του κατεβάσει το τσερβέλο του! Αυτό όμως δεν μας δίνει το δικαίωμα να καταφερόμαστε έτσι εναντίον του! Δεν κάνω τον δικηγόρο κανενός, αλλά το ’’στραβό’’ θα το πω!!!

  58. Ειναι φοβερή κα τρομερή η ανακολουθία και η ανακριβεια γραφόμενων.

    Τη μία να λένε περί τύφλωσης των Φ-16, σαπάκια. Μετά ταδε εφη με περισπούδαστο ύφος να πάρουμε 10 με ραντάρ ΑΕSA ή να εκσυγρονίσουμε τα υπάρχοντα Block 50/52.

    Μία επιπλέον διόρθωση στα λανθασμένα γραφόμμενα του papaki

    Το ραντάρ ΑESA έχει να κάνει με τη ταυτόχρονη ερευνα σε διαμόρφωση αέρος-αερος και αερος εδάφους. Δεν έχει καμία σχέση με τη ζεύξη δεδομένων όπως είναι το LINK-16 των F-16/ΑDV ή το IDM των Βlck/52 που επικοινωνούν μεταξύ τους μέχρι 4 αεροσκάφη.

  59. Κάτι τελευταίο για τον παπάκι, και να το κλείσουμε εδώ!
    Τους ΑΙΜ-54 στο Α-7 είχε καθαρά ειρωνικό χαρακτήρα…

    Για την ’’τύφλωση’’ που λέει, μάλλον θα εννοεί τον ηλεκτρονικό πόλεμο, κάτι το οποίο είναι σοβαρό, αν αντιληφθεί κανείς τι ζημιά μπορεί να κάνει!

    Όσο για το… ΕΜΠΑΕ … καλά.. όλοι βγάζουν ΕΜΠΑΕ!! Όπου και να διαβάσεις στο ιντερνετ, σε μπλογκς, οπουδήποτε, ΕΜΠΑΕ θα δεις! Έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας….

    Τέλος πάντων!
    Πάμε και στο μαχητικό τώρα…
    Σε αυτό που είπες παραπάνω ότι «Αμερικανικά όπλα η Ελλάδα θα αγοράζει πάντα» εννοείς κατ’ αποκλειστικότητα ? Διότι εγώ είμαι της αντίθετης άποψης, δηλαδή δεν πρέπει να υπάρχει ένας μόνο «ομφάλιος λώρος» στα εξοπλιστικά.
    Καλό είναι να κρατάμε μια ισορροπία μεταξύ Αμερικής και Γαλλίας.
    Και επειδή δεν κατέχω και τόσο καλά την Ρωσική πολεμική βιομηχανία και ως γνωστόν ’’Γηράσκω αεί διδασκόμενος’’ θα ήθελα την γνώμη σου στο αν θα μπορούσαμε να προσαρμόσουμε δυτικά όπλα σε Ρωσικά μαχητικά. Παράδειγμα : Φαντάσου μοίρα με ’’Ελληνικά’’ σουχόϊ 35 οπλισμένα με πύραυλο Χαρπούν τα οποία να κάνουν το τουρκικό ναυτικό … π***νας κ*λο
    Τι λες?

  60. Θανο,

    Το παράπονο μου απο το postarisma σου εχει να κάνει με το ειρωνικό σου σχόλιο περί video game και της πτητικής εμπειρίας το οποίο ήταν αβανταδόρικο χωρίς καν να γνωρίζεις. Περασμένα ξεχασμένα.

    Για τα Made in Usa μαχητικά και την ερώτηση σου σου απαντώ ότι η Ηπα θα παίρνουν ΠΑΝΤΑ τη μερίδα του λεόντος για τους ακόλουθους λόγους άσχετα αν μας αρέσει ή οχι.
    α) Ειναι η πλανητική υπερδύναμη άρα ο μεγαλύτερος νταβατζής απέναντι σε μικρές χώρες όπως η Ελλάδα.
    β) Εχει καλύτερα μαχητικά από την Ευρώπη στη συντριπτική πλειοψηφία των αεροσκαφών που παράγει.
    γ) Εχει ανταγωνιστικές τιμές λόγω των πολύ μεγάλων οικονομιών κλιμακος ένεκα των πολλώ αεροπλάνων ανα τύπο αφού είναι ηγετικό μερίδιο στη παγκόσμια αγορά πολεμικών αεροπλάνων.
    δ)Εχει τρομερή ποικιλία σε παντός είδους βλήματα σε σχέση με την Ευρώπη και τεχνολογικά είναι μπροστά (JDAM-JSOW-GBU ΚΛΠ). Μονο στα βλήματα αερος-αερος υπάρχει ισσοροπία και σε μερικούς παράμετρους βολής υπάρχει μία ελαφρά υπεροχή των Ευρωπαικών (ΜΙCA,METEOR vs AΜRAMM).
    ε)H εξέλιξη των αεροσκαφών είναι πολύ μεγαλύτερη ένεκα των μεγάλων παραγγελιών σε σχέση με τα ευρωπαικά. Δες πχ την εξέλιξη του F-16 του F-15 και του F-18 σε σχέση με το M-2000 και του TORNADO. Λογικό όταν κάθε αμερικανικό μαχητικό έχει παραχθεί σε χιλιάδες εναντι μερικών ολίγων εκατοντάδων. Βλεέπεις ποσο δεινοπανηθεί το Eurofighter και το RAFALE.
    στ)Η ΗΠΑ έχουν απωλέσει «χώρο» ιδιάτερα στο ΠΝ και το ΣΞ. Συνεπώς δε θα δεχτούν υποβάθμιση του ρόλου του στο κατεξοχήν χωράφι τους όπως είναι η ΠΑ.

    Αμερικανικά βλήματα σε ρωσικά αεροσκάφη δε γίνεται σε καμία περιπτωση να πιστοποιηθούν. Ειναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να γίνει ακόμα και μεταξύ δυτικών αεροπλάνων λόγω κινδύνου διαρροής τεχνολογίας, υψηλού κόστους και απροθυμίας των κατασκευαστών. Σε μερικές περιπτώσεις είναι αδύνατο να πιστοποιηθούν βλήματα ίδιας χώρας για ΧΨΩ λόγους.
    ΠΧ. το stand off βλήμα ΑGM-130 που ήταν ο διακαής πόθος της ΠΑ δεν κατέστη δυνατό να γίνει συμβατό στα F-16 τόσο για πολιτικούς όσο και για τεχνικούς λόγους. Ο ΑΙΜ-54 δε μπορούσε να πιστοποιηθεί ούτε καν στο F-15E. O EXOCET που πολύ θα ήθελε η ΠΑ τώρα που τα M-2000BGM απαξιώνονται πολύ θα ήθελε να μπορούν να βληθούν από F-16 αλλα δεν γίνεται.

    Ο Γαλλικός AIM-39 που φορτώνεται στο M-2000 ΒGM της ΠΑ είναι είναι ισάξιος και καλύτερος του HARPOON και είναι εφιάλτης χωρίς τέλος για τους απέναντι.

  61. Το ποστάρισμά μου είχε ειρωνικό ύφος όμως δεν ήταν αβανταδόρικο!
    Τα διάφορα ποστ είναι υποκειμενικά και ο καθένας τα αντιλαμβάνεται διαφορετικά!
    Πάντως να ξέρεις ότι δεν είχα καμία τέτοια πρόθεση!
    Όσο για το φάλκον 4 που έγραψα, δεν είναι παιχνίδι αλλά προσομοιωτής περισσότερο!

    Αλλά όπως είπες κι εσύ.. περασμένα ξεχασμένα!

    Είπες πριν ότι δεν μπορούν να εγκατασταθούν δυτικοί πύραυλοι στα Ρωσικά.
    Εννοείς ότι δεν μπορεί να γίνει mount κάτω από τις πτέρυγες ή πρέπει να αλλάξει όλο το σύστημα (από τα σκοπευτικά μέχρι και το ραντάρ)?
    Δηλαδή να… ξηλωθεί όλο το «μανίσιο» Ρωσικό και να τοποθετηθεί καινούριο.
    Αυτό βέβαια θα ήταν πολύ δαπανηρό και χρονοβόρο, αλλά φαντάσου λίγο ένα Sukhoi 35 οπλισμένο (μερικώς) με:
    AIM 120 AMRAAM
    AGM-88 HARM
    JDAM
    Sidewinder
    Θα έκανε τους «μπουνταλάδες» να τρέχουν και να μην φτάνουν…
    Ανέφερα το Su 35 στο παράδειγμα αυτό, επειδή νομίζω ότι σαν «πτητική μηχανή» είναι αξιόλογο σκάφος, ιδιαίτερα σε ελιγμούς.
    Τέλος, δεν ξέρω ποιους από τους παραπάνω πυραύλους διαθέτει η Αεροπορία μας, αλλά τους ανέφερα χάριν παραδείγματος!

    Γνώμη ?

  62. Oλοι οι τύποι πυραύλων που αναφέρεις υπηρετούν στις τάξεις της ΠΑ. Ο πρώτος και ο τελευταίος είναι αερος-αερος ο δεύτερος αντιραντάρ, ο τρίτος κατευθυνόμενη βόμβα.

    Είναι παντελώς αδύνατον να χρησιμοποιηθεί φορέας ρωσικό αεροσκάφος και αμερικανικά βλήματα. Οπως σου εγραψα και σου εξήγησα πιο πάνω, οι πύραυλοι επικοινωνούν με τα ραντάρ, χρειάζονται εδικές αρτηρίες και λογισμικό. Η πηγαίοι κωδικοί κάθε ραντάρ είναι επτασφράγιστο μυστικό και η αμερικανική νομοθεσία απαγορεύει ρητά και κατηγορηματικά οπιαδήποτε παρέμβαση ή μεταφορά τρίτης χώρας σε αμερικανικά ραντάρ. Αν γίνει αυτό είναι σαν να αποκαλύπτεις ολα τα μυστικά του αεροσκάφους.

    Ακόμα και οι Ισραηλινοί δυσκολεύτηκαν πάρα πολύ στο να πείσουν τους αμερικανούς να πιστοποιήσουν τη συλλογή SPICE στα Φ-16 και στα Φ-35. Καταλαβαίνεις ότι κατι αντίστοιχο πέρα απο τη παραμέτρο του κόστους ειναι αδύνατο να συμβεί με τους Ρώσους γιατί υπαρχει ο κινδυνος διαρροής τεχνολογίας σε αντιπαλο στρατοπεδο. Τα οπλικά συστήματα και ειδικά τα αεροσκάφη είναι εξαιρετικά πολύπλοκα, ελεγχόμενα από το κατασκευαστή και με περιορισμούς στο χρήστη.

    Συνήθως το αεροσκάφος-φορέας εξοπλίζεται πακέτο με βλήματα και ηλεκτρονικά της ιδιας χώρας. Τα ιδια και χειρότερα συμβαίνουν και με το σύστημα αυτοπροστασίας κάθε αεροσκάφους. Στην εποχή της δικτυοκέντρωσης θελουμε διαφορετικά αλλά και όμοια οπλικά συστήματα να επικοινωνούν αμφίδρομα μεταξύ τους. ΠΧ αεροσκάφος με ιπτάμενο ραντάρ, πλοίο, αντιεροπορικές πθροβολαρχίες κλπ.
    Ενα ρωσικό αεροσκάφος είναι παντελώς ασυμβατο με το δίκτυο αεράμυνας και τα πλοία της Ελλάδας για αυτό και γράφω ότι δε πρέπει να παρασυρεται κανείς από παπαγαλάκια και πληρωμένες γραφίδες.

  63. Εντάξει ρε παιδί μια ερώτηση έκανα…
    Απλά ήθελα την γνώμη σου στο θέμα δυτικών συστημάτων πάνω στο συγκεκριμένο μαχητικό.
    Αυτή την φορά ήσουν σαφέστατος και πλήρως διαφωτιστικός!
    Απογοητεύθηκα τώρα, γιατί το Su 35 είναι καλό σκαφάκι ρε συ και κρίμα που υπάρχουν τέτοια προβλήματα!
    Ένα τέτοιο σκάφος πάντως, με τα προαναφερθέντα όπλα, στα χέρια ενός έλληνα χειριστή, θα ήταν ό,τι καλύτερο. Η Ελλάδα θα είχε το «πάνω χέρι» στο αιγαίο για τα καλά……

    Κάτι άλλο τώρα.
    1. Αληθεύει ότι η Ελλάδα πριν από μερικά χρόνια είχε αιτηθεί την αγορά F-117 αλλά οι Αμερικάνοι το απέρριψαν το αίτημα ?

    2. Με αφορμή το τελευταίο ατύχημα της Αεροπορίας (ξέρεις αυτά που συγκρούστηκαν) υπάρχει σοβαρή έλλειψη AACMI στα F-16 ?

  64. 1. ΟΧΙ
    2. Το ΑΑCMI είναι ατρακτίδιο και κυρίως εξετάζει τις παράμετρους αφεσης/βολής οπλων. Στα F-16/ADV είναι ενσωματωμένο.

  65. Τότε, τι μπορεί να πήγε στραβά ρε συ..
    λάθος υπολογισμός ελιγμού του πιλότου ?

  66. To πόρισμα δείχνει το αυτονόητο. Λάθος του πιλότου και παραβίαση των κανόνων ασφαλειας. Οταν πετάς στα ορια και εξασκείσαι σε δύσκολα σεναρια εμπλοκής ένα ανθρώπινο λάθος σε κλάσμα του δευτερολέπτου οδηγεί στη καταστροφή. Ετσι είναι, έτσι θα ξαναγίνει. Το ζητούμενο είναι ο μ.ο ατυχημάτων ανά ώρες πτήσης. Και ο αείμνηστος Αλεξναδρος Μπριντακ ήταν ο ασσος των ασσων αλλά ένα λάθος του σε μλια παρα πόλύ δύσκολη ασκηση την Ιεραξ 4 κόστισε της ζωή του.

  67. «Έτσι είναι, έτσι θα ξαναγίνει» ? Το απεύχομαι! Η Αεροπορία δεν έχει την πολυτέλεια για άλλες απώλειες, και σε σκάφη και σε πιλότους!
    Προπαντός το δεύτερο!!!
    Και στην περίπτωση του Ηλιάκη, έτσι έγινε ?

  68. Για να διατηρήσεις το πολυ υψηλό επίπεδο που έχεις πρέπει να ασκήσαι σκληρά και ρεαλιστικά. Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι αυτό θα ξανασυμβεί. Ο δείκτης ατυχημάτων της ΠΑ είναι αρκετά χαμηλός πάντως. Μπορεί να γίνει χαμηλότερος και η εκπαίδευση πιο πάνω αν υπήρχαν σύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη. Υπάρχει ένα κενό όταν οι ανθυποσμηναγοί μετά τα ελικοφόρα Τ-45 πάνε στα Τ-2 που έχουν αναλογικά οργανα και μετά στις μοίρες που πετάνε F-16!!!!

    Ο Ηλιάκης ακολουθησε τις τότε εντολές ΑΤΑ για πολύ κοντινή πτήση, με σκοπό την παρακολούθηση και εξακρίβωση των νέων φωτομηχανών που χρησιμοποιούσαν οι Τουρκοι για να βρούν τις πιθανές θέσεις των s-300 στη Κρήτη. Το αποτέλεσμα ήταν ο ατζαμής Τούρκους να κάνει άγαρμπους ελιγμούς και το αεροσκάφος του να χτυπήσει τη κα΄λυπτρα του Ηλιακη με αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο του. Ηταν Λάθος που ο έτερος Ελληνας δε προχώρησε σε καταρριψη του δεύτερου Τουρκικού Φ-16. Προξενεί εντύπωση πως μετά 4.5 χρόνια οι πιλότοι δε πήραν «εκδίκηση» ακολουθώντας το παραδειγμα του Σαλμά με τη Ρόδο και του Φ-16 στο Β,Αιγαίο μετά τα Ιμια.

  69. Ε.. όχι και ελικοφόρο το Τ-45…
    Είπαμε… είμαστε άσχετοι αλλά όχι και τόσο ρε συ…
    Εκτός αν δεν κατάλαβα καλά εγώ ή δεν εννοείς το Τ-45 Hawk το οποίο είναι (απ΄ όσο ξέρω) μονοκινητήριο – διθέσιο JET και μάλιστα το χρησιμοποιεί και το Αμερικανικό Ναυτικό ως εκπαιδευτικό, αν δεν κάνω λάθος.

    Το άλλο που είπες για την κατάρριψη του δεύτερου (του τουρκικού) F-16…

    Είναι λίγο «επικίνδυνο» να μιλάμε έτσι με τόση ευκολία για καταρρίψεις!
    Ας υποθέσουμε ότι ο έλληνας χειριστής προχωρούσε στην κατάρριψη του δεύτερου, δεν θα απαντούσαν μετά οι μπουνταλάδες ? δεν θα υπήρχαν αντίποινα ?
    Από την άλλη όμως, κάπου έχεις δίκιο….
    Αυτή η ανέχεια των ελλήνων απέναντι στους μπουνταλάδες δεν έχει προηγούμενο!
    Πουθενά στην ιστορία, στις σχέσεις μεταξύ δύο χωρών, δεν υπήρξε τέτοιο πράγμα..

    Αν συνεχίσουμε έτσι, φοβάμαι ότι το ρητό της Π.Α. «Αἰὲν Ὑψικρατεῖν» θα
    αντικατασταθεί από το «Πάσει Θυσία Ειρήνη»
    Σε καμία περίπτωση δεν φταίνε οι χειριστές οι οποίοι ακολουθούν διαταγές και θαυμάζω που δεν χάνουν την ψυχραιμία τους και δεν πατούν το κουμπί «fire»
    Πάντως είμαι περίεργος να μάθω τι θα γινόταν αν τους καταρρίπταμε ένα F-16 (όπως είχε προτείνει κάποιος βουλευτής κάποτε).
    Θα έκαναν πόλεμο ?

  70. Θανο για to T-45 γραψε λάθος. Τ-6 ηθελα να πω. Το Τ-45 δεν υπηρετεί στην ΠΑ΄. Είναι υποψήφιο για το νεο εκπαιδευτικό αεροσκάφος της ΠΑ αν και το προγραμμα εχει παγώσει.

    Με βάση τις νατοικές εντολές εμπλοκής, το διεθνές δίκαιο και τις πράξεις των Τούρκων ειναι νομιμη τετοια ενέργεια απο τη πλευρά μας.

    Πάγια ανεπισημη πολιτική της Ελλάδας προς Τουρκία σε επίπεδο ΑΤΑ ήταν ότι σε περίπτωση καταρρίψης ελληνικού αεροπλάνου θα καρρίπτονταν δυο Τουρκικά. Σε περίπτωση ατυχήματος και πτώσης από αερομαχία θα επεφτε αντίστοιχα ενα. Εγινε μετα το ΣΑΛΜΑ και μετά τα Ιμια όταν ενα M-2000 με πύραυλο MAGIC εριξε ένα διθέσιο τουρκικό Φ-16 με ισραηλινό συγκυβερνήτη.

    Η περίπτωση του Ηλιάκη ήταν πεντακάθαρη επιθετική αναγνώριση όπου ενα RF-4 συνοδευόμενο από 2 οπλισμενα F-16 επιχείρησε να φωτογραφίσει τις θεσεις των S-300. Οταν έχεις πτώση αεροπλάνου και νεκρό χειριστή και με γνωστή την εικόνα στο ΝΑΤΟ/ΝΑΠΟΛΙ τι πρεπει να κανεις αν όχι κατάρριψη? Και μετά? Αφησες το τούρκο πιλότο να τον πάρουν πίσω οι δικοί τουι και καθαρίσαμε με μία κηδεία τιμών και 3 λόγους.

    Πατημα κουμπιού fire από πιλότο σημαίνει δε ξανεπετάω και φυλακή στο πνεύμα ευνουχισμού που καλλιεργείται. Αν όμως σκοτωθείς είσαι ήρωας…. Δεν είναι αστείο?

  71. Φαινετε Θανο ότι η κουβέντα μας ενοχλεί κάποιους ΑΣΧΕΤΟΥΣ που δε μπορούν να αρθρωσουν τεκμηριωμένο λόγο περί αεροπορίας και βγάζουν χολή σε αλλα άρθρα του ιστολογίου.

  72. Ώπα … σε χάνω..! Τι χολή ? Έχασα «τεύχος» ? Δεν «αντελήφθην» κάτι τέτοιο…
    Τέλος πάντων! Απλά μην ασχοληθείς!

    Πάμε παρακάτω.
    Είπες πιο πάνω : «M-2000 με πύραυλο MAGIC έριξε ένα διθέσιο τουρκικό Φ-16 με ισραηλινό συγκυβερνήτη.»
    Ισραηλινό συγκυβερνήτη ? ΑΟΥΤΣ!!! Είχα την εντύπωση ότι είναι κορυφαίοι αυτοί!

    Και για της καταρρίψεις το ΝΑΤΟ δίνει … «ratio» 1:1 ? (θα τρελαθώ)
    Να χέσω και το ΝΑΤΟ και τους κανόνες του!
    Να υποθέσω ότι το ΝΑΤΟ έχει ειδικούς κανόνες αποκλειστικά για Ελλάδα-Τουρκία ή ισχύουν για όλες τις χώρες-μέλη ?
    Πάντως εγώ έχω καταλάβει ότι τα μεμέτια δεν χαμπαριάζουν και πολύ από διεθνές δίκαιο, κανόνες εμπλοκής και ΝΑΤΟικές μ….
    Φάνηκε το 74 άλλωστε…

    Το άλλο πάλι, που είπες περί «ευνουχισμού» «φυλακής» κ.λπ. δεν με εκπλήσσει διότι έχουμε πολιτικούς…. κάτι περίεργους τύπου… κρίσης των Ιμίων που κάποιος «ευτραφούλης» από αυτούς είχε πει: «ΤΗ ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΝ ΠΗΡΕ Ο ΑΕΡΑΣ» !!!!
    (Άσχετα αν δεν πήγε στο Ειδικό Δικαστήριο για παραβίαση Συντάγματος, εκχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων κ.λπ.)

    Οι S-300 πάλι, είναι ανενεργό σύστημα που δεν έχει κάνει ούτε μία βολή από τότε που εγκαταστάθηκε στην Κρήτη, επομένως τα μεμέτια γιατί να το φωτογραφίσουν ? Τι το φοβούνται ?

    Και να κλείσω με το Τ-6.
    Αν κατάλαβα καλά, οι εκπαιδευόμενοι μετά από αυτόν τον «κουβά» πετάνε με F ? ΠΛΑΚΑ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ…!!!!

  73. Το Τ-6 δεν είναι κουβάς. Είναι ένα ολοκαίνουργιο πολύ καλό εμβολοφόρο αεροσκάφος βασικής εκπαίδευσης. Μετά οι πιλότοι πάνε στη προκεκωρημένη εκπαίδευση με το Τ-2 του 1970 που είναι παμπάλαιο και με αναλογικά όργανα. Εκεί εντοπίζεται το κενό γιατί μετά πάνε στοις μοίρες όπου βάζουν τις πρώτες πραγματικές πτητικές τους ώρες στα Φ-16 καθότι δεν υπάρχουν Φ-5 ή Φ-1 και πολλά Α-7 που θα μπορούσαν να τριφτούν λίγο περισσότερο. Δεν υπάρχει ουτε εκαπιδευτική μοίρα Φ-16. Η προσπάθεια απόκτησης 8 διθέσιων Φ-16 Βlock30/40 το 2005 από τις ΗΠΑ δεν ευοδόθηκε. Την ιδια τύχη είχε και η προσπάθεια ΤΣΟΧΑΤΖΟ για παραχώρηση 20 μεταχειρισμένων το 1997. ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΚΆΠΟΙΟΝ ΦΊΛΟ ΜΑς ΠΟΥ ΕΣΚΙΖΕ ΤΑ ΡΟΎΧΑ ΤΟΥ ΠΕΡΊ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΈΝΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ. Οι Τούρκοι φέρθηκαν ποιο έξυπνα βάζοντας τα Φ-5 μετά από πρόγραμμα μερικού εκσυγχρονισμού. Το δικό μας πρόγραμμα εκπαιδευτικού καρκινιβατεί εδώ και 8 χρόνια.

    Τις πιθανές θέσεις εκτόξευσης θέλανε. Δε σημαίνει ότι επειδή δεν έχει γίνει βολή το σύστημα είναι οff. Aπλά μειώνεται η αξιοπιστία του.

    Τούρκος πιλοτάριζε όχι Ισραηλιτης αφού το αεροσκάφος ήταν Τουρκικό. Ο ισραηλίτης τον εκπαίδευε αλλά είναι τέτοιοι μπούφοι που μόνιμα στις ασκήσεις έρχονται τελευταίοι.

  74. Επειδή έψαχνα την φωτό του στο ιντερνετ (για να καταλάβω ποιο έλεγες)είδα μία λάθος και δεν μου γέμισε το μάτι, γι’ αυτό είπα «κουβάς»
    Μιλάμε για το Τ6 Texan II πάντα έτσι ?

    http://el.wikipedia.org/wiki/T-6_Texan_II

    Το «Μπούφοι» πήγαινε στους τούρκους φαντάζομαι…
    ….»Μάλτα γιοκ»…
    : )

  75. Ωραία! Και αφού αποκλείσαμε τα Ρωσικά μαχητικά, πάμε τώρα και στα Γαλλικά!
    Αν κατάλαβα καλά έχεις απορρίψει τα Rafale και τα Eurofighter και επιμένεις στα Mirage!
    Θα ήθελα μια μικρή ανάλυση και για τα γαλλικά, όπως αυτή με τα ρωσικά!
    Ελπίζω να μην σε «ζαλίζω» αλλά επειδή ο καθένας ποστάρει τα.. «δικά του» στο θέμα «Εξοπλισμοί», όχι μόνο στο παρόν ιστολόγιο αλλά σε όλο σχεδόν στο διαδίκτυο, έχω μπερδευτεί….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s