"Greek National Pride" blog / Νεό-Οθωμανοί / Τουρκία

Ο φασιστικός χαρακτήρας της τουρκικής «δημοκρατίας»



Η Τουρκία και η Αρμενία βρίσκονται σε μια μακροχρόνια κόντρα, το τέλος της οποίας είναι ακόμη μακρινό. Για αυτό και χρειάζεται μια σωστή εκτίμηση του πολιτικού συστήματος και της ιδεολογίας της Τουρκίας, έτσι ώστε η Αρμενία να μπορεί να χαράξει μια ικανή και κατάλληλη εξωτερική πολιτική.

Η Δύση παραδοσιακά παρουσιάζει τη Τουρκία, όπως προέκυψε από τα συντρίμμια της Οθωμανικής αυτοκρατορίας ως μια κοσμική δημοκρατική ισλαμική χώρα. Αυτό το κλισέ κυκλοφορεί και αναμεταδίδεται από τα ΜΜΕ και τις ηγεσίες της Δύσης, αλλά απέχει πολύ από την αλήθεια.

 

Στη πραγματικότητα, μια από τις συνέπειες της γενοκτονίας των Αρμενίων ήταν η δημιουργία της πρώτης φασιστικής χώρας στην ευρωπαϊκή περιφέρεια.

Η δημοκρατία της Τουρκίας έχει όλα τα εγγενή χαρακτηριστικά του φασισμού και του ναζισμού, που αργότερα εμφανίστηκαν σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Ακολουθούν 6 κύρια χαρακτηριστικά αυτού του τουρκικού φασισμού:

Ο τουρκικός σωβινισμός και οι πολιτικές γενοκτονίας. Ο Ataturk ήταν μέλος των Νεότουρκων. Μόλις κέρδισε την εξουσία, ο ίδιος και οι υπόλοιποι κεμαλιστές συνέχισαν την γενοκτονία των Αρμενίων εις βάρος των Ελλήνων και άλλων εθνικών μειονοτήτων.

Στην ανατολική Αρμενία εξόντωσαν 200.000 Αρμένιους (1920-21), στη Σμύρνη 100.000 Έλληνες και Αρμένιους (1922), και στη περιοχή της Μαύρης Θάλασσας 300.000 Έλληνες Πόντιους (1912-23). Επίσης εξόντωσαν Ασσύριους (500.00), και Κούρδους, η εξόντωση των οποίων συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.

Κάθε απόπειρα των Κούρδων να προστατεύσουν τα βασικά ανθρώπινα και εθνικά τους δικαιώματα αντιμετωπίστηκε από βίαιη καταστολή. Στις δεκαετίες του `80 και του `90, περισσότεροι από ένα εκατομμύριο Κούρδοι μετακινήθηκαν δια της βίας σε μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ 2-3.000 χωριά τους καταστράφηκαν ολοσχερώς.

Ο τουρκικός σωβινισμός αναγνωρίστηκε νομοθετικά στο Σύνταγμα του 1937, υπό τον όρο «εθνικισμός» (Milliyetçilik ), που έχει ως στόχο την πλήρη ενσωμάτωση των μη τουρκικών εθνικών ομάδων, και τη ταυτοποίησή τους ως Τούρκους.

Η «δημοκρατική» Τουρκία διαρκώς χρησιμοποιεί το καταχθόνιο άρθρο 301 του ποινικού κώδικα που αφορά σε προσβολή της «Τουρκικότητας», που το 2008 μετατράπηκε σε προσβολή του τουρκικού Έθνους.

Ο συγκεκριμένος νόμος χαρακτηρίζει ως αδίκημα  την αναγνώριση της γενοκτονίας των Αρμενίων. Ήδη έχουν γίνει περίπου 50 δίκες με βάση το νόμο αυτό.

-Ολοκληρωτισμός. Μέχρι τα τέλη του 1940, η Τουρκία ήταν μονοκομματικό κράτος. Ακόμη και σήμερα, κάθε τόσο κάποιο κόμμα, μεταξύ αυτών και όσα εκλέγονται στο κοινοβούλιο, τίθεται εκτός νόμου και η ηγεσία του φυλακίζεται με στημένες κατηγορίες.

Τη τελευταία φορά αντέδρασε ακόμη και η ΕΕ, η οποία όμως κλείνει τα μάτια στις φυλετικές διώξεις εναντίον των 20 εκατομμυρίων Κούρδων, λέγοντας πως η κήρυξη ενός κόμματος εκτός νόμου , θα πρέπει να γίνεται «με μεγαλύτερη φειδώ και προσοχή».

Η Τουρκία έχει καταφέρει μια πλύση εγκεφάλου στο πληθυσμό της μέσα από την αλλοίωση της ιστορίας που διδάσκονται τα παιδιά στα σχολεία, και τα κρατικώς ενισχυμένα διάφορα ταμπού, όπως επίσης τον περιορισμό της ελεύθερης πρόσβασης στη πληροφόρηση, τον περιορισμό της έκφρασης, κλπ.

Κρατισμός. Βάσει του Συντάγματος του 1937, ο ρυθμιστικός ρόλος του κράτους είναι πανίσχυρος όχι μόνο στην οικονομία αλλά και στην ιδεολογία.

Αντικομμουνισμός.  Ο Ataturk, παρά τη φιλία του με την ΕΣΣΔ, ήταν φανατικός αντικομμουνιστής. Το ΚΚ της Τουρκίας έχει τεθεί εκτός νόμου από το 1923, και παρέμεινε παράνομο σε ολόκληρη την ιστορία του, υφιστάμενο μια ολόκληρη σειρά κρατικών πολιτικών και μη διώξεων.

Ηγετισμός και η λατρεία της προσωπικότητας. Στη Τουρκία συνεχίζει να ανθεί η λατρεία του Ataturk. Υπάρχουν μνημεία και αγάλματά του σε κάθε πόλη.

Η εικόνα του βρίσκεται αναρτημένη σε όλα τα κρατικά κτίρια, καθώς και στα σχολεία, ενώ τη βλέπουμε στα χαρτονομίσματα και στα κέρματα κάθε αξίας. Η κριτική της ζωής του,  των δραστηριοτήτων του, και της βιογραφίας του  απαγορεύεται δια νόμου, όπως απαγορεύεται να έχει κάποιος το Ataturk ως επίθετο.

Μιλιταρισμός και επιθετικότητα. Η Τουρκία είναι μια από τις πλέον στρατιωτικοποιημένες χώρες της γης, με τον 8ο μεγαλύτερο στρατό στο κόσμο, και 2ο μετά τις ΗΠΑ μέσα στο ΝΑΤΟ.

Ο ρόλος του στρατού είναι καθοριστικός στη πολιτική, και έχουν πραγματοποιηθεί 3 πραξικοπήματα τα τελευταία 50 χρόνια. Το 1960, το 1971, και το 1980. Το 1997 εκδιώχθηκε από την εξουσία ο ισλαμιστής πρωθυπουργός Erbakan, ενώ τέθηκε εκτός νόμου το κόμμα του.

Η Τουρκία έχει καταφύγει στη χρήση στρατιωτικής βίας πολλές φορές, καθώς και στην απειλή χρήσης της. Θύματά της υπήρξαν οι γειτονικές Συρία, Κύπρος, Ελλάδα, το  Ιράκ, και η Αρμενία. Η βόρειος Κύπρος, η δυτική Αρμενία, και η Αλεξανδρέττα της Συρίας παραμένουν υπό τουρκική κατοχή. Ο στρατός της Τουρκίας εισβάλλει κατά καιρούς στο βόρειο Ιράκ.

Η ανάδυση και η μετέπειτα μεταμόρφωση του φασισμού στη Τουρκία δεν εκτιμήθηκε σωστά ούτε από τη σοβιετική ούτε από τη δυτική ιστοριογραφία. Επίσης, δεν απεικονίστηκε στα διεθνή πολιτικά και νομικά έγγραφα. Αυτό όμως δεν θα πρέπει να μας ξεγελάει.

Υπάρχει μια γενική τουρκοφιλία στους πολιτικούς και ακαδημαϊκούς κύκλους της Δύσης, αλλά αυτό είναι ένα ξεχωριστό ζήτημα προς συζήτηση.

Μια (ανεπαρκής) εξήγηση είναι ότι η ΕΣΣΔ δεν μπορούσε να αποκαλέσει φασίστα τον Ataturk, αφού μαζί με τον Λένιν υπέγραψαν τη Συνθήκη Φιλίας και Αδελφοσύνης στη Μόσχα το 1921.

Το ίδιο δεν μπορούσε και η Δύση να τον χαρακτηρίσει φασίστα, αφού η χώρα του θεωρούνταν ως το φράγμα εναντίον της ΕΣΣΔ, και στρατηγικός σύμμαχος της. Το 1952, η σχέση αυτή επισημοποιήθηκε με την ένταξη της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ.

Του ARMEN AYVAZYAN

Times.am – Armenian news

(http://times.am/2011/04/06/republic-of-turkey-%E2%80%93-the-first-fascist-state-in-history/)

Απόδοση: S.A.

38 thoughts on “Ο φασιστικός χαρακτήρας της τουρκικής «δημοκρατίας»

  1. «-Μιλιταρισμός και επιθετικότητα. Η Τουρκία είναι μια από τις πλέον στρατιωτικοποιημένες χώρες της γης, με τον 8ο μεγαλύτερο στρατό στο κόσμο, και 2ο μετά τις ΗΠΑ μέσα στο ΝΑΤΟ.»

    εδώ υπάρχει ένα σοβαρό λάθος αφού λογαριάζει νούμερα και όχι ισχύ πυρός. π.χ. δεν έχει μεγαλύτερη ισχύ πυρός από χώρες όπως η Μ.Βρετανία , Γαλλία , οι οποίες διαθέτουν ατομικά όπλα. Ακόμη πολλά συστήματα του τουρκικού στρατού κυρίως λογισμικά και υποστήριξης είναι πεπαλαιωμένα . Αυτό έχει ως στόχο η Τουρκία να ξεπεράσει με την παραγωγή ατομικών όπλων και πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ε.δ. κόστους 250 δίς δολάρια που θα την καταστήσουν την τέταρτη από πλευράς ισχύος πυρός δύναμη στο κόσμο!
    και αυτό θα συμβεί σε το πολύ πέντε χρόνια.
    καλή νύχτα Ελληνες!

  2. elias, αν κάνεις μια διαφορετική ανάγνωση, σύμφωνα με τον πλυθησμό και την ισχύ πυρός τότε:1.Ισραήλ 2.Κύπρος 3.Ελλάδα 4.Σιγκπούρη
    Το βλέπω λίγο χλωμό όλα αυτά που λές να συμβούν «το πολύ» σε 5 χρόνια!
    Εύχομαι μέχρι τότε να έχουν μπεί στο στόχαστρο των κερδοσκόπων και των Οίκων αξιολόγησης.Καταλαβαίνεις τι εννοώ!

  3. @Γιαννάκης
    απαξιώ

    @eponymos
    τα άλλα τα κατάλαβα αν και διαφωνώ.
    το ακόλουθο δεν το κατάλαβα :
    «αν κάνεις μια διαφορετική ανάγνωση, σύμφωνα με τον πλυθησμό και την ισχύ πυρός τότε:1.Ισραήλ 2.Κύπρος 3.Ελλάδα 4.Σιγκπούρη»

  4. @4.
    Δηλαδή η Κύπρος είναι δεύτερη οπλισμένη χώρα παγκοσμίως επειδή έχει λίγους κατοίκους.
    Δηλαδή αναλογικά η κατα κεφαλήν ισχύς πυρός είναι μεγαλήτερη απο όλες τις άλλες χώρες πλήν Ισραήλ.Με λίγα λόγια αστακός.
    Παράδειγμα:
    Τουρκία: 500 F16 (70 εκατ)
    Ελλάδα: 350 F16 (10 εκάτ)(τα νούμερα ενδεικτικά)
    Τουρκία:1 F16 για 140.000 κατοίκους
    Ελλάδα:1 F16 για 28.571 κατοίκους
    Ποιός είναι πιό «αστακός»;
    Όσο και να σου φαίνεται περίεργο, αυτό είναι μέτρο σύγκρισης ανάμεσα στις χώρες.
    Πόσο στρατικοποιημένες είναι σε συνάρτηση με τον πλυθησμό.
    Ψάξε στο ιντερνετ να δείς πως είναι έτσι.

  5. @4.
    Και να σου το θέσω και αλλιώς.
    Ποιός είναι πιό μάγκας;
    Η Κίνα που στους Ολυμπιακούς παίρνει 100 μετάλλια και έχει πλυθησμό 1.200.000.000 κατοίκους, ή η Ελλάδα που παίρνει 8 αλλά έχει μόνο 10.000.000 κατοίκους;
    Κίνα: 1 μετάλλιο για 12.000.000 κατοίκους
    Ελλάδα:1 μετάλλιο για 1.250.000 κατοίκους
    Μην σου φαίνεται περίεργο, ισχύει σαν μέτρο σύγκρισης.

  6. elias 250 δις κοστίζει όλη η Τουρκία μαζί που λέει ο λόγος.Θα κάνει τέτοιον εκσυγχρονισμό στις ένοπλες δυνάμεις;και πες πως τα έχει τα λεφτά!θα την αφήσουν οι υπόλοιποι;

  7. @Σκεπτόμενος
    @Eponymos
    1.οι εξοπλισμοί και οι δαπάνες δεν έχουν καμία σχέση με τα σχόλιά σας.με τη λογική αυτή η …κύπρος μπορεί να …νικήσει άνετα την Τουρκία.
    2.που τα βρήκε η Ελλάδα τα …350 f16?
    Η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει 140 αεροσκάφη, τύπων block30, block50, block52+.

    Τα πρώτα F-16 παραγγέλθηκαν από την Ελλάδα το 1988 και ήταν F-16 block30. Η αγορά αυτή, με το όνομα Peace Xenia I έφερε στην Ελλάδα 40 μαχητικά του τύπου αυτού. Το 1997 παρεδόθησαν και αεροσκάφη τύπου block50 με το πρόγραμμα Peace Xenia II. 40 αεροσκάφη παρεδόθησαν, πολλά από τα οποία ήταν ειδικά τροποποιημένα για τις ανάγκες της ΠΑ. Το 2000, παραγγέλθηκαν με το πρόγραμμα Peace Xenia III άλλα 50 block52, η παράδοση των οποίων τελείωσε το 2004. Τέλος, με μια απόφαση που προκάλεσε πολλές διαμαρτυρίες, το 2005 η Ελληνική Κυβέρνηση αποφάσισε την αγορά άλλων 30 F-16 block52+ διατηρώντας την επιλογή για άλλα 10 η οποια δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Σε αυτήν την 20ετία, τα ελληνικά F-16 έχουν περάσει από διάφορες αναβαθμίσεις.συνολικά 11 μοίρες της Π.Α. είναι στελεχωμένες με τέτοια μαχητικά.τώρα που είδατε εσείς τα 350 δεν ξέρω.

    3.η τουρκική αεροπορία έχει συνολικά 270 αεροσκάφη τέτοιου τύπου πλην block52+.
    που τα βρήκατε τα 500 δεν γνωρίζω.
    4.ανοίξτε κανένα βιβλίο και να επανέλθετα τον Σεπτάμβριο.

  8. επίσης το ΑΕΠ της Τουρκίας είναι 850 δίς δολάρια.της ελλάδας 350 δίς.
    η τουρκία ξοδεύει το 5,3% και η Ελλάδα το 4,3% του ΑΕΠ .(στοιχεία του 2010).
    κοιμηθείτε τον ύπνο του δικαίου και κλείστε τα μάτια στη πραγματικότητα.
    με τη λογική αυτή φτιάξαμε στην ελλάδα το 1922,
    το 1955 και το 1974.
    επόμενος εθνικός ακρωτηριασμός αιγαίο.και η προδοσία συνεχίζεται…

  9. Αν ηταν θεμα μονο αριθμων το Ισραηλ θα ειχε σβησει απο το χαρτη.Αν οι Τουρκοι ηταν τοσο ισχυροι οσο νομιζουν μερικοι θα ειχαν επιτεθει.Εδειξαν και τις πολεμικες αρετες τους στην Κυπρο το 74 που παρα την υπεροπλια τους και την φαγωμαρα που επικρατουσε στην Ελληνικη πλευρα τα εκαναν θαλασσα και εδειξαν την ανδρεια τους δολοφονωντας αιχμαλωτους.Δεν κινδυνευουμε απο την υπεροπλια τους αλλα απο τον Εθνικο διχασμο μας.

  10. @Λεοννατος
    ασφαλώς και δεν είναι θέμα αριθμών αλλά μην τους υποτιμάς.το Ισραήλ δεν μπορεί να σβήσει από το χάρτη ( και εδώ έχεις μεγάλο λάθος) για τον απλούστατο λόγο του ότι διαθέτει και αριθμητική αλλά και υπεροχή ισχύος πυρός.μην ξεχνάς ότι (αν και επίσημα για ευνόητους λόγους δεν το έχει ποτέ παραδεχθεί) διαθέται ατομικά όπλα.
    όσο για τα άλλα συμφωνούμε..

  11. elias 250 δις σε 5 χρόνια είναι 50 δις το χρόνο. Τέτοιο εξοπλιστικό πρόγραμμα δεν κάνουν μεγάλες ευρωπαϊκές χωρες.Η Κίνα έχει βάλει στόχο για 70 δις και μας λες οτι η Τουρκία θα δίνει 50 τον χρόνο. Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις.Υπόψιν μιλάμε για μια χώρα που το 25% είναι αναλφάβητοι και που οι μειονότητες εντός της αποτελούν το 1/3 του πληθυσμού της τουλάχιστον (πιθανον και παραπάνω).

  12. @8
    Αν διαβάσεις πιο καλά γράφω:»τα νούμερα είναι ενδεικτικά».
    Πάρτο αλλιώς:
    Τουρκία:70.000.000 δια 270=259.259
    Ελλάδα:10.000.000 δια 140=71.428
    Τουρκία 1 F16 για 259.259 κατοίκους, και Ελλάδα 1 F16 για 71.428 κατοίκους.
    Ποιό έθνος είναι πιό οπλισμένο,πιό στρατικοποιημένο;;
    Το ίδιο το αποτέλεσμα θα έχεις άν κάνεις τις πράξεις και με το ένστολο προσωπικό.
    Να σου το πώ και αλλιώς για να το καταλάβεις μια για πάντα.
    Ποιός είναι πιό ωφελημένος απο μια Αμερικανική βοήθεια με αναλογία 7 πρός 10;
    Η Τουρκία των 70 εκατ που έπερνε 10
    ή η Ελλάδα των 10 εκατ που έπερνε 7;
    100 τάνκς σε μια πατρίδα 70 εκατ, ή 70 τάνκς σε μια πατρίδα 10 εκατ;
    Τα πάντα είναι σχετικά φίλε μου.
    Η σχετικότητα είναι βασική αρχή και σημαντική να την αγνοήσεις.

  13. Η Τουρκία έχει ευνόητους λόγους για να ανακυρήσει εξοπλιστικά μαμούθ, τα οποία μετά θα τα περικόψει ωστε να φτάσουν στα επίπεδα των αναγκών της.
    Ο ευνόητος λόγος είναι πως ξέρει να παίζει καλά το χαρτί του πελάτη,για να την γλείφουν όλοι και να της κάνουν τα χατήρια, με την ελπίδα να πουλήσουν.
    ΔΕΝ ΙΔΡΩΝΕΙ ΤΟ ΑΥΤΙ ΜΑΣ!!!

  14. AN DEN EXETE KATALAVEI KAI I TOYRKIA KAI O ELLADA EINAI AMFOTERES YPEREKSOPLISMENES SE SIMEIO POU MIA POLEMIKI ANAMETRISI MPOREI NA EIXE ISOS KAPIA MIKRA KERDI GIA KAPIA XORA ALLA TO SIGOURO EINAI OTI THA ESTELNE KAI TIS DYO XORES STO…MESAIONA.

    ME TOSO SIDERIKO POU EXEI MAZEYTEI EKATEROTHEN ISXIEI OUSIASTIKA I ARXI TIS SIGOURIS AMOIBEAS KATASTROFIS.

    MONO ENAS PARANOIKOS VLAKAS THA EPEDIOKE SE TETEIES SINTHIKES TON POLEMO.

    OUSIASTIKA OI TOURKOI PRATOUN ILITHIOS ME TO CASUS BELI KAI TIN PROKLITIKOTITA TOUS NOMIZONTAS OTI TOUS FOVOMASTE.

    STIN PRAGMATIKOTITA PRATOUME YPEYTHINA KATANOONTAS PLIROS TIS SINEPEIES ALLA I ALLAZONIA TOUS KANEI NA TO VLEPOUN OS ADINAMIA KAI ETSI DIMIOURGITE ENA FAYLOS KIKLOS ALLAZONIKIS SIMPERIFORAS KAI EPITHETIKOTITAS.

    KAPIA STIGMI I ALAZONIA KAI I VLAKEIA TOUS MPOREI NA TOUS KANEI NA KSEPERASOUN TO ORIO KAI TOTE THA VRETHOUN ANTIMETOPOI ME TIN PRAGMATIKOTITA KAI MALISTA APO TIN MIONEKTIKOTATI THESI TOU … EPITITHEMENOU.

  15. konnan αν συνεχίσουν έτσι θα βρεθούν στη μειονεκτική θέση του ΔΝΤ ξανά.Όπως βρεθήκαμε εμείς ή θα την πάθουν όπως η ΕΣΣΔ.

  16. elias δεν τους υποτιμω,το ενα απο τα δυο μεγαλυτερα λαθη που μπορεις να κανεις οταν αντιμετωπιζεις εναν εχθρο ειναι να τον υποτιμησεις,η υπερτιμηση του εχθρου ειναι το αλλο.
    To Ισραηλ δεν εχει αριθμητικη υπεροχη εναντιον ολων των Αραβων ομως εχει συντριπτικη ποιοτικη υπεροχη σε οπλισμο,εκπαιδευση και ανθρωπινο δυναμικο.Τα πυρηνικα οπλα ανηκουν στην ποιοτικη υπεροχη,θα παιξουν ρολο αν φτασουν τα πραγματα στο εσχατο σημειο για τους Ισραηλινους και δεν προκειται να το αφησουν να φτασει εκει ευκολα.Το Ισραηλ δεν θα σβησει απο τον χαρτη γιατι ειναι αποφασισμενο να επιζησει χρησιμοποιωντας ολα τα θεμιτα και αθεμιτα μεσα.Εμεις να δουμε τι θα κανουμε.

  17. @17.
    Εμείς δεν κάνουμε τίποτα άλλο απο το να περιμένουμε να περάσουν την κόκκινη γραμμή.
    Τότε θα δούμε τι ψάρια πιάνει ο 8ος μεγαλύτερος στρατός του κόσμου και ο 2ος του ΝΑΤΟ, σε μια πατρίδα που η συντριπτική πλειοψηφία των υποδομών της είναι εντός του βελινεκούς μας.
    Σύν του οτι ο πολυάριθμος στρατός είναι δυσκίνητος,και εύκολα ορατός απο ψηλά.

  18. για τους «άπιστους» :
    όταν λέμε ισχύ πυρός εννοούμε το συνολικό αποτέλεσμα που βγαίνει από το άθροισμα ποιότητας και ποσότητας υλικού έμψυχου ή άψυχου.στο αποτέλεσμα αυτό η Τουρκία είναι 4η στο ΝΑΤΟ και όχι 2η όπως εσφαλμένα αναφέρεται.
    το Ισραήλ έχει το πάνω χέρι στην μέση ανατολή και από πλευράς ισχύος καταλαμβάνει την 7η θέση (7η απο το πυρηνικό κλάμπ-τα πυρηνικά της Β.Κορέας είναι λίγα και είναι αμφίβολο αν είναι υποστηρίξιμα λογισμικά-επιχειρησιακά) η δέ Τουρκία είναι 8η από πλευράς ισχύος στον κόσμο χωρίς να διαθέτει – προς το παρον- τέτοια όπλα.τα πυρηνικά όπλα κάνουν τη διαφορά σε ένα στρατό.για παράδειγμα η Κίνα αν και έχει πολύ περισσότερο στρατό είναι σε υποδεέστερη θέση απο τη ρωσία γιατί έχει λιγότερα πυρηνικά (18-1)). το ίδιο ισχύει και για τις άλλες χώρες του πυρηνικού κλαμπ με το Ισραήλ να είναι τελευταίο.όσο για τα στοιχεία του αεπ είναι για το 2010 (πηγή economist. ) το ΑΕΠ της Τουρκίας είναι 850 δίς δολάρια.της ελλάδας 350 δίς.
    η τουρκία ξοδεύει το 5,3% και η Ελλάδα το 4,3% του ΑΕΠ .(στοιχεία του 2010).
    από αυτό προκύπτει 45 δις το χρόνο για τη Τουρκία και η Ελλάδα 15 δις.όσο για τα άλλα περί εξοπλισμένων (τα παραδείγματα για τα f16 μόνο για καλαμπούρι μπορώ να τα εκλάβω γιατι δεν τα έχω διαβάσει πουθενά να αναλύονται αφενός και αφετέρου θα ίσχυε μόνο αν τα έθνη πολεμούσαν με τον εαυτό τους.η ουσία είναι η δαπάνες για εξοπλισμούς. ως στόχο η Τουρκία έχει να ξεπεράσει με την παραγωγή ατομικών όπλων και πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ε.δ. κόστους 250 δίς δολάρια που θα την καταστήσουν την τέταρτη από πλευράς ισχύος πυρός δύναμη στο κόσμο!
    και αυτό θα συμβεί σε το πολύ πέντε χρόνια.
    τώρα ούτε και εμένα μου αρέσει αυτό αλλά είναι η πραγματικότητα.όσο για τα άλλα ότι δεν θα την αφήσουν περί οίκων αξιολόγησης κλπ πάλι για πλάκα θα το πάρω γιατί η Τουρκία είναι ο καλύτερος πελάτης σε αγορά και συμπράξεις εξοπλισμών της Ιταλίας και ο 2ος καλύτερος πελάτης της Αμερικής.Μάλιστα οι Τούρκοι έχουν στόχο μέχρι το 2016 όλα τα οπλικά συστήματα συμπεριλαμβανομένων μαχητικών 5ης γενιάς και ατομικών όπλων και πυραύλων υποβρυχίων κλπ να κατασκευάζονται στην Τουρκία από συμπαραγωγές και κοινοπραξίες με ξένες εταιρίες κυρίως Αμερικάνικες,Αγγλικές και Κινέζο-ρωσικές.Το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Τουρκία είναι το ενεργειακό καθώς δαπανά πολλά δις ετησίως για εισαγωγές ενέργειας και με τις τιμές που έχει το πετρέλαιο είναι ακόμα μεγαλύτερο το πρόβλημα. για αυτό και θέλει να ληστέψει τα ενεργειακά αποθέματα της Ελληνικής ΑΟΖ.
    όταν κάνουμε μια ανάλυση πρέπει να την βασίζουμε σε στοιχεία και όχι σε ευχολόγια και εξορκισμούς.

  19. elias αφού θέλεις να μιλάμε με στοιχεία κάνε μια αναζήτηση στο google για να δεις οτι το εξοπλιστικό πρόγραμμα της Τουρκίας μέχρι το 2016 είναι 68,5 δις δολλάρια.

  20. @19.
    850 δις ΑΕΠ μια χώρα των 70 εκατ.
    350 δις ΑΕΠ μια χώρα των 10 εκατ.
    Και πάλι δεν μασάω!
    Και ούτως ή άλλως δεν ειναι στο πυρηνικό κλάμπ.
    Αλλά πολύ για ατομικά οπλά της Τουρκίας μιλάς!
    Ξέρεις κάτι που δεν ξέρουμε εμείς;

  21. @Σκεπτόμενος
    250 δίς η δεκαετία.αν το google είναι πιο ενημερωμένο απο το υπεθα το αεπ της τουρκίας το ποσοστό για εξοπλισμούς επι του αεπ και τον economist πάω πάσο.διάβασε τα στοιχεία και θα δείς πόσα θα ξοδέψει στην δεκαετία η Τουρκία και πόσα εμείς.
    @Eponymos
    τα στοιχεία του αεπ πάνε με τις εξοπλιστικές δαπάνες.δεν συγκρίνουμε per capita εισόδημα αλλά εξοπλιστικές δαπάνες ως ποσοστό του αεπ.αν δεν καταλαβαίνεις τι λέω μην μασάς καθόλου.συμφωνώ μαζί σου.τα πυρηνικά σχέδια της Τουρκίας είναι γνωστά . δεν κομίζω γλαύκας.

    Η Τουρκία έχει 20.220.000 στρατεύσιμους.
    Η Ελλάδα 2.235.000
    η ανισορροπία αυτή μόνο με τεχνολογικό άλμα και εξοπλισμούς αιχμής διαρκείας ξεπερνιέται
    (παράδειγμα Ισραήλ-Αίγυπτος αραβο-ισραηλινός πόλεμος 1967-νίκη του Ισραήλ.)
    αν έχεις υπόψιν η Ελλάδα να προχωράει σε μια τέτοια κατεύθυνση να μου το πεις αλλά με στοιχεία παρακαλώ.

  22. elias τα ποσά τα έχει ανακοινώσει το τουρκικό υεθα και αφορούν το χρονικό διάστημα 2007-2016(όπως ο Σημίτης είχε ανακοινώσει το ελληνικό παλιότερα αν θυμάσαι).Αν ξέρεις εσύ ή το economist καλύτερα από αυτούς τότε δεν ξέρω τι να πω.Και δεν σημαίνει κιολας ότι θα υλοποιηθούν και όλα και στους αριθμούς που λένε.

  23. Ας εχουν 22 εκ στρατευσιμους και παρα πολλα συγχρονα οπλα,η Ελλαδα αν εχει σταθερη επιθετικη εξωτερικη πολιτικη,καλα οργανωμενες ΕΔ και πανω απο ολα θεληση να χρησιμοποιηθουν αν χρειαστει οι Τουρκοι δεν θα προχωρησουν.Προχωρουν μονο οσο υποχωρουμε.

  24. @22
    1.Ο μεγάλος στρατός είναι δυσκίνητος και ορατός εύκολα.
    2.Έχουμε τα πιό καλά άρματα του κόσμου, και κρίμα που οι ηλήθιοι δεν προμηθεύτικαν πυρομαχικά εγκαίρως δίνοντας πάτημα για σχόλια και γκρίνιες.
    4.Εχουμε SCALP που δεν έχουν αυτοί.
    5.Εχουμε IRIS-T που θεωρούνται οι κορυφαίοι αέρος αέρος και δεν έχουν αυτοί.
    6.Έχουμε Γαλλική τεχνολογία (Mirage)που μας δίνει ορισμένα πλεονεκτήματα.Λεπτομέρειες θα μάθεις απο άλλον.
    7.Οσα πλοία πιο πολλά απο εμάς κι αν έχουν μην ξεχνάς πως μεγάλο μέρος το έχουν στην Μαύρη Θάλασσα.Πιστεύει κανείς αφελής πως θα τα αφήσουμε να περάσουν τα Στενά;
    8.Δύο χώρες στο κόσμο έχουν πλήρα Α/Α ομπρέλα.
    Η Γερμανία λόγω παρουσίας Αμερικανικών βάσεων, και η Ελλάδα δικά της,αγορασμένα.
    (περιοδικό ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ πρίν μερικά χρόνια)
    9. Έχουμε F16 52+ που δέν έχουν αυτοί που μας δίνουν πολύτιμη extra εμβέλεια.
    Για τους παραπάνω λόγους δεν φοβ’αμαι στρατιωτικά την Τουρκία.
    Βέβαια δεν έθιξα το θέμα των μελλοντικών αποκτημάτων όπως FREMM με SCALP NAVAL 1000Km εμβέλεια που δέν θα δούν ποτέ οι…. άλλοι, και των UCAV nEUROn στο οποίο πρόγραμμα είμαστε συμπαραγωγοί φιάχνοτας τις εξατμίσεις(κρίσιμο μέρος λόγω του stealth σχεδιασμού) καιΘεού και ΔΝΤ θέλοντως πάμε για 150 τεμάχια.

  25. @Σκεπτόμενος
    μιλάμε για 2010-2020 είσαι εκτός θέματος.

    @Λεοννατος

    στον τουρκο άμα του δείξεις τα πίσω σου θα σου δείξει τα μπροστά του.άμα του δείξεις τα μπροστά σου θα σου δείξει τα πίσω του.
    Θεόδωρος Κολοκοτρώνης.

  26. ΥΓ:
    10. Apache έχουμε και δεν έχουν που θεωρούνται τα κορυφαία.
    11.Και 4 ιπτάμενα ραντάρ που δεν θα απογειωθεί αεροπλάνο ακόμα και απο το Ινσιρλίκ χωρίς να λάβουμε γνώση για την πορεία το ύψος την ταχύτητα του και όλα.

  27. elias σε όλα τα κράτη παγκοσμίως πρώτα τελειώνουν με το πρωτο πρόγραμμα και μετά προχωράνε στο άλλο.Εσύ που βρήκες τουρκικό 10ετές πρόγραμμα 2010-2020.πες την σελίδα να το διαβάσουμε να ενημερωθούμε.

  28. @elias
    Δηλαδή αν δεν κατάλαβες,σε λίγα χρόνια που θα έχουν 100τεμ. F35 JSF(με πιλοτο) εμείς θα έχουμε σύν των άλλων και 150τεμ.50%+ nEUROn (χωρίς πιλότο όπως «προστάζει» ο 21ος αιώνας).

  29. elias επιπλέον η τουρκία ή 45 δις το χρόνο θα ξοδεύει (αφού τόσο ειναι επι του ΑΕΠ) ή 25 δις το χρόνο (αφου 250 δις στη 10ετία 2010-2020).διάλεξε, και τα δυο δεν γίνονται.

  30. Eponyme o elias θα αργήσει να απαντήσει μου φαίνεται.Θα ειναι πάνω απο το κομπιουτερακι και θα κάνει υπολογισμους.Αν το καταφέρει πάντως λέω να τον προτείνουμε στο Παπακωνσταντίνου μπας και κόψει και απο εκει κανενα δις.

  31. Eponymos o elias μάλλον θα κάνει αρκετή ώρα για να απαντήσει.Θα είναι πάνω από το κομπιουτεράκι και θα κάνει υπολογισμούς.Αν πάντως τα καταφέρει και βγάλει άκρη λέω να τον προτείνουμε στον Παπακωνσταντίνου μπας και μας γλιτώσει κανένα δις.Elias συγνώμη που γίνομαι εριστικός αλλά εσύ ξεκίνησες με τα «ανοίξτε κανένα βιβλίο και ελάτε τον Σεπτέμβριο».

  32. elias , ναί το διάβασα.
    Όντως σκέφτονται να δαπανήσουν μεγάλα ποσά για να το ΠΑΙΞΟΥΝ υπερδύναμη.
    Αυτοί είναι τρελλοί! Είναι ψωνάρες!
    Η Ελλάδα λαμβάνει τα μέτρα της έστω και χωρίς τις τυμπανοκρουσίες τών Τούρκων (που επιτηδευμένα φροντίζουν να το μάθουν όλοι).
    Απόδειξη είναι η λίστα υπεροχής μας των σχολίων 25 και 27.

  33. Eponyme μην πέφτεις στη λούμπα του τρόπου που το παρουσιάζει το Defencenet.Τα ποσά αν το σκεφτείς είναι σχεδόν τα ίδια με αυτά που ξοδεύουν τώρα,προς τα κάτω.Στο πρόγραμμα 2007-2016 είπαν πως θα ξόδευαν 68,5 δις δολλάρια για εξοπλισμούς.Μέσα δεν έβαλαν ούτε πόσα κοστίζει το χρόνο το αντάρτικο των Κούρδων,οι μισθοί του προσωπικού, η λογιστική υποστήριξη και η συντήρηση.Σε αυτό το πρόγραμμα του 2010-2020 οι εξοπλισμοί θα κοστίσουν 50 δις δολλάρια.Τα υπόλοιπα σε βάθος 10ετίας πάντα θα κοστίσουν 150 δις δηλαδή 15 δις ετησίως για ένα στρατό μισού εκατομμυρίου.Στην Ελλάδα πόσο κοστίζουν αυτά δεν ξέρουμε γιατί το Υ.ΕΘ.Α δεν τα εντάσσει στο ΕΜΠΑΕ παρά μόνο τα εξοπλιστικά προγράμματα.

  34. Δεν πέφτω ούτε στην λούμπα του Defencenet ούτε του πως τα παρουσιάζουν οι Τούρκοι.
    Όσο για το Υ.ΕΘ.Α καλά κάνει και δεν τα εντάσει κτλ γιατί θα είχαμε τρομερές γκρίνιες απο αυτόύς πού έχουν ξεχάσει πως ζούν δίπλα απο μια Τουρκία και νομίζουν πως ζούν στην Ζυρίχη και όλοι είναι φίλοι μας και δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα.

  35. Ακριβώς!Άρα πολύ λογικά με την εξακολούθηση της ποιοτικής μας ενίσχυσης έναντι των Μαμελούκων θα μπορέσουμε να κρατάμε το κεφάλι μας ψηλά όπως το κρατάμε μέχρι στιγμής.Δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα από τους απέναντι όσο έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά και τις καρδιές μας γεμάτες θάρρος.Όλα τα άλλα είναι μπαρούφες της τουρκικής προπαγάνδας για να το παίξει υπερδύναμη και του Defencenet για να το παίξει υπερπατριωτικό site που κόπτεται για την Ελλάδα που βρίσκεται σε δεινή θέση και γι’αυτό πρέπει να αγοράσει ρώσικα όπλα.

Σχολιάστε