Greek National Pride

εγκυρη, αμερόληπτη ενημέρωση

ΓΕΣ: LoR για ABRAMS, M113A2 και M901A2


Επιστολή ενδιαφέροντος (LoR: Letter of Request) απέστειλε το Γενικό Επιτελείο Στρατού (ΓΕΣ) στις αρμόδιες αμερικανικές αρχές για την δωρεάν παραχώρηση από τις ΗΠΑ μεγάλου αριθμού κύριων οπλικών συστημάτων για την άμεση κάλυψη των αναγκών του Ελληνικού Στρατού. 

Το αίτημα απεστάλη μετά από πολύμηνες επαφές μεταξύ των ελληνικών και αμερικανικών στρατιωτικών αρχών με σκοπό να διασφαλιστεί η δωρεάν παραχώρηση των συστημάτων ως πλεονάζον πολεμικό υλικό (EDA: Excess Defence Articles).

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του defence-point.gr, το αίτημα που απεστάλη περιλαμβάνει τις ακόλουθες κατηγορίες κύριου πολεμικού υλικού:

-    400 άρματα μάχης M1A1 Abrams εξοπλισμένο με πυροβόλο L44 των 120 χιλ.

Ήδη οι αμερικανικές αρχές έχουν γνωστοποιήσει στις αρμόδιες ελληνικές τη διαθεσιμότητα 1000 αρμάτων του τύπου εκ των οποίων οι αρμόδιες επιτροπές του ΓΕΣ μετά από επιτόπου επιθεώρηση θα επιλέξουν τα 400 που βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Στο αίτημα παραχώρησης περιλαμβάνεται και η προμήθεια εξομοιωτών όπως επίσης και βυτιοφόρων μεταφοράς καυσίμων, συλλογών εργαλείων για τη συντήρηση και λοιπών υλικών υποστήριξης.

225 τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) M113A2.

Τα οχήματα αυτά θα χρησιμοποιηθούν για την αριθμητική ενίσχυση και αντικατάσταση παλαιότερων οχημάτων του ιδίου τύπου (Μ113Α1) για τις ανάγκες του μηχανοκίνητου πεζικού αλλά των λοιπών όπλων ελιγμού και υποστήριξης μάχης των μονάδων εκστρατείας.

-    106 τεθωρακισμένα οχήματα-αντιαρματικοί καταστροφείς Μ901Α2 Improved TOW Vehicle (ITV). Τα οχήματα αυτά θα προστεθούν στα 292 που ήδη διατηρεί σε υπηρεσία ο Ελληνικός Στρατός και θα χρησιμοποιηθούν για την προικοδότηση των Λόχων Υποστήριξης (ΛΥΤ) των μηχανοκίνητων ταγμάτων πεζικού επιφέροντας σημαντική αναβάθμιση των αντιαρματικών δυνατοτήτων τους.

Όλα τα ανωτέρω υλικά θα παραχωρηθούν σε κατάσταση «where is, as is» («όπου είναι, όπως είναι») και όπως στην περίπτωση των αρμάτων μάχης θα επιλεγούν μετά από επιτόπια επιθεώρηση αρμοδίων επιτροπών του ΓΕΣ.

Το μόνο κόστος που θα επιφορτιστεί ο προϋπολογισμός του υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι το κόστος μεταφοράς από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα.

 

Αν και η ακριβής κατάσταση των ανωτέρω κυρίων υλικών δεν είναι γνωστή, αφού θα πρέπει να γίνουν εξονυχιστικές επιτόπιες επιθεωρήσεις από τις αρμόδιες επιτροπές του ΓΕΣ, εντούτοις υφίσταται αισιοδοξία ότι ο Ελληνικός Στρατός θα μπορέσει να αποκτήσει με μηδενικό κόστος αν όχι στο σύνολο τους επιθυμητούς αριθμούς τουλάχιστον σημαντικές ποσότητες από τους ανωτέρω τύπους.

Το «μεγάλο στοίχημα» βέβαια είναι η προμήθεια των 400 αρμάτων μάχης M1A1 Abrams που σε περίπτωση που ευοδωθεί στο σύνολό της θα επιτρέψει τη ριζική ανανέωση του αρματικού δυναμικού του Ελληνικού Στρατού και τη σταδιακή απόσυρση τα επόμενα χρόνια των περίπου 400 Μ48Α5 MOLF που οδεύουν προς το τέλος του επιχειρησιακού τους βίου.

Βέβαια, σε αντίθεση με τα M113A2 και τα Μ901Α2 ITV, τα οποία ήδη υπηρετούν σε μεγάλους αριθμούς στον Ελληνικό Στρατό και κατά συνέπεια υφίσταται ήδη η σχετική υποδομή συντήρησης και επισκευής, για στην περίπτωση των Μ1Α1 θα απαιτηθεί σημαντική επένδυση για τη δημιουργία της.

Όμως μετά μία δεκαετία «αδιαφορίας» για την προμήθεια επιπλέον αρμάτων μάχης Leopard 2A4 από τη Γερμανία στο πλαίσιο του ύψους 1,7 δις ευρώ συμβολαίου για την προμήθεια των 170 Leopard 2HEL, η απόκτηση των Μ1Α1 και μάλιστα σε αυτό τον αριθμό, αποτελεί πλέον μονόδρομο καθώς είναι αμφίβολο αν σήμερα διατίθενται στη δευτερογενή αγορά ισάριθμα Leopard 2A4. Πάντως το ΓΕΣ προκειμένου να καλύψει και αυτή την πιθανότητα έχει ζητήσει από τις γερμανικές αρχές επίσημη πληροφόρηση περί του ακριβούς αριθμού διαθέσιμων προς παραχώρηση Leopard 2A4.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η προσπάθεια του ΓΕΣ είναι αξιέπαινη όχι μόνο γιατί τυχόν ευόδωση της θα καλύψει σημαντικά επιχειρησιακά κενά (με σημαντικότερο τη μαζική ανανέωση του αρματικού δυναμικού) του Ελληνικού Στρατού με μηδενικό κόστος πρόσκτησης, αλλά κι επιπλέον γιατί αποδεικνύει στην πράξη την προσαρμογή του κλάδου στα δυσμενή δεδομένα που θα χαρακτηρίζουν την οικονομική κατάσταση της χώρας για τα επόμενα χρόνια.

Καθώς η αποδέσμευση των ανωτέρω υλικών αποτελεί πέραν πάσης αμφιβολίας και υψηλού συμβολισμού πολιτική χειρονομία των ΗΠΑ προς τη χώρα μας (απόρροια άραγε της γενικότερης γεωπολιτικής αναδιάταξης στην περιοχή μας;), ευελπιστούμε ότι με την ίδια οπτική η αμερικανική κυβέρνηση θα αντιμετωπίσει και το ζήτημα δημιουργίας υποδομής συντήρησης και επισκευής των υλικών που πρόκειται να παραληφθούν από τα αποθέματα του Αμερικανικού Στρατού μειώνοντας σημαντικά το σχετικό κόστος.

πηγη

Φεβρουαρίου 28, 2011 - Αναρτήθηκε από τον/την | "Greek National Pride" blog, Εξοπλισμοί

63 σχόλια »

  1. Δεν θελουμε πολλα το 1/10 των προνομιων που απολαμβανε η τουρκια τοσα χρονια απο τους αμερικανους φτανουν. Απο την αλλη βλεπεις οτι οπως και να εχει το πραγμα δεν γινετε να απαγκιστροθεις απο δαυτους τη μια τους βρυζουμε και την αλλη τους γλυφουμε τι να πω ???

    Comment από thanos | Φεβρουαρίου 28, 2011

  2. ANOIKOMEN EIS THN DYSHN…

    Comment από konnan | Φεβρουαρίου 28, 2011

  3. αυτα τα M1A1 Abrams ειναι τοσο καλα οσο τα leopard σωστα? μακαρι να ερθουν και να αποσυρουμε τα παλια

    Comment από Παυσανίας | Φεβρουαρίου 28, 2011

  4. Kαλη σαβουρα απο την αποθηκη των ΗΠΑ..Πανε τα ρωσικα αρματα μαχης..Εκει στους αμερικανους μια ζωη ρε πουστη μου…

    Comment από eftixis7 | Φεβρουαρίου 28, 2011

  5. τα αρματα μαχης τουλαχιστον νομιζω οτι ειναι απο τα καλυτερα στον κοσμο και θα ηταν πολυ χρησιμα για εμας, οσο για τα τομπ πιστευω οτι τσαμπα θα τα παρουμε και θα δινουμε τσαμπα λεφτα για συντηρηση

    Comment από Παυσανίας | Φεβρουαρίου 28, 2011

  6. Διαβάζουν καλά τα ματάκια μου; Άμπραμς στον Ελληνικό στρατό; Αυτό είναι ισοδύναμο με την αγορά των αυτοκινούμενων πυροβόλων από Γερμανία! Μην πω παραπάνω!
    Εσύ τι λες Βασίλη;

    Comment από 4 horsemen | Φεβρουαρίου 28, 2011

  7. Ρε παιδια ,κανεις δεν δινει χωρις οφελος, ουτε μαμα στον μπαμπα.

    Comment από Αλκιβιαδης | Φεβρουαρίου 28, 2011

  8. Τα Μ1Α1 είναι ισάξια των Leo2A4 με 120 χιλ. και 44 διαμέτρων πυροβόλο, τα δε Μ1Α2 περίπου αντίστοιχα με τα Leo2A6 των 120 χιλ. και 55 διαμετρημάτων πυροβόλο. Παυσανία έχεις κάποιο δίκιο για τα ΤΟΜΠ, αλλα η έκδοση Α2 του Μ113 είναι σαφέστατα ανώτερη από την Α1 που κυρίως χρησιμοποιούμε στέκοντας κάπως στο σύγχρονο πεδίο μάχης. Σίγουρα δέν είναι Puma, CV 90 ούτε κάν Brandley M2A1 ή BMP3, αλλά είναι ανώτερη από τα σαπάκια Marder και άς μην είναι ΤΟΜΑ. Μία συγκεκριμένη υποστηρικτική δουλειά θα την κάνει λόγω αξιοπιστίας και γνώσης του από τον ΕΣ.

    Comment από Σάββας | Φεβρουαρίου 28, 2011

  9. η ένταξη των έϊμπραμς αναμφισβήτητα θα αποτελούσε ισχυρότατη ενδυνάμωση του αρματικού μας δυναμικού . σάββα μην συγκρίνεις ανόμια πράγματα , το τομα μάρντερ 1α3 που προσφερόταν έστω και αν ήταν κατώτερα ίσως απο τα υπόλοιπα του ανταγωνισμού δεν μπορεί κάν να συγκριθεί με το αλουμίνένιο κουτάκι τομπ μ-113 . το μάρντερ προσφέρει πολύ καλη θωράκιση για όχημα της κατηγορίας του καθώς και κινητικότητα , ο οπλισμός του δέ άν και δεν θεωρίται “βαρύς” θα συνέβαλε στην δραματική άυξηση του όγκου πυρός των μηχανοκίνητων μονάδων

    Comment από papastratos | Φεβρουαρίου 28, 2011

  10. 8

    SABBA SOSTOS EKTOS TOU TELEYTAIOU GIA TA MARDER.

    DEN EINAI SAPAKIA OI GERMANOI THA TA XRISIMOPOIOUN GIA 10 TOULAXISTON AKOMA XRONIA.

    I KATASKEYI TOUS EINAI ANTISTIXIS XRONOLOGIAS TON LEO2A4.

    Comment από konnan | Φεβρουαρίου 28, 2011

  11. Παιδια ομολογω πως με τα αρματα δεν τα παω καλα!Αν ειναι συγχρονα και αξιοπιστα μακαρι!Δεν μου αρεσει να ειμαι μηδενιστης.Απλα μου κανει εντυπωση πως καναμε πισω σε μια συμφωνια με ρωσικα αρματα που θα τα πληρωναμε,και παμε σε τσαμπα αγορες αμεικανικων.Βαση της λογικης τα ρωσικα θα ηταν καλυτερα σαν αξιοπιστια και ποιοτητα.

    Οποιος γνωρτιζει ας μας διαφωτισει για το ποια απο τα 2 (ρωσικα η αμερικανικα) ειναι καλυτερα και πιο συγχρονα.

    Comment από eftixis7 | Φεβρουαρίου 28, 2011

  12. Η εγκληματικη αδιαφορια των υπευθυνων για επιπλεον Leo 2A4 θα μας υποχρεωσει σε εισαγωγη δευτερου τυπου αρματος.Τα M-48A5 molf και αργοτερα τα Leo 1A5 θα πρεπει να αντικατασταθουν.Η οικογενεια οχηματων Μ-113 μια χαρα ειναι για τον ελληνικο στρατο με ενα περιορισμενο προγραμμα εκσυγχρονισμου,παρα πολλοι προηγμενοι στρατοι τα χρησιμοποιουν.Η αξιοποιηση ενος συγχρονου τομα απο το ελληνικο πεζικο ειναι αμφιβολη λογω ελειψης δογματος και ικανοτητας.Τα ΑΜΧ-10Ρ ειναι εν προσφατο παραδειγμα.

    Comment από Λεονατος | Φεβρουαρίου 28, 2011

  13. EFTIXI STA ARMATA TO AMERIKANIKO ABRAMS MAZI ME TO LEO2 EINAI TA KALITERA PAGKOSMIOS.

    SIMFONIA ME TOUS ROSOUS KANAME GIA TOMA BMP-3
    KAI OXI GIA ARMATA MAXIS.

    TA M-113 EINAI TOMP KAI OXI TOMA OPOS TO ROSIKO BMP-3

    Comment από konnan | Φεβρουαρίου 28, 2011

  14. LEONATOS

    EIMOUN SE MIXANOKINITO TAGMA ME TOMA BMP-1 GIA PIA ELIPSI DOGMATOS KAI IKANOTITAS SIZITAS?

    Comment από konnan | Φεβρουαρίου 28, 2011

  15. @Σάββας Τα Μ113Α2 ανώτερα από τα σαπάκια Marder; Πρώτον ο αμερικάνος για να πετάει κάτι, αυτό θα είναι πραγματικά για τα σκουπίδια, (μετά από σχεδόν 10 χρόνια πολέμου, σχεδόν τίποτα δεν μένει όρθιο)δεύτερον το Marder είναι ΤΟΜΑ και δεν έχει καμμία σχέση με ένα αλουμινένιο όχημα μεταφοράς προσωπικού, όπως το Μ113. Σαν να συγκρίνεις μπουλτόζα με φορτηγό. Τώρα το αν η έκδοση Α2 είναι καλύτερη από την Α1, οι διαφορές είναι ελάχιστες, σχεδόν ανεπαίσθητες. Μόνο η έκδοση Α3 εχει κάποιες διαφορές που μετατρέπουν το Μ113Α3 σε κάτι καλύτερο από το Μ113Α1. Κατά την γνώμη μου η προμήθεια Μ1 θα είναι η πιό βλακώδης κίνηση από την εποχή της αγοράς των ΑΜΧ30. Εισαγωγή νέου καυσίμου στον ΕΣ (για τους ξερόλες το Μ1 καίει μόνο JP8 και μάλιστα πεντακάθαρο, τα Λέοπαρντ καίνε μέχρι και καμμένα λάδια), θα χρειαστούμε τεράστιες ποσότητες πυρομαχικών 120χιλ που δεν έχουμε ιδέα πώς θα βρεθούν (τα των 105 μας τα έδωσαν οι Ολλανδοί και οι Γερμανοί όταν απέσυραν τα δικά τους, τώρα;) και τέλος ο ΕΣ δεν έχει μαύρη ιδέα από κινητήρες Jet. Οι Αμερικάνοι έφαγαν μια δεκαετία για να δημιουργήσουν τεχνικούς και υποδομή για να συντηρήσουν με αξιοπρέπεια το Μ1, εμείς έχουμε την διάθεση και το χρήμα να το κάνουμε ή η αγορά θα είναι κατι ανάλογο με των Zubr που τα πετάμε χωρίς να έχουμε μάθει πώς λειτουργούν;

    Comment από BB | Φεβρουαρίου 28, 2011

  16. Konnan ευχαριστω για την διευκρινηση.Ας ελπισουμε οτι λογο του οτι οι εποχες δεν μας παιρνουν για…ΜΙΖΕΣ,οτι θα γινουν οι αγορες που θα μας θωρακισουν και θα μας κανουν μια δυναμη στην Μεσογειο.

    Ηδη στο ναυτικο,οι 4 φρεγατες FREMΜ μαζι με τα υποβρυχια 214 τυπου,(παρα το οτι αποκτηθηκαν οπως αποκτηθηκαν….) και στην αεροπορια με τα βληματα αερος scalp και την αγορα νεου μαχητικου + το προγραμμα HELLIOS τα πραγματα δειχνουν θετικα.Ας ελπισουμε και στον στρατο ξηρας με αυτα τα αρματα να θωρακιστουμε σε αριθμο και ποιοτητα οπως μας αξιζει σαν μια ευρωπαικη χωρα του ΝΑΤΟ με 7.000 χρονια ιστοριας και πολιτισμου που πρεπει να μας σεβονται.

    Comment από eftixis7 | Φεβρουαρίου 28, 2011

  17. ΥΠΟΘΕΣΗ ABRAΜS : ΣΕ ΜΑΚΡΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΠΧΣΕΙΣ ΣΕ ΙΡΑΚ – ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ. ΣΙΓΟΥΡΑ ΣΕ ΑΣΧΗΜΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΝΙΒΑΛΙΣΜΕΝΑ. Η ΑΡΧΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΑΡΜΑΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ. ΔΕ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ. ΕΝΤΑΞΕΙ, ΑΝ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΟΙ ΜΑΥΡΟΣΚΟΥΦΗΔΕΣ ΘΑ ΤΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ. ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΟΜΩΣ ΤΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ (ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΠΥΡΚΑ ΚΛΠ) ΤΟ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ? ΔΕΝ ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΥΣΗ ΙΔΙΩΣ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ LEO 2 A4 ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Α6.
    Μ 901 ITV : ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΑ ΓΙΑΤΙ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΑ Α/Τ ΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑ KORNET ΕΠΙ ΟΧΗΜΑΤΟΣ.
    Μ 113 Α2 : ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΑ Α1. ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΞΕΩΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ , ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ, Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΜΕ ΤΟ Α1 ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, Ο ΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΚΑΙ Η ΘΩΡΑΚΙΣΗ. ΕΦΟΣΟΝ Η ΑΓΟΡΑ ΝΕΩΝ BMP 3, PUMA, CV 90 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΗ ΛΟΓΩ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΡΚΕΤΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ ΜΕ ΝΕΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ , ΠΥΡΓΙΣΚΟ ΚΛΠ. ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ Ο ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ?ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΡΙΣΤΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΑΣ.
    ΒΛΕΠΟΥΜΕ……..

    Comment από ΜΑΚΗΣ | Φεβρουαρίου 28, 2011

  18. κόνναν έχεις απόλυτο δίκιο , άσε που και εγώ σε τάγμα με bmp-1 υπηρέτησα , μην ξεχνάς και ότι η χρήση του κύριου οπλισμού τους ήταν ιδιαίτερα δυσχερής σε συνθήκες πολέμου ιδιαίτερα μετά την αφαίρεση του μηχανισμού γέμισης σε σύγκριση με τα αυτόματα πυροβόλα 20 , 25 και 30 χιλιοστών , οποιοδήποτε τομα απο αυτά που έχουν προταθεί κατα καιρούς θα αποτελούσε χρήσιμη προσθήκη για τον ε.σ

    Comment από papastratos | Φεβρουαρίου 28, 2011

  19. δυστυχώς μάκη δεν νομίζω να υπάρχει ικανός αριθμός λεοπαρντ διαθέσιμος για τον ε.σ

    Comment από papastratos | Φεβρουαρίου 28, 2011

  20. @eftixis7 Τα ρώσικα ΒΜΡ3 είναι μια προσπάθεια αγοράς κάποιας σαβούρας ώστε να κονομήσουν κάποιοι γερή μίζα, όπως έγινε με τα Zubr, αν διάβασες τα τελευταία νέα που αντί για 20εκ που μας τα πρόσφεραν τα αγοράσαμε 46εκ. Επίσης διάβασε και τα νέα από τα ΗΑΕ που αγόρασαν 600 ΒΜΡ3 και τώρα τα αντικαθιστούν, γιατί δεν κατάφεραν να λύσουν το πρόβλημα εσωτερικής διαρύθμισης. Η γνώμη μου πάντα ήταν πως πρόκειται για ένα ρώσικο καρνάβαλο, που οι κύριοι πολιτικάντηδες ήθελαν να μας φορτώσουν, χωρίς να ρωτήσουν ούτε ένα αξιωματικό, αν αυτά τα εκτρώματα τα χρειαζόμαστε.

    Comment από BB | Φεβρουαρίου 28, 2011

  21. BB
    GIA TA KAYSIMA EXEIS DIKIO ALLA ISOS NA EINAI SIMVATI MIA ANAVATHMISI ME TON DIESEL EUROPACK (DINONTAS DOULIA SE ELLINIKI AMINTIKI VIOMIXANIA).

    Comment από konnan | Φεβρουαρίου 28, 2011

  22. Δειτε το οπλο των τεθωρακισμενων και θα καταλαβετε την διαφορα.Ετη φωτος μπροστα.Το πεζικο εχει μεινει πολυ πισω δυστυχως.Για τα BMP-1 τι να πω,ενα τομπ με πυροβολα χαμηλης πιεσης χρησιμο μονο για την ΑΣΔΕΝ.Μπαλωσε απλως καποιες τρυπες.

    Comment από Λεονατος | Φεβρουαρίου 28, 2011

  23. BB και βέβαια δεν συγκρίνω ΤΟΜΑ με ΤΟΜΠ, απλά με τα επιπλέον Μ113Α2 αντικαθηστούμε τα παλιά Α1, σε καθαρά υποστηρικτικό ρόλο. Έτσι χρειαζόμαστε ΜΟΝΟ 400 – 450 ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΜΑ, ως προς αυτά χαρακτήρισα σαπάκια τα Marder. Και άς είναι ότι νάναι, ακόμα και BMP3. Γενικά απέναντι στην Τουρκική πλυμηρίδα όλα χρειάζονται. Και προμηθευόμενοι ένα καινούργιο ΤΟΜΑ-Π τα Marder δεν δημιουργούν θέμα πολυτυπίας; Με δεδομένο βέβαια ότι ΠΡΕΠΕΙ να αποκτήσουμε καινούργιο ΤΟΜΑ. Και κάτι άλλο, σε άλλο μπλόγκ ο φίλος “Αρματιστής” συμβουλεύει να ακολουθήσουμε το παράδειγμα των Ισραηλινών, Μ48Α5 MOLF μετασκευασμένα σε ΤΟΜΑ, οικονομική και αποτελεσματική λύση; γνώμες;

    Comment από Σάββας | Φεβρουαρίου 28, 2011

  24. @ΒΒ Nαι οντως για αυτα τα BMP3 εχουν ακουστει πολλα και διαφορα..Γενικα ο,τι εκανε ο χοντρος το βλεπω με καχυποψια..Αλλα και για τους αλλους θα μου πεις μια απο τα ιδια..

    Comment από eftixis7 | Φεβρουαρίου 28, 2011

  25. Ο,τι αρμα και να παρουν χέστηκα.. αρκεί να είναι diesel!

    Comment από Ρingback | Φεβρουαρίου 28, 2011

  26. ΓΙΑ ΤΑ Μ1Α1 ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΘΕΤΙΚΟΣ , ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΣΤΟΝ Ε.Σ. ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΠΟΥ ΤΥΧΟΝ ΘΑ ΦΕΡΕΙ , ΑΛΛΑ ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΤΖΑΜΠΑ ΑΡΜΑ.ΓΙΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΥΟ , ΑΦΟΥ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΗΔΗ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΑ (ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ).
    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ Σάββας ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ Μ48Α5 MOLF ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΑ Μ1Α1 ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ. ΑΣ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΕΙ ΕΚΕΙ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΒΓΟΥΜΕ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΙ.

    Comment από Σ ταυρος | Φεβρουαρίου 28, 2011

  27. ΚΑΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΜΑ,ΤΟ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΡΙΑ.ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΣΤΟΝ ΣΤΙΒΟ ΑΡΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΕΥΕΛΙΚΤΟ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟ ΤΟΜΑ ΜΕ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΠΥΡΓΟ.ΕΠΕΙΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΜΑΤΑ ΠΑΛΙ ΚΑΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΛΛΑ ΕΝΑ ΣΑΣ ΛΕΩ -ΚΟΡΝΕΤ Ε -ΤΑ ΤΡΥΠΑΕΙ ΟΛΑ.

    Comment από hristos | Φεβρουαρίου 28, 2011

  28. θα επρεπε το κρατος να δωσει λεφτα για να εξεληχθει και να μπει σε παραγωγη το κενταυρος και να καλυψει τις αναγκες μας`

    Comment από Παυσανίας | Φεβρουαρίου 28, 2011

  29. ΣΥΜΦΩΝΩ hristos ΑΠΟΛΥΤΑ , ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΗ ΤΟ “ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ” ΚΑΙ Η “ΑΛΣ” .ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ 214 ΝΟΜΙΖΩ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!

    Comment από Σ ταυρος | Φεβρουαρίου 28, 2011

  30. Το κρίσιμο είναι, αν επιχειρισιακά είναι ανώτερα από αυτά που αντικαθιστούν και αν το κόστος αρχικής ένταξης, λειτουργίας και συντήρησης είναι είναι συγκρισιμο με τα παλιά . Αλλιως μας χαρίζουν γάιδαρο και εμείς τον κοιτάμε στα δόντια. Αλλα ρε παιδιά έχω μία τεράστια απορία.Όλα αυτά τα όπλα που σχολιάζουμε μόνα τους θα πολεμήσουνε?
    Δεν βλέπω κανένα άρθρο να προτείνει τρόπυς μαζικής και συνεχούς εκπαίδευση εφεδρίας. Διότι αν νομίζουμε ότι μόνο με αγορά σύγχρονου υλικού έχουμε εξασφαλιστεί τότε κάνουμε μάλλον κάποιο λάθος. Εκεί θέλω να δω τα σχόλια μας όταν χρειαστεί να σηκωθούμε από τον καναπέ μας. Αλλιώς τζάμπα μάγκες και ξερόλες!!!!

    Comment από rotsen | Φεβρουαρίου 28, 2011

  31. ειναι προβλημα αυτο, καλυτερα να μην τα παρεις καθολου παρα να τα εχεις να τα κοιτας στις αποθηκες και να σαπιζουν

    Comment από Παυσανίας | Φεβρουαρίου 28, 2011

  32. Το θέμα είναι μην τα φορτωθούμε και σε κακή κατάσταση και το δωρεάν προκύψει κούκος αηδόνι.

    Comment από adfs | Φεβρουαρίου 28, 2011

  33. an einai opos ta m109 a 3 poly kala tha einai,omos protimo ta leo 2 a 4

    Comment από Ανώνυμος | Φεβρουαρίου 28, 2011

  34. Δεν παίζει να είναι όπως τα m109 a 3 με την καμία έχουν περάσει έρημο και πόλεμο.

    Comment από adfs | Φεβρουαρίου 28, 2011

  35. ti enois den exi perasy polemo?

    Comment από Ανώνυμος | Μαρτίου 1, 2011

  36. παιδιά κάποιοι προφανώς αγνοείται ή λησμονείται τις πραγματικές συνθήκες στις οποίες καλούντε άρματα όπως τα εϊμπραμς και τόμα όπως τα μαρντερ ή τα bmp-3, λησμονείται επίσης τις δυνατότητες των συγκεκριμένων άν μη τι άλλο αξιόμαχων μέσων . άν τέτοια μέσα και οπλικά συστήματα θεωρούντε απο κάποιους σαπάκια , άχρηστα ή δεν ξέρω και εγώ τι άλλο θα ήταν καλό να μελετήσουν λίγο τις δυνατότητές τους και να τις συγκρίνουν με δυνατότητες μέσων που σήμερα υπηρετούν με αξιοπρέπεια στον ελληνικό στρατό παρά την ξεπερασμένη τους τεχνολογία . Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΙΤΡΙΝΑ ΚΑΛΟΓΥΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ. αν κάποιοι δεν έχουν μπεί σε ερπυστριοφόρο δε ν έχουν εκτελέσει βολή με όπλα ελαφρά ή βαρέα και δεν έχουν δεί τα αποτελέσματά τους ίσως να δικαιολογούντε για αυτά που λένε. Οι μηχανοκίνητες και τεθωρακισμένες μονάδες του Δ.ΣΣ θα κληθού σε μια κρίση , σύρραξη ή πόλεμο να αντιμετωπίσουν πολλαπλάσιες τουρκικές μονάδες και σε αυτές τις περιπτώσεις ΜΈΣΑ ΣΑΝ ΑΥΤΆ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΟΎΜΕ ΣΑΠΆΚΙΑ ΑΠΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΑΤΡΙΘΜΗΤΙΚΑ Ε.Σ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ . ας μιλάμε λοιπόν πιο ρεαλιστικά ,όλα τα προαναφερθέντα θα ήταν ικανά να συνδράμουν στην μαχητικότητα του ε.σ αρκεί να είναι λειτουργικά , οικονομικά στην συντήρηση να μην πλησιάζουν το όριο ζωής τους και να είναι συμφέρουσα η προμήθειά τους , η επιλογή αυτών των μέσων είναι θέμα των αρμοδίων οι οποίοι ελπίζουμε να εκτελέσουν το έργο τους με ήθος και διαφάνεια

    Comment από papastratos | Μαρτίου 1, 2011

  37. AΠΙΣΤΕΥΤΗ ΜΑΛΑΚΙΑ!!!!!!!

    Αλλη μία εξυπηρέτηση ΓΑΠ στους Αμερικανούς.

    Ο ΕΣ μετά από πολύ κόπο και χρήμα απέκτησε τεράστια ομοιογένεια στο αρματικό δυναμικό με πολύ μεγάλο όφελος.

    Αν θέλουν περισσότερα άρματα με πυρβόλο 120 υπάρχουν διαθέσιμα στην ευρώπη ένα κάρο LEO2 σε Σουηδία, Ελβετία, Γερμανία.

    Comment από ΒΑΣΙΛΗΣ | Μαρτίου 1, 2011

  38. ΒΑΣΙΛΗ ΔΥΔΤΗΧΩΣ ΤΑ ΧΑΣΑΜΕ ΤΑ LEO2 ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΑ.
    papastratos ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΡΕΑΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ , ΠΕΣ ΜΑΣ ΤΙ ΑΡΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ;!

    Comment από Σ ταυρος | Μαρτίου 1, 2011

  39. Καλοδεχούμενα τα AMBRAMS μιας και είναι δωρεαν.
    Στο μέλλον θα μπορούμε να προμηθευόμαστε ανταλλάκτικά φθηνά γιατί υπάρχει μεγάλη ποσότητα μεταχειρισμένων.
    Οι Γερμανοί μας διαθέτους λίγα LEOA4 με 1 εκ.ευρώ το καθένα.
    Πιστεύω δεν θα έχουμε μεγάλο πρόβλημα με 2 τύπους.

    Comment από nikos | Μαρτίου 1, 2011

  40. Σταύρο,

    Τα LEO 2 εκεί είναι και περιμένουν. Οι γερμανοί με βάση τον αμυντικό προυπολογισμό τους θα αποσύρουν επιπλέον άρματα.

    Ο ΕΣ έχει ήδη αποκτήσει τρομακτική ομοιογένεια γιατί ακόμα και τα Μ-48 Α5 έχουν γερμανικό ΣΕΠ. Η αντικατάσταση τους στα νησιά λογικά θα γίνει από τα LEO1A5. αφήνοντας το ΔΣΣ να επειχειρεί με τη προσθήκη νέων L-2 με ένα τύπο άρματος και διαμετρήματος.

    Τεράστια οφέλη στην υποστήριξη και στην εκπαίδευση.

    Οπως υπάρχει ομοιογένεια στο ΠΝ με τις φρεγάτες Standard στη ΠΑ με F-16 έτσι και στο στρατό με άρματα LEOPARD.
    Τη δεδομένη στγμή ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ανάγκη για άρματα στο ΕΣ!!!!! αλλά για ΤΟΜΑ. Το Abrams είναι καλό άρμα αλλά δε μας κάνει.

    Οι αμερικανοί θέλουν να χώσουν στο ΕΣ τα ΑBRAMS γιατί είναι εκτός ΣΞ αλλά και για να παίξουν μπάλα στη ΠΡΟΜΉΘΕΙΑ ΠΥΡΟΜΑΧΙΚΩΝ των 120 παυ είναι αξίας 500 εκ. ξεφορτώνοντας και στοκ από τις αποθήκες τους.

    Comment από ΒΑΣΙΛΗΣ | Μαρτίου 1, 2011

  41. ΜΑΚΑΡΙ ΒΑΣΙΛΗ , Η ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΥΠΟΘΕΣΗ , ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΕΓΩ ΜΕ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΣΟΥ.
    ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΠΕΤΥΧΑΜΕ , ΣΕ ΒΑΘΜΟ ΠΟΥ ΚΑ ΤΑ BMP3HEL ΝΑ ΠΕΡΝΑΜΕ ,ΖΗΤΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΕΙΧΑΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ LEO!

    Comment από Σ ταυρος | Μαρτίου 1, 2011

  42. Ο ΕΣ πρεπει να αναβαθμισει την εκπαιδευση που παρεχει στα στελεχη του και σστους εφεδρους του.Αλλιως τα Leo 2,τα Μ1Α1 και τα καλυτερα τομα αξιζουν οσο οι στοχοι σε ενα πεδιο βολης.Ο ΕΣ δεν πρεπει να ειναι μια εθνοφυλακη.Παρτε για παραδειγμα τον ισραηλινο στρατο.

    Comment από Λεονατος | Μαρτίου 1, 2011

  43. K MILONTAS GIA ISRAILINO STRATO KAI ARMATA…
    DIMOSIOGRAFOS ZITA APO ISRAILINO ARXIGO TETHORAKISMENWN NA TOY PEI POIO ARMA EINAI TO KALITERO.
    KAI APANTA O DIKAS … AYTO POY EXEI TO POIO EKPEDEYMENO KAI DEMENO METAKSI TOYS PLIROMA…
    DEN EXW IDEA APO ARMATA KAI MONO AYTO EXW NA KATATHESW …

    Comment από geo_gri | Μαρτίου 1, 2011

  44. Το καλυτερο αρμα εναι αυτο που οταν θα αρχισει η μαχη το πληρωμα δεν θα χεστει απο τον φοβο του.Το εχει πει ενας ρωσος στρατηγος.

    Comment από Λεονατος | Μαρτίου 1, 2011

  45. αυτο δεν ισχυει μονο για αρματα μαχης αλλα για ολο τον οπλισμο, για αεροπλανα πλοια κλπ

    Comment από Παυσανίας | Μαρτίου 1, 2011

  46. Μακαρι να προχωρησει…..εδω μεσα καποιοι κανουνε οπως……αυτον που του χαριζουνε γαιδαρο και τον κοιταει στα δοντια!!!!!Το Abrams ειναι απο τα κορυφαια μαζι με το Leopard 2,ενω και στην αξιολογησει του ΕΣ ειχε βγει οριακα δευτερο πισω απο το Leo!!!Το ειχα ξαναδιαβασει αυτο,αλλα για να πω την αληθεια δεν το ειχα πιστεψει,φαινετε τελικα οτι δεν ειναι ραδιο αρβυλα,μακαρι!!!!!!και κατι πολλη σημαντικο οι Αμερικανοι θα μας τα δωσουνε ΔΩΡΕΑΝ,ενω οι Γερμανοι ζητανε χρηματα……
    τελικα η συμμαχια με το Ισραηλ εδωσε αλλη πνοη και στης ΕλληνοΑμερικανικες σχεσεις!!!!!!
    τελος πλεον στο υπουργειο αμυνας εχουνε ορεξη για δουλεια και δεν εχουνε καμια σχεση με της κουραδες τυπου Μειμαρακη-Βασιλακο!!!!!

    Comment από jonny | Μαρτίου 1, 2011

  47. ΡΕ ΣΤΑΥΡΑΚΙ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΦΙΛΕ ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΕΙΔΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΔΗΛΑΔΗ ΛΕΣ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΑΡΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙ ΥΛΙΚΟ ΕΧΕΙ Ο ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΟΙ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥΣ , ΧΑΛΑΡΩΣΕ ΡΕ ΦΙΛΑΡΑΚΙ ΕΝΤΑΞΕΙ !!!!

    Comment από papastratos | Μαρτίου 2, 2011

  48. ΆΣΕ ΠΟΥ ΑΥΤΗ Η ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΟΥΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΒΔΟΜΑΔΑ ΟΥΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ΜΗΝΑ , ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ ΟΤΑΝ ΤΟ ΑΛΤΑΫ Ή ΟΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΜΑΛΑΚΙΑ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΡΑΚΗ ,,, ΑΝ ΔΙΑΦΩΝΕΙΣ ΣΤΟ ΟΤΙ Ο ΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΝ Τ.Σ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΠΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΜΑΘΩ ΚΑΙ ΕΓΩ

    Comment από papastratos | Μαρτίου 2, 2011

  49. ΑΑΑΑΑΑ ΡΕ ΤΖΩΝΝΥ ΔΕΝ ΠΑΛΕΥΕΣΑΙ ΡΕ ΦΙΛΕ!!! ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΞΕΡΑ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΛΟΓΟΥΣ ΜΕ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΑΣΟΚΙΚΟΥ ΠΑΡΟΞΥΣΜΟΥ ΤΟΥΣ ΓΡΑΦΕΙΣ ΕΠΕΙΤΗΔΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΞΕΣΚΑΛΙΖΕΙΣ ???

    Comment από papastratos | Μαρτίου 2, 2011

  50. Αν και δεν προέρχομαι από ΤΘ και δεν ξέρω πολλά από άρματα, νομίζω ότι το Abrams είναι από τα κορυφαία άρματα μάχης, το οποίο μάλιστα «ξελάσπωσε» τους αμερικάνους στον πόλεμο του κόλπου!

    Comment από mavroprovatos | Μαρτίου 2, 2011

  51. papastratos ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΣΤΕΡΟΥΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ, ΚΑΙ ΩΣ ΓΝΩΣΤΩΝ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΠΕΡΤΕΡΕΙ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ.ΓΙ’ΑΥΤΟ ΣΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΤΙ ΑΡΜΑΤΑ ΕΧΕΙ Ο Τ.Σ. , ΤΑ ΑΡΜΑΤΑ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ 2 ΧΛΜ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΒΕΛΗΝΕΚΕΣ , ΑΣΕ ΠΟΥ ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΚΟΛΛΗΣΟΥΝ ΑΡΜΑ ΣΤΙΣ ΟΧΘΕΣ ΠΟΤΑΜΟΥ (ΕΒΡΟΣ) ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ !!!

    Comment από Σ ταυρος | Μαρτίου 2, 2011

  52. Και εμείς δεν πάμε πίσω….
    Είχα ακούσει ότι κάποιος αξιωματικός «κατάφερε» να ντεραπάρει σε άσκηση ένα Λέοπαρντ….

    Comment από mavroprovatos | Μαρτίου 2, 2011

  53. (49)Η αληθεια ποναει,το ξερω…….εσυ εχεις διαφορετικη αποψη για το διδυμο Μειμαρακη-Βασιλακου;;;;
    αισθανεσε την “αναγκη” να τους υπερασπιστης;

    Comment από jonny | Μαρτίου 2, 2011

  54. Παντος αν καποιοι δεν παλευονταν με τιποτα……ηταν οι ποιο ανικανοι που περασανε απο το υπουργειο αμυνας Μειμαρακης-Βασιλακος…..ολα τα αλλα ειναι σε κουβεντα να βρισκομαστε!~

    Comment από jonny | Μαρτίου 2, 2011

  55. H λέξη ομοιογένεια στόλου, κόστος εκπαίδευσης διοικητική μέριμνα είναι άγνωστες λέξεις για τα γκαιμπελικά κομματόσκυλα.

    Κάποιος έγραψε για οριακή διαφορά του Abrams. Nα θυμίσω απλά ότι το Leopard βγήκε με διαφορά πρώτο σε όλους τους τομείς θωράκιση, ευελιξία, πυροβόλο, ΣΕΠ όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλους τους ευρωπαικούς διαγωνισμούς.

    Οι τούρκοι όταν τους τα πρόσφεραν δωρεάν οι Αμερικανοί τα απέρριψαν και δήλωσαν ευθρασώς ότι θέλουν LEOPARD πάση θυσία.

    Αντί λοιπόν ο Σημιτάκος και ο ΓΑΠ να μπλοκάρουν τη προμήθεια τους από τους Τούρκους δεδομένου ότι μας λέγανε ότι είναι κολλητοί με Σρέντερ και Φίσερ ως σοσιαληστές και σαν ελλάδα πληρώσαμε 1.7 δις για νέα άρματα έκαναν τη πάπια. Για να μη ξεχνιόμαστε.

    Το δωρεάν των Αμερικανών που οι αφελείς προπαγανδίζουν βλέποντας το τυρί αλλά όχι τη φάκα, σημαίνει δημιουργία δεύτερης γραμμής υποστήριξης με τεράστιο κόστος.

    Είναι εκδούλεση των Αμερικανών για να πάρουν χρήματα απο τα ανταλλακτικά και να πλασαριστούν στη ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ των πυρομαχικών.

    Αν λοιπόν οι Αμερικανοί είναι τόσο γκουβαρντάδες και ο ΓΑΠ τόσο μάγκας στην εξωτερική πολιτική γιατί δε πείθει τους εργοδότες του να δώσουν στην Ελλάδα 8 διθέσια F-16 BLOCK30/40 μεταχειρισμένα που τους παρακαλάει ο Α/ΓΕΕΘΑ Γιάγκος και η ΠΑ από το 2006 ????

    Πολύ λιγότερα τους κοστίζουν στους Αμερικανούς από το “ΔΩΡΕΑΝ” των 400 αρμάτων.

    Ποιος κοροιδεύει ποιόν????

    Comment από ΒΑΣΙΛΗΣ | Μαρτίου 2, 2011

  56. ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΝΕ ΝΑ ΜΠΟΥΝΕ ΣΦΗΝΑ ,ΜΑΛΛΟΝ, ΣΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΠΥΡΟΜΑΧΙΚΩΝ ΤΩΝ 120 ΧΛΣ.

    Comment από Σ ταυρος | Μαρτίου 2, 2011

  57. einai toulaxiston afeleis osoi den theloun ta ambrams sti 8esi ton M48!

    to ambrams exei anoteri 8orakisi apo to Leo,
    alla isterei se taxytita!
    Stouw toyrkous den prosferthkan pote tsampa

    Comment από Ανώνυμος | Μαρτίου 2, 2011

  58. Σοβαρά ανώνυμε???

    Για πες μας πως θα κινηθεί ένα Μ1Α1 στα νησιά?

    Για πες μας το αντιαρματικό KORNET πως έκανε σουρωτήρι τα Αbrams στο Ιράκ? Τη θωράκιση του πύργου στo LEO2HEL δε τη τρύπησε πάντως μία φορά.

    Εσύ που δεν είσαι αφελής για πες μας το κόστος δημιουργίας υποστήριξης των Abrams?

    Oταν έχει στόλο από 850 LEOPARD και 400 αμερικανικής μεν αλλά με γερμανικό ΣΕΠ άρματα τι προμήθεια κάνει ένα σοβαρό κράτος? LEO2A4 ή Αbrams?

    Comment από ΒΑΣΙΛΗΣ | Μαρτίου 2, 2011

  59. καλύτεροι οι ανίκανοι , κατα την γνώμη μου εντελώς ανίκανοι και υποχόνδριοι που αναφέρεις απο τους κλεφταράδες του σημίτη , τζοχατζόπουλο σμπώκο παπαντωνίου και άλλους που με την διανομή των δισ. σε μίζες δεν άφησαν περιθώρια στους ανίκανους να επενδύσουν σε αμυντικές προμήθειες

    Comment από papastratos | Μαρτίου 2, 2011

  60. βασίλη κανένας δεν μ’ίλησε για άρματα 3ης γεννιάς σε νησιά απλώς η απόσυρση των μ-48 στο μέλλον θα επιτρέψει τον εξοπλισμό των εαρμεθ με λεο1α5

    Comment από papastratos | Μαρτίου 2, 2011

  61. papastratos ΠΩ ΠΩ ΟΝΟΜΑΤΑ !!! ΒΑΛΕ ΚΙΑΛΛΟΥΣ , ΕΧΟΥΝ ΦΑΕΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ !!! ΑΚΟΜΑ ΜΑΣΑΝΕ !!

    Comment από Σ ταυρος | Μαρτίου 2, 2011

  62. Τι να τα κάνουμε τα Μ1Α1? Θέλουμε Μ48 και αν γίνεται βάλτε Γερμανικό ΣΕΠ στα Σέρμαν του Β Παγκοσμίου Πολέμου για να μην χαθεί η ομοιοτυπία.

    Comment από Patrioten | Μαρτίου 9, 2011

  63. M1A1 Abrams: 1. θωράκιση από απεμπλουτισμένο ουράνιο. Όσοι χειριστές του στο Ιρακ, τώρα είναι είτε νεκροί είτε με καρκίνο και απέκτησαν παιδιά με γεννετικές ανωμαλίες.
    2. Στροβιλοκινητήρας: τεράστια κατανάλωση ειδικού καυσίμου. Εν καιρώ πολέμου οι ποσότητες δεν είναι ανεξάντλητες, θα υπάρξει τεράστιο πρόβλημα αυτονομίας. Οι Ρώσοι το αφαίρεσαν απ τα νεότερα άρματα μάχης. Πολύπλοκος, δαπανηρή συντήρηση. Αν έχεις ένα παλιο starlet δεν πας σε δωρεάν ferrari. Απλή λογική. 3. Ανομοιογένεια και εξάρτηση από τους αμερικάνους που ΜΙΣΟ ΑΙΩΝΑ είναι κατά των εθνικών μας συμφερόντων. Αυτολοβοτομηθειτε οι φιλοαμερικάνοι, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Θα γίνουμε υποχείρια σε κάθε εμπάργκο των αμερικάνων. 4. Ανήξεροι στην πλειοψηφία σας, να σας ανοίξω τα μάτια σας που επί 25 χρόνια συντηρώ αρχείο πολεμικού τύπου: στα M1 της Αιγύπτου υπήρχε παραφιλολογία για ηλεκτρονικό σύστημα με δορυφορικό δέκτη απενεργοποίησης κινητήρα και ΣΕΠ. Συν τοις άλλοις, δεν δόθηκε ποτέ το δικαίωμα της αναβάθμισης στους Αιγύπτιους.
    Επικίνδυνη σαβούρα παραλαμβάνουμε. Απενεργοποιημένα πυρηνικά απόβλητα. Τα λεφτά που θα δώθούν για ανταλλακτικά – δημιουργία γραμμής εκπαίδευσης-συντήρησης θα μπορούσαν να δωθούν για αγορά μεταχειρισμένων Leopard όπως των Ολλανδικών που είναι τώρα διαθεσιμα. Καλύτερα να είχαμε 1000 Leopard 1/2 με παράλληλη αγορά Kornet-E.

    Comment από Ελεύθερος | Μαΐου 19, 2011


Υποβολή σχολίου

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Αλλαγή )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 161 other followers