ΕΛΛΑΔΑ

Η ιστορική διάρκεια του Ελληνικού έθνους. Μήνυμα προς τους διδασκάλους της ιστορίας και του παιδαγωγικού ινστιτούτου


Παλλάδιο ηθικό των Ελλήνων της γενεάς μου, η επί αιώνες πολλούς παρουσία του ελληνικού έθνους στην ιστορία της ανθρωπότητας, από τους προ Χριστού χρόνους έως την εποχή μας και με συμβολή μεγαλουργό κάποτε, αμφισβητείται και πάλι, από Ελληνες τώρα μάλιστα, και χαρακτηρίζεται έωλο θεώρημα, γέννημα του ελληνικού ρομαντισμού του ΙΘ΄ αιώνα είτε κατασκεύασμα ιδεολογικό της εκπαιδευτικής πολιτικής του νεοσύστατου κράτους.

Δεν κατονομάζω πρόσωπα, εφόσον αδυνατώ να τα επαινέσω. Δεν ανέχομαι όμως την οικτρή αυτή απάρνηση της ιστορικής αλήθειας, συνοδευμένη, άλλωστε, και από την αξίωση να εισαχθεί στα διδακτικά βιβλία της Ιστορίας.

Επικαλούμαι, λοιπόν, τα εξής προς τους διδασκάλους της Ιστορίας ή και προς το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο:

1. Ο φιλόσοφος Πλήθων, στον 15ο αιώνα, είχε ζητήσει, πριν από την Αλωση, ο τελευταίος αυτοκράτωρ της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, να ανακηρυχθεί Βασιλεύς των Ελλήνων, ώστε και να συμμορφωθεί προς την ιστορική τότε πραγματικότητα.

2. Ο πρώτος μετά την Αλωση Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, απευθυνόμενος στους μοναχούς της Πάτμου, τονίζει προς αυτούς ότι με την περίσωση των ευρισκομένων στη Μονή χειρογράφων της αρχαίας ελληνικής γραμματείας συμβάλλουν στην επιβίωση του υπόδουλου Γένους.

3. Ο Ιανός Λάσκαρις και άλλοι Ελληνες λόγιοι στην Ιταλία, πολύ πριν από τον 19ο αιώνα, όχι μόνο διδάσκουν τα κείμενα των αρχαίων Ελλήνων, αλλά και με αμείωτο ζήλο επιδιώκουν να προκαλέσουν πολεμική επιχείρηση των Δυτικοευρωπαίων για την απελευθέρωση των συγχρόνων τους Ελλήνων.

4. Στον 17ο αιώνα, ο Ελληνας Επίσκοπος Βελιγραδίου έγραφε για τον σύγχρονό του φιλόσοφο Θεόφιλον Κορυδαλλέα ότι δεν υστερεί όχι μόνο των διάσημων τότε φιλοσόφων της Ιταλίας, αλλά και των ημετέρων φιλοσόφων της αρχαίας εποχής.

5. Ο μέγας ζωγράφος Θεοτοκόπουλος, στον 17ο αιώνα, ονομάζεται για τους Ευρωπαίους «Ελ Γκρέκο», ο Ελληνας με όσα ένδοξα υποβάλλει τότε η λέξη αυτή, ενώ και υπενθύμιζε την ύπαρξη του Γένους των Ελλήνων, μεγαλουργού άλλοτε και υπόδουλου τότε.

6. Αλλά και στον 18ο αιώνα, Ελληνες έμποροι και λόγιοι, που ζούσαν και δρούσαν στις ευρωπαϊκές χώρες, ιδιαίτερα στη σημερινή Ρουμανία, διατηρούσαν ακμαίο το ελληνικό φρόνημά τους, μάλιστα ήκμαζαν τότε οι «Αδελφότητες» Ελλήνων στην Ιταλία και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

7. Ο Διονύσιος Σολωμός, στον Υμνον εις την Ελευθερίαν, γραμμένον πριν να υπάρξει ακόμη ελληνικό ανεξάρτητο κράτος, όχι λοιπόν ως φερέφωνο της εκπαιδευτικής πολιτικής του, αναφέρεται σε «περασμένα μεγαλεία» και χαρακτηρίζει «σαν πρώτα αντρειωμένη» την ελευθερία, δηλαδή εμπνέεται από την ιστορική διάρκεια του ελληνικού έθνους.

8. Ο φιλελληνισμός, το υπέροχο αυτό κίνημα των ηθικά αισθαντικών Ευρωπαίων και Αμερικανών, εξηγείται μόνο από την πεποίθησή των ότι ένα μεγαλουργό στους αρχαίους χρόνους έθνος έχει εξεγερθεί για την απόσειση της επί αιώνες δουλείας του.

9. Εκφραστικότατο είναι και ό,τι διακήρυξε ο ραδιοσταθμός της Μόσχας τον Νοέμβριο του 1940: Οι Ελληνες στην Πίνδο έγραψαν νέον Μαραθώνα. Και ο ρωσικός φιλελληνισμός υπάρχει έντονος ήδη από τον δέκατο όγδοο αιώνα.

10. Δεν πρέπει να παραγνωρίζεται η συγκινητική αντοχή του ελληνικού φρονήματος συμπαγών ελληνικών πληθυσμών υπό εξουσία τουρκική επί αιώνες σε περιοχές των εσχατιών της Μικράς Ασίας και ιδιαίτερα του Πόντου, όπου η τοπική ελληνική γλώσσα διατήρησε χαρακτηριστικά στοιχεία της αρχαίας ελληνικής πολύ έκδηλα.

 διαχρονική συνέχεια του ελληνικού έθνους, λοιπόν, είναι διάτορα μαρτυρημένη από την ιστορική πραγματικότητα και δεν είναι απλώς εφεύρημα του «ελληνικού ρομαντισμού του 19ου αιώνα», προς ιδεολογική στήριξη «εθνικών επεκτατισμών», όπως επιπόλαια γράφεται σε πρόσφατο δημοσίευμα. Στον 19ο αιώνα συζητήθηκε απλώς η «διαχρονική συνέχεια του ελληνικού έθνους» με αφορμή την αμφισβήτησή της από μη Ελληνες. Πριν δεν συζητούσαν γιʼ αυτήν, καθώς δεν συζητεί κανείς για τα δεδομένα και αυτονόητα.

Οι πολέμιοι της ιστορικής αλήθειας για την αδιάκοπη επί αιώνες πολλούς ύπαρξη του ελληνικού έθνους δεν επιτρέπεται να συγχέουν τη λεγόμενη συχνά «προγονοπληξία» με τη νηφάλια επίγνωση από τους σημερινούς Ελληνες των αρχαιότατων εθνικών τίτλων τους, εμπνευστική μάλλον προς εθνική αξιοπρέπεια ή και υποκινητική σε προσπάθεια για ιστορική μεγαλουργία. Στους αρχαίους Ελληνες διάχυτη κατά Ηρόδοτον ήταν η πίστη ότι «απεκρίθη εκ παλαιτέρου του βαρβάρου έθνεος το ελληνικόν, εόν και δεξιώτερον και ηλιθίου ευηθείης απηλλαγμένον μάλλον». Η πίστη αυτή όμως δεν τους εμπόδισε να μεγαλουργήσουν.

Κωνσταντινος Δεσποτοπουλος – Ακαδημαϊκός – πρώην υπουργός Παιδείας/ Στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ/ Γράμματα Αναγνωστών/ 30η Ιανουαρίου 2010

30 thoughts on “Η ιστορική διάρκεια του Ελληνικού έθνους. Μήνυμα προς τους διδασκάλους της ιστορίας και του παιδαγωγικού ινστιτούτου

  1. Ο ΟΡΟΣ ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΙΧΑΝ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΝΟΙΚΤΗ-ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΔΟΓΜΑ ΟΥΤΕ ΚΑΝΟΝΕΣ. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΞΕΝΟ ΔΟΓΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΒΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ.Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ.

  2. Η με φανατισμό απόρριψη του πολιτισμού της Ρωμανίας πρόσφερε, το απαραίτητο ιδεολογικό άλλοθι σε όσους ήθελαν μια μικρή Ελλάδα στα όρια του 1830. Μήπως, και σήμερα κάποιοι θέλουν να ξαναγυρίσουμε σε αυτά; Ισως το 2050, τα σχολικά μας βιβλία, να λένε πως και ο Μ. Αλέξανδρος, ήταν ο Κατακτητής μας. Μακάρι να μην γίνει ποτέ. Αν γίνει όμως, δεν θα είναι η πρώτη φορά. Το χειρότερο είναι πως θα βρούν πατήματα σε Ελληνες συγγραφείς, για να θεμελιώσουν αυτή την άποψη.

    Οι υπέρμαχοι του «αντιρωμαίικου» αγώνα είχαν φτάσει (και ορισμένοι το επαναλαμβάνουν σήμερα..) να προσπαθούν να μας πείσουν ότι ως λαός έχουμε σχέση μόνο με την αρχαία Ελλάδα και ότι η μεσαιωνική περίοδος είναι ολότελα ξένη προς τη νεώτερη Ελλάδα. Και μάλιστα ως «αρχαία Ελλάδα» εννοούσαν την κλασική Ελλάδα, αυτήν που οι ξένοι αποκαλούν μέχρι και σήμερα «Greece proper» («καθαυτό Ελλάδα»- δηλ τη χώρα νότια των Θερμοπυλών)

    Για παράδειγμα, ο Ιάκωβος Ρίζος-Νερουλός, ιδεολογικός οπαδός του Κοραή , ισχυριζόταν το 1841 ότι Ελλάδα είναι μόνο το ελληνικό κράτος (τού 1830). Όσοι άλλοι το πατούν ή το πάτησαν είναι ξένοι. Αρα ο Φίλιππος, ο νικητής των Ελλήνων στη Χαιρώνεια, ήταν ξένος και ο διανοούμενος θεωρεί πως ο Φίλιππος «έπραξεν άλλον της νίκης εκείνης ολεθριώτερον, εγέννησεν τον Αλέξανδρον». (!!!). Βεβαίως την ίδια και χειρότερη γνώμη έχει για την Ρωμανία. [Ιστορία του Ελλ. Εθνους της εκδοτικής Αθηνών, τ. ΙΓ’ σελ 459] Δηλαδή, τύφλα να’χουν τα Σκόπια. Ο συγκεκριμενος κύριος δεν ήταν κάποιος τυχαίος. Ηταν ο τότε πρόεδρος της ελληνικής Αρχαιολογικής Εταιρείας!!! Μπορεί κανείς να φανταστεί σήμερα τον πρύτανη της Ακαδημίας Αθηνών, να αναφέρει σε επίσημο λόγο του, ότι η Ελλάδα υπέκυψε στην κυριαρχία των Μακεδόνων; Ε, λοιπόν, αυτό ακριβώς είπε ο πρύτανης του «Πανεπιστημίου Όθωνος», Κων. Σχινάς, την ημέρα της ίδρυσής του, 3/3/1837: «Η Ελλάς […] υποκύψασα επειτα με οικτράν μόνην αυτονομίας σκιαν εις των Μακεδόνων την κυριαρχίαν» Μετά έρχονται οι σημερινοί ιδεολογικοί απόγονοι του Κοραή και των φίλων του, να μιλήσουν για την σωτηρία του Ελληνισμού.

    Σήμερα, ο κ. Δ. Λάμπρου (‘Δαυλός’, τ. 206, σ. 12897) αθωώνει ουσιαστικώς την Νεοτουρκική / Ισλαμική Τουρκία για τη γενοκτονία των Ελλήνων καθ’ όλη την Τουρκοκρατία και το 1922 και επιρρίπτει το έγκλημα στην… Ελλάδα:

    «επί των ημερών του [σ.σ.: Ελληνικού κράτους] το ελληνικό έθνος συρρικνώθηκε οριστικά χάνοντας τις προαιώνιες εστίες του (Ιωνία, Κωνσταντινούπολη, Καππαδοκία, Πόντος, Κύπρος, Αν. Θράκη) – ένας ξεριζωμός που βεβαίως δεν προκάλεσαν οι Τούρκοι κ.λπ., αφού οι Έλληνες ζούσαν εκεί και ήκμαζαν οικονομικά και πολιτιστικά ανενόχλητοι πολλούς αιώνες κάτω από την κυριαρχία ξένων».

    Ώστε δεν προκάλεσαν τη γενοκτονία του 1915-1918 και 1920-1922 οι Τούρκοι. Η Ελλάδα έσφαξε τους Μικρασιάτες. Ούτε ζήτησαν οι Τούρκοι την Ανταλλαγή του 1923 – αλλά οι Έλληνες. Οι σφαγές αιώνων (από την πρώτη στιγμή που πάτησαν το πόδι τους στη Μικρά Ασία οι Σελτζούκοι), οι βιασμοί, το παιδομάζωμα, ο πλήρης εκτουρκισμός/εξισλαμισμός της Μ. Ασίας από μια δράκα Σελτζούκων/Οθωμανών, αυτά, σύμφωνα με τον αρχαιολατρικό Δαυλό συνιστούν «ανενόχλητη διαβίωση των Ελλήνων», την οποία διατάραξε το ελληνικό Κράτος.

    «Καθόλου τυχαία ο Δαυλός, ενώ σε χιλιάδες (κυριολεκτικώς), άρθρων και σχολίων επιτίθεται στην Ορθοδοξία, τη Ρωμιοσύνη, το ελληνικό κράτος, τον εβραϊσμό… ως υπόστρωμα του χριστιανισμού, αφήνει συστηματικά στο απυρόβλητο την Τουρκία και τις δυτικές δυνάμεις» [Γ. Καραμπελιάς, περιοδικό «Άρδην», τ. 52, σ. 44]

    Βλέπουμε πως ένας αρρωστημένου είδους (ψευδο)αντιεξουσιασμός στην πράξη αρνείται το αντικειμενικό γεγονός ότι αν δεν υπήρχε το ελληνικό κράτος (το οποίο πιθανόν να είναι και χειρότερο απ’ όσο κατηγορείται), θα ήμασταν σήμερα όπως οι δύστυχοι Κούρδοι, που μόλις πριν δέκα χρόνια απέκτησαν (15 εκ. Άνθρωποι) το τρομερό δικαίωμα να μιλούν δημοσίως τη γλώσσα τους, και στην πράξη ταυτίζεται με το Σύστημα όσον αφορά την Κεμαλική Τουρκία. Βλέπουμε πόσο καλά οι διάφοροι «ελληνόφρονες», ενώ τάχα μαίνονται κατά του Συστήματος/Εξουσιασμού, προβάλλουν ως ελληνικότατες τις απόψεις ακριβώς του μεταμοντέρνου Συστήματος (των ΗΠΑ).

    Το κυρίαρχο Σύστημα έχει βρει (και σήμερα όπως παλαιά) καλά αρχαιοκεντρικά κορόιδα, που κηρύττουν πόσο ωραία ήταν η Τουρκοκρατία, πόσο ανενόχλητη η διαβίωση των Ελλήνων τότε και πόσο άκακο το χιτλερικό Νεοτουρκικό-Κεμαλικό κράτος που διέπραξε τις γενοκτονίες των Αρμενίων και των Ελλήνων Μικρασιατών

    Μακάρι να μπορούσαμε να πούμε πως όλοι οι αρχαιόπληκτοι της ιστορίας ήταν απλά προδότες , μειοδότες , πληρωμένοι κτλ . Την ανοησία τους , την χαρακτήρισε ο κ. Ζουράρις, καλύτερα απ’ όλους, όταν τους ονόμασε «Ευρωλιγούρηδες». Ειναι, δηλαδή, ανθρωποι που πασχουν απο εθνικό συμπλεγμα κατωτερότητας, και πιστευουν , πως η Ελλαδα απο μόνη της δεν ξέρει που να τραβήξει, αλλα πρέπει να ακολουθεί ΔΟΥΛΙΚΑ (και οχι ως ισότιμος συνεργάτης) τους «Μεγάλους αδελφους», δηλαδή τα δυτικοευρωπαϊκά κράτη. Οπως είπε ο Εφταλιώτης στην «Ιστορία της Ρωμιοσύνης» :

    Ο Ευρωλιγούρης, δεν είναι ορθολογιστής, (όπως συνήθως αρέσκονται να διαφημίζονται οι Ευρωλιγούρηδες). Πραγματικά ορθολογιστής ήταν ο Καποδίστριας, ο οποίος οργάνωσε μεν την Ελβετία ως Αμεση Δημοκρατία [δείτε: http://www.gothess.gr/docs/kapodist.asp, «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ» ,Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2002, επίσης μπορείτε να δείτε και : http://www.vote.org/swiss2.htm%5D αλλά παρόλα αυτά έλεγε για τον Διαφωτισμό και την Γαλλική επανάσταση:

    «έχομεν ήδη την απόδειξιν τούτου εις τας ταχείας επιτυχίας της κακοήθειας και της δολιότητος των Γάλλων. Δεν είναι εις μόνον ανήρ , τον οποίον η Ευρώπη είναι αποφασισμένη να πολεμήσει. Είναι μια γενεά ανθρώπων χωρίς θρησκείαν χωρίς τιμήν , χωρίς πατρίδα, χωρίς αρχάς, μία γενεά την οποία πρέπει να τιμωρήσωμεν και να διορθώσωμεν» [Πολυχρ. Κ Ενεπεκίδη, «Ιωάννης Καποδίστριας 176 Γράμματα προς τον πατέρα του (1809 – 1920)» Αθήνα 1972 ]

    Διατηρώντας την αρχαία ελληνική αρετή που , που διατυπώνει ο Πλάτων στην Επινομίδα του «ό,τι περ αν Έλληνες Βαρβάρων παραλάβωσι, κάλλιον τούτο εις τέλος απεργάζονται» [Επινομίς Χ (987 de)], προσέλαβε επιλεκτικά στοιχεία από την ευρωπαϊκή πραγματικότητα, αλλ’ όχι την (φράγκικη) Ευρώπη στο σύνολο της. Να σημειώσουμε, πως η Ελβετία είναι ίσως το ΜΟΝΑΔΙΚΟ παράδειγμα Άμεσης Δημοκρατίας στον συγχρονο κόσμο.

    «Η Χριστιανική Θρησκεία εσυντήρησεν εις τους Έλληνας και γλώσσα και πατρίδα και αρχαίας ένδοξους αναμνήσεις και εξαναχάρισεν εις αυτούς την πολιτικήν ύπαρξιν της οποίας είναι στύλος και εδραίωμα» [Γ. Πρωτοψάλτη Ο Καποδιστριας ως Θρησκευτική προσωπικότης, ΑΝΑΠΛΑΣΙΣ, αρ 248 Δεκεμβριος 1976 σ.4]. Με αυτή την άποψη του Καποδίστρια, συμφωνούν και ΜΕΓΑΛΟΙ ΞΕΝΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ , οι οποίοι μας λένε πως είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να αποδεχθεί κάποιος την Ορθοδοξία, χωρίς να προσλάβει , ταυτόχρονα, την ελληνικότητα:

    «(..) Ο ελληνισμός έχει αποκτήσει αιώνιον χαρακτήρα μέσα εις την Εκκλησίαν. έχει ενσωματωθεί εις την σάρκα της˙ έχει γίνει αιώνια κατηγορία της χριστιανικής υπάρξεως. Δεν εννοώ φυσικά τον ελληνισμόν ως εθνικήν ιδέαν ή τον ελληνισμόν της συγχρόνου Ελλάδος ή εκείνον τον καθυστερημένον και κάθε άλλο παρά νόμιμον ελληνικόν «φυλετισμόν». Εννοώ την χριστιανικήν αρχαιότητα, τον ελληνισμό των δογμάτων, τον ελληνισμόν της λατρείας, τον ελληνισμόν της εικόνος. Η χριστιανική λατρεία έχει σφραγισθεί δια παντός με το ελληνικό ύφος της ευσέβειας των μυστηρίων. Και αυτό έχει γίνει μέχρι τοιούτου βαθμού, ώστε να μη μπορούμεν να διεισδύσωμεν εις τον ρυθμόν της λειτουργικής μυσταγωγίας, εάν προγηουμένως δεν υποβληθώμεν εις ένα είδος μυστικού «εξελληνισμού». [ π. Γ. Φλορόφσκι, «Η πορεία της Ρωσικής Θεολογίας» ]

  3. ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΕΣ .ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΗΤΑΝ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΛΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΟΒΙΚΕΣ ΜΟΝΟΘΕΙΣΤΙΚΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΤΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ.

  4. Μακρυγιάννης:. . . ήλθαν δύο επιτήδειοι, άνθρωποι των (γραμμάτων), μισομαθείς και άθρησκοι, και μου λέv: «Πουλάς Ελλάδα, Μακρυγιάννη».Εγώ τους λέγω: «Αδελφοί, με αδικείτε. Ελλάδα δεν πουλάω .Τέτοιον αγαθόν πολυτίμητον δεν έχω εις την πραμάτειαν μου.Μα και να τό’ χα, δεν τό’ δινα κανενός. Κι’ αν πουλιέται Ελλάδα, δεν αγοράζεται σήμερις, διότι κάνατε τον κόσμον εσείς (λογιώτατοι), να μην θέλει να αγοράσει κάτι τέτοιο».

  5. ΜΗΝ ΛΕΜΕ ΑΣΧΕΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ Ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, ΙΣΩΣ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΑΙ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΓΝΩΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.

  6. Το θέμα αυτό θα το λύσουμε με ενωτικό τρόπο. Είμαστε όλοι Έλληνες, και Έλληνας σημαίνει πολιτισμένος, άνθρωπος με παιδεία, με λογική. Μαζί πρέπει να πολεμήσουμε το Ισλάμ. Μπροστά του όλες οι άλλες θρησκείες είναι αθώες.

  7. σωπα ρε Μανθο.Αθωες,γιατι ;
    τα εγκληματα του χριστιανισμου ειναι αθωα;
    Ποσους πολεμους κανανε χριστιανοι ηγετες και ποσοι μουσουλμανοι;Ειμαστε Ελληνες και επειδη εχουμε λογικη δεν πρεπει να λες αυτα τα πραγματα.

  8. Είπα μπροστά στο Ισλάμ είναι αθώες, όχι ότι είναι αθώες. Είπα ότι είναι λιγότερο εγκληματικές, όχι ότι δεν είναι. Ο σημερινός χριστιανισμός καμία σχέση δεν έχει με το αιματοβαμμένο παρελθόν του. Έχει εξελλήνιστεί σε μεγάλο βαθμό. Έχει εκπολιτισθεί. Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι το πολύ χαμηλό μορφωτικό και ηθικό επίπεδο του κλήρου μας. Έχουν ρήξει το τόπο χαμηλά με το κακό παράδειγμά τους. Η διαφθορά του γένους από εκεί πηγάζει, από τους πνευματικούς ηγέτες του.

  9. Οι χριστιανοί ηγέτες που έκαναν τους διάφορους πολέμους, αν θυμάμαι καλά στόχο είχαν την Ανατολική Αυτοκρατορία και τον πλούτο της. Καλό θα ήταν λοιπόν να διακρίνουμε για ποιούς χριστιανούς μιλάμε φίλοι μου πριν αρχίσουμε να τρωγόμαστε μεταξύ μας, ειδικά αυτήν την χρονική στιγμή.
    Άποψή μου είναι ότι με την επιθετική διάθεση που αντιμετωπίζεται μεγάλη μερίδα των Ελλήνων, οι μόνοι που εξυπηρετούνται είναι οι εχθροί μας, οι οποίοι έχουν δουλέψει πολύ γι’αυτό. Στην δεδομένη στιγμή ο Ελληνισμός βάλλεται από παντού και σε όλες τις εκφάνσεις τους, γι’αυτό θα πρότεινα να είμαστε πολύ προσεκτικοί…

  10. Αγαπητή Ελευθερία, έχεις δικίο σε πολλά. Δυστυχώς δεν έχουμε μελετήσει το τρόπο που επικράτησε ο Χριστιανισμός. Είναι το αντικέιμενο ερεύνης εδώ και πολλά χρόνια. Η αλήθεια είναι ότι επικράτησε με την βία. Έγινα πολλές και μεγάλες σφαγές και καταστροφές εναντίον πολυθεϊστών Ελλήνων. Πρέπει ο Χριστιανισμός να αναγνωρίσει αυτό το έγκλημα, και να πάμε όλοι μαζί μπροστά, Χριστιανοί και όλοι όσοι βλέπουμε το Ισλάμ να μας κυριεύει. Ο Χριστιανισμός εξελίχθηκε και εξελληνίσθηκε μέσα στο Βυζάντιο. Ο Βυζαντινός πολιτισμός έιναι πολύ πλούσιος, και μία συνέχεια του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού. Όλοι μαζί πρέπει να δώσουμε την μάχη, ενωμένοι, απέντι στον κίνδυνο του εξισλαμισμού μας από τους Τούρκους. Ενωμένοι θα τους κερδίσουμε και θα φτιάξουμε έναν καινούργιο Ελληνοκεντρικό πολιτισμό, Χριστιανοί και πολυθεϊστές και άθεοι μαζί.

  11. Ο Πατριάρχης Κωνστανστινουπόλεως Φώτιος (858-867) στα Αμφιλόχια έγραψε ότι οι Ρωμιοί / Βυζαντινοί είχαν με τους αρχαίους Έλληνες την ίδια σαρκική καταγωγή, τον ίδιο τρόπο σκέψης, τις ίδιες θεολογικές απόψεις, και ίδια μεταξύ τους μυριάδες άλλα πράγματα. Έχω μεγάλη λίστα Βυζαντινών λογίων που ταύτιζαν απόλυτα τον εαυτό τους με τους Αρχαίους Έλληνες. Να μην ακούμε το κάθε ανόητο φαλμεραγιερόπληκτο που λέει ανακρίβειες. Να μελετήσουμε την ιστορία μας παρακαλώ. Πέσε πίτα να σε φάω δεν γίνετε τίποτα. Ο καθένας μας πρέπει να διαβάζει ένα σοβαρό βιλίο κάθε τρεις μέρες. Ας αρχίσουμε με τους μεγάλους Αρχαίους και Βυζαντινούς, με τον Ρήγα και τη ζωή του Καποδίστρια.

  12. Φίλε Μάνθο, ο Ελληνισμός χτηπήθηκε ανελέητα είτε πίστευε στους δώδεκα θεούς είτε στον χριστιανισμό, απλά κάθε φορά αλλάζε ο επιτιθέμενος και ο μανδύας του. Λόγω του τόπου μας και της ιδιαίτερης γεωγραφικής του θέσης και λόγω του χαρακτήρα του λαού που τον κατοικεί δεν φειδόμαστε εχθρών.
    Προσωπικά πιστεύω ότι η μεγαλύτερη κατάρα του έθνους μας είναι ο διχόνια. Αλλοτε Σπαρτιάτες-Αθηναίοι, άλλοτε ενωτικοί-ανθενωτικοί, άλλοτε αγγλο-γαλλο-ρωσσόφιλοι και πρόσφατα αριστεροί και δεξιοί τα αποτελέσματα τα είδαμε στην πράξη: όλεθρος. Δυστυχώς δεν έχουμε την πολυτέλεια την δεδομένη στιγμή για νέες διχόνοιες, προέχουν άλλα. Προσωπικά αρνούμαι να μπω σε ένα καινούργιο διχασμό και να προσφέρω υπηρεσίες στους εχθρούς μας τελεία και παύλα.

  13. Στήβεν Ράνσιμαν – Ιστορία των Σταυροφοριών

    «…Η λεηλασία τής Κωνσταντινουπόλεως δεν έχει το αντίστοιχό της στην ιστορία. Επί εννέα αιώνες η μεγάλη πόλη υπήρξε η πρωτεύουσα τού χριστιανικού πολιτισμού. Είχε γεμίσει με έργα τέχνης, πού είχαν επιζήσει από την αρχαία Ελλάδα και με τα αριστουργήματα των δικών της έξοχων καλλιτεχνών. Οι Ενετοί ήξεραν την αξία αυτών των πραγμάτων. Όσοι μπόρεσαν άρπαξαν θησαυρούς και τους μετέφεραν για να στολίσουν τις πλατείες και τις εκκλησίες και τα παλάτια της πόλεώς των. Αλλά οι Γάλλοι και οι Φλαμανδοί είχαν κυριευθεί από μία μανία καταστροφής. Ξεχύθηκαν ένας ωρυόμενος όχλος στους δρόμους και στα σπίτια, αρπάζοντας οτιδήποτε γυάλιζε και καταστρέφοντας ό,τι δεν μπορούσαν να κουβαλήσουν, σταματώντας μόνο για να σκοτώσουν και για να βιάσουν ή για ν’ ανοίξουν τα κελάρια για να πιουν. Δεν γλύτωσαν ούτε τα μοναστήρια, ούτε οι βιβλιοθήκες. Στη ίδια την Αγιά Σοφιά έβλεπε κανείς μεθυσμένους στρατιώτες να σχίζουν τις μεταξωτές κουρτίνες και να γκρεμίζουν και να κομματιάζουν το μεγάλο ασημένιο εικονοστάσιο, ενώ ποδοπατούσαν ασεβέστατα άγιες εικόνες και ιερά βιβλία. Επί τρεις ημέρες εξακολούθησαν οι φρικιαστικές σκηνές τής λεηλασίας και της αιματοχυσίας, ώσπου η τεράστια και ωραία πόλη έγινε ένα ερείπιο. Ακόμη και οι Σαρακηνοί θα είχαν δείξει περισσότερο οίκτο, αναφωνεί ο ιστορικός Νικήτας Χωνιάτης και λέει την αλήθεια…»

  14. Συμφωνώ με την Ελευθερία προσθέτωντας τα εξής ;
    1. Όταν μιλάτε για τις εκστρατείες των χριστιανών και τα εγκλήματά τους εννοείτε τους Σταυροφόρους. Ο στόχος τους ήταν η ανατολική αυτοκρατορία ,όπως γράφει και η Ελευθερία,και οι πηγές που διασώθηκαν περιγράφουν φοβερά γεγονότα. Η Δ΄Σταυροφορία (1204) ήταν που διέλυσε την Κωνσταντινούπολη και την βρήκαν έτοιμη οι οθωμανοί. Όποιος πάει στη Βενετία θα διαπιστώσει ιδίοις όμμασι το μέγεθος των λεηλασιών που έγιναν ( Στο ναό του Αγίου Μάρκου ό,τι έχουν να δείξουν είναι κλεμμένο από την Πόλη, π.χ. τα περίφημα άλογα του ιπποδρόμου, το Palla d’ oro, περίφημο καταπέτασνα στη Μονή Παντοκράτορος , η εικόνα της Παναγίας Νικοποιού κλπ)
    2. Η ελληνική γλώσσα και ο ελληνικός πολιτισμός διασώζονται στο βυζάντιο.
    α.Τον 7ο αιώνα ο Ιουστινιανός κωδικοποίησε τη ρωμαϊκή νομοθεσία . Έκανε το γνωστό Corpus Juris Civillis. Έκανε και σύγχρονη νομοθεσία τις Νεαρές . Αυτές τις συνέταξε στα ελληνικά. Γιατί ; Είχε εγκαταληφθεί πλέον η λατινική.
    β. Τον 9ο και τον 10ο αιώνα λειτουργούν πολλά εργαστήρια στην Κωνσταντινούπολη που κάνουν αντιγραφή των χειρογράφων της ελληνικής γραμματείας.Ήταν το εργαστήριο του Αρέθα Καισαρείας , της μονής του Στουδίου, της μονής των Μαγγάνων κλπ. Χιλιάδες μοναχοί δούλευαν εκεί. Τα χειρόγραφα τα βρίσκανε στις βιβλιοθήκες των μοναστηριών όπου είχαν διασωθεί επί αιώνες . Τα ελληνικά αυτά χειρόγραφα ήταν που διαδόθηκαν στη Δύση και έκαναν την Αναγέννηση.
    γ. Την περίοδο 970-980 συντάσσεται από τον Έλληνα παπά Νικόλαο Μαλαξό η Παλατινή Ανθολογία κατ’ εντολή του αυτοκράτορα Λέοντος ΣΤ του Σοφού. Η Παλατινή Ανθολογία είναι συλλογή όλων των μέχρι τότε διασωζομένων ελληνικών επιγραφών, επιγραμμάτων , ταφικών κλπ. Την έχουμε μέχρι σήμερα.
    Αν δεν ήταν Έλληνες , αν δεν ήταν ο πολιτισμός τους ελληνικός, γιατί να μπούν σ’ ένα τόσο τιτάνιο έργο.

  15. Φίλοι Ελευθερία και Γιώργο, δεν διαφωνώ με αυτά που λέτε. Ήταν φυσικά Έλληνες, το λένε και οι ίδιοι, αλλά μόνο μετά τον 9ο αιώνα χρησιμοποιούν κάποιοι αυτό το όνομα για να αυτοπροσδιοριστούν. Πριν τον 9ο αιώνα δεν αυτοαποκαλείται κανένας Χριστιανός με τη λέξη Έλληνας. Βρείτε μου έναν και θα σας καλέσω για δωρεάν διακοπές σε άριστο μέρος. Το Έλληνας είχε γίνει ταυτόσημο με το εχθρός της πίστεως. Διαβάστε τα αναθέματα την Κυριακή της Ορθοδοξίας για να πάρετε μια γεύση. Έλληνες μη χριστιανοί υπέφεραν τα πάνδεινα. Παιδιά, είναι πολύ πικρή η ιστορία για τους πρώτους Βυζαντινούς και χριστιανικούς αιώνες. Πέρασα κόλαση όταν τα διάβαζα, δεν θέλω να σας χαλάσω ότι καλό πιστεύετε. Αν θέλετε να περάσετε άσχημες μέρες και να χάσετε τη γη κάτω από τα πόδια σας, να σας στείλω πηγές να διαβάσετε. 15 χρόνια τώρα, είναι το αντικείμενο των ερευνών μου. Αν πιστεύετε στο Θεό της αγάπης, αυτός είναι Ελληνικός. Αν θέλετε να μάθετε ποιός είναι ο Θεός του μονοθεϊσμού, διαβάστε Παλαιά Διαθήκη. Όλη όμως, σελλίδα σελλίδα, προσεκτικά.
    Ο Χριστιανισμός εξελληνίσθηκε σταδιακά. Από την αρχή είχε δύο τάσεις. Μία ακραία και μιά ήπια. Η ακραία σιγά σιγά εξασθένισε, αλλά ποτέ τελείως δεν έπαψε. Η ήπια τάση αγάπησε την Ελληνική παιδεία και σταδιακά αναμείχθηκε με Έλληνες, σε τέτοιο βαθμό που έγινε Ελληνική.
    Άλλο θέμα: Η φρίκη του 1204 είναι μικρή μπροστά στο 1453. Όχι Ράνσιμαν, απευθείας τον Χωνιάτη και τον Δούκα πρέπει να διαβάσουμε. Αν δεν τα βρείτε στην αγορά, υπάρχουν σε βιβιοθήκες. Ο Δούκας διαβάζετε εύκολα, ο Χωνιάτης είναι δύσκολος, αλλά κατά την γνώμη μου είναι ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες ιστορικούς, όπως και ο Δούκας.
    Εσύ Γιώργο μου βάλε τα πράγματα με τη σειρά. Τι γονάτισε τους Βυζαντινούς και τους έκανε να δώσουν προνόμια στην Δύση πριν το 1204;

  16. ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΗ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΤΕΤΑΡΤΟΥ ΚΑΙ ΠΕΜΠΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΟΜΕΡΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΩΓΜΟΥΣ (ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ) ΤΟΥ ΑΝΘΕΛΛΗΝΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΤΟΥ Α΄ 346 – 395.

  17. Οσο για της θρησκειες να ξερετε ενα,δεν υπαρχουν καλες και κακες θρησκειες,υπαρχουν καλοι και κακοι επικεφαλης θρησκειων.
    οσο για εγκληματα……………
    εγκλημα δεν ηταν οτι ενω υπογραφηκε το διαταγμα των μεδιολανων της ανεξιθρησκειας οι χριστιανοι κυνηγησανε με μισος οτιδιποτε διαφορετικο.Θυμιζει λιγο τους εβραιους που λενε οτι πεσανε θυματα ρατσισμου και οι ιδιοι ειναι οι μεγαλυτεροι ρατσιστες του κοσμου…

    Εγκληματα δεν ηταν και οι οικουμενικες συνοδοι που με την δυσκαμψια και αδιαλαξια των ιεραρχων κυνηγισαν τους μονοφυσιτες με αποτελεσμα να χαθουν ολες οι μονοφυσιτικες επαρχιες και ποιο πλουσιες της αυτοκρατοριας αμαχητι σχεδον στην αραβικη πλημμηρα;;

    Και εαν ψαξετε λιγο θα δειτε οτι ιστορικα το Βυζαντιο παντα ηταν ενα ανατολικο κρατος,ποιο κοντα στο ισλαμ παρα στην δυτικη καθολικη ευρωπη,την οποια υποτιμουσε κατι που το πληρωσε ακριβα.

    Οταν μιλαμε για εγκληματα δεν εννουμε μονο της σταυροφοριες,αυτες ηταν απλα τα ποιο φαντεζει εγκληματα.
    Και γιατι φτασαμε στην στην αλωση του 1204;
    μολις εναμιση αιωνα απο το 1025 οταν πεθανε ο μεγαλυτερος των αυτοκρατορων Βασιλειος ΄Β και αφησε ενα κρατος πανυσχιρο και πλουσιο.Εκτος απο τους αβουλους αυτοκρατορες υπηρχε και η εκλησσια η οποια προσπαθησε να ξαναπαρει τον ελεγχο της αυτοκρατοριας που ειχε χασει απο τον Βασιλειος ΄Β.
    Η μεγαλυτερη δυστηχως καταρα για την ανατολικη ρωμαικη αυτοκρατορια ηταν οι Ιεραρχες της κα η δομη της εκλησσιας.
    Μ αθα μου πει καποιος νοειτε Βυζαντιο χωρις χριστιανισμο;
    οχι δεν νοειτε,αλλα ειναι εξοργιστικο να βλεπεις πως χαθηκε το βυζαντιο,πως οι πατριαρχες στην ματαιοδοξια τους επανω προτιμισαν να δυαλισουν την αυτοκρατορια παρα να αναγνωρισουν την παπικη ανωτερωτητα.
    ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΑΥΤΟ…..

    Εγκλημα δεν ειναι οτι ενω κανανε οτι περνουσε απο το χερι για να ματαιωσουν την επανασταση,αφου εγινε ,μετα προσπαθησαν να παρουν ενα κομματι δοξας που δεν τους ανηκε..τους χρωσταγαμε κιολας μετα.

    γιαυτο θεωρω οτι ακομα και σημερα η μεγαλυτερη καταρα μας σαν εθνος ειναι τα ρασοφορα τραγια που μας κυβερνανε.Η Ελλαδα θα ελευθερωθει πραγματικα μολις εκλειψη η εκλησσια.
    Βλεπετε και η Εκλησια και το Εγκλημα απο Ε ξεκινανε,βιοι παραληλοι.

  18. AUTA EIPE O IHSOUS OTAN ZHTHSAN NA TON SYNANTISOUN OI ELLHNES-((ΕΛΗΛΥΘΕΝ Η ΩΡΑ ΙΝΑ ΔΟΞΑΣΘΕΙ Ο ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.ΜΟΝΗ ΓΑΡ Η ΕΛΛΑΣ ΑΨΕΥΔΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟΓΟΝΕΙ,ΦΥΤΟΝ ΟΥΡΑΝΙΟΝ ΚΑΙ ΒΛΑΣΤΗΜΑ ΘΕΙΟΝ AΚΡΙΒΩΜΕΝΟΝ, ΛΟΓΙΣΜΟΝ ΑΠΟΤΙΚΤΟΥΣΑ ΟΙΚΕΙΟΥΜΕΝΟΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗΝ)_IHSOUS XPISTOS_)

  19. Αγαπητή μου Αθηνά, αυτό είναι ένα σημείο θετικό. Δεν και το άλλο που είπε την Ελληνίδα και την κόρη της σκυλιά. Άλλος χριστιανός ο ένας, άλλος ο άλλος. Χριστιανοί υπήρχαν και ακραίοι και σωστοί. Δυστυχώς οι ακραίοι ήταν ισχυροί πολλά χρόνια. Σήμερα ο Χριστιανισμός δυστυχώς σαπίζει, δεν είναι ισχυρός, χάνει από το Ισλάμ. Αγαπητέ μου Ιουλιανέ, κατά την άποψή μου πολλοί Βυζαντινοί δεν ήταν καθόλου κοντά στο Ισλάμ και το πολέμησαν. Νικηφόρος Φωκάς, παράδειγμα, μεγάλος. Βέβαια είχε και αυτός τα προβλήματά του με την Εκκλησία. Δημήτριε, να τα λες ποιό μαλακά. Θες να πάει κανένας πιστός να κρεμμαστεί; Υπάρχει και το καλό στοιχείο στον Χριστιανισμό. Θα τα βρούμε.

  20. Φιλε Μανθο οταν λεω οτι το βυζαντιο ηταν κοντα στην ανατολη και το ισλαμ ενοω σαν κρατικη οντοτητα,σαν κουλτουρα.
    Σαφως και το πολεμησαν απλα τους εκτιμουσαν περισοτερο απο τη δυση.
    και εννοω κυριως τους Αραβες.

  21. Αγαπητέ Ιουλιανές, ορισμένοι ίσως, πολλοί όχι. Πολλοί έβλεπαν το Ισλάμ και την δύση όπως εμείς σήμερα. Αν η εκκλησία είχε ακούσει τον Νικηφόρο Φωκά και ανακύρησσε τους δικούς μας νεκρούς μαχητές ως μάρτυρες τις πίστεως, σήμερα μάλλον δεν θα υπήρχε Ισλάμ. Ο Φωκάς χτύπησε την εκκλησία, τους κατάσχεσε περιουσίες, έφτιαξε το Άγιον Όρος με σκοπό να κάνει τους καλόγηρους μαχητές και όχι αδελφές ψυχές. Με ένα μαχητικό Χριστιανό, δίκαιο και έντιμο, δεν έχω κανένα πρόβλημα. Με τους διεφθαρμένους τουρκολάγνους είναι το χάλι. Η άποψή μου είναι ότι ο Χριστιανισμός έτσι όπως είναι σήμερα είναι φτιαγμένος για να χάνει από το Ισλάμ.

  22. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΕΦΕΡΕ ΤΟΝ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΙΑ, ΕΦΕΡΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΗΣΗ. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΗΡΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΓΙΑ ΩΡΑΙΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΥΧΟΛΟΓΙΑ.

  23. Ο Χριστιανισμός όπως είναι σήμερα δεν διώκει. Δεν έχει σχέση με το εγκληματικό παρελθόν του των πρώτων αιώνων. Και τι θα κάνουμε τώρα, θα τρωγόμαστε μεταξύ μας Χριστιανοί και πολυθεϊστές και άθεοι. Όχι άλλους διχασμούς. Μαζί θα παλέψουμε, μαζί θα συζητήσουμε, με αλληλοσεβασμό. Είναι σκληρή και πικρή η ιστορική αλήθεια. Πράγματι οι πρώτοι αιώνες είναι ντροπή για την ανθρωπότητα, όμως οι ίδιοι οι Χριστιανοί του Βυζαντίου διέσωσαν ότι γραπό έχουμε για την αρχαιότητα. Και κατέστρεψαν και διέσωσαν. Ναι, γύρισε ο κόσμος πίσω, αλλά φταίμε και εμείς οι Έλληνες με τους εμφυλίους μας.
    Και η Αθηνά και ο Δημήτρης προτείνω να βγούνε για καφέ!

  24. ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΕΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΑΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΕΦΕΡΑΝ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑ ΣΤΟΝ ΡΩΜΑΙΚΟ ΚΟΣΜΟ. ΑΥΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΩΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΟΙ ΑΝΘΕΝΩΤΙΚΟΙ ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΕΛΕΓΑΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΘΕΛΗΜΑ ΘΕΟΥ ΟΙ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΘΩΜΑΝΩΝ.

  25. Κουραστήκαμε πια να λέμε τα αυτονόητα για να πείσουμε τους επηρμένους ηλίθιους .Σε όλα τα παραπάνω επιχειρήματα του σοφού καθηγητή και ακαδημαϊκού κ. Κ. Δεσποτόπουλουπροσθέτω και το εξής. Τον 16ο αιώνα σε Ποντιακό τραγούδι- θρήνο για την Άλωση αναφέρεται: «την Πόλιν όνταν ώριζεν ο Έλλεν Κωνσταντίνος » Έλλεν = Έλλην κατά το ποντιακό ιδίωμα. Αυτό φτάνει.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s